Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko facebookin "köyhien joululahjakeräykset" jo alkaneet? Aiotteko osallistua?

Vierailija
15.11.2016 |

????

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On alkaneet. En todellakaan aio osallistua!

Vierailija
2/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olen osallistunut aiemmin, mutta myös negatiivisia kokemuksia niistä on. Saa nähdä. Haluaisin auttaa sellaista joka oikeasti tarvitsee apua. Mun mielestä vaan on outoa, että Suomessa jossa on kuitenkin sosiaaliturva, niin ihmiset jakaa jotain 100 euron ruokakortteja yhdelle perheelle vaikka kuinka monta.  Haluaisin nähdä näiden perheiden vuoden budjetin, kuinka  paljon on mennyt omaa tyhmyyttä rahaa  hukkaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin esim. tuossa yhdessä perheessä on 9 perheenjäsentä ja vain toinen käy työssä. Hankkisivat ehkäisyn. Pyydetään myös villasukkia yms, eiköhän tuossa vois eukko opetella sukkien kutomisen. Jotenkin vaan ärsyttää....

Vierailija
4/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan anna mitään noille kerjäläisille. Katusoittajille heitän usein muutaman kolikon, he sentään tekevät jotain niiden roposiensa eteen.

Vierailija
5/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toivoo 8-v lapselleen meikkejä???? No just . En tajua myöskään sitä, että lapsettomat yksinäiset ihmiset vinkuvat itselleen jouluapua. Sen mukaan eletään mitä on, jos ei ole rahaa niin miksi yksinäisen ihmisen pitää toivoa itselleen jouluapua tai lahjoja lapsenlapsilleen? Oikeasti nyt ärsyttää...

Vierailija
6/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna yritin. En ymmärtänyt miten toimii systeemi, joten jäi osallistumatta. Ehkä tänä vuonna olen viisaampi. Olen useina vuosina auttanut mutta toista kautta. Sitä tahoa ei enää ole.

Vierailija
7/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osallistunut varmaan 10 vuoden ajan lahjakeräyksiin (Joulupuu tms.) isolla kassillisella lahjoja, mutta tänä vuonna ajattelin jättää osallistumatta! Lapseni on tässä syksyn aikana joutunut tekemisiin muutaman lastensuojelun piirissä olevien lasten kanssa ikävällä tavalla. Nämä samat lapset siis saattavat olla saajina näissä keräyksissä, tuntuisi hassulta ostaa lapsen kiusaajille lahjoja! Kaiken lisäksi olen sitä mieltä, että jokaisella on varaa hankkia lapselleen jotain lahjaksi, jos vain haluaa!

Vierailija
8/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu. Haluaisin auttaa ahdingossa olevia, mutta en sellaisia "köyhiä", joilla on isommatkin kuin meidän työssäkäynti perheellä. Toivelahjojen ostelulla ei kenenkään olematon elämänhallinta tule kuntoon.

Vierailija
9/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään löytyy maakaria jos jonkinlaista ko. listalta :) Julkisuudesta tuttuja myös :). Haluan auttaa jotakin perhettä, mutta osa noista ilmoituksista aiheuttaa  ärsytysreaktion, en tiedä miksi.

Vierailija
10/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Köyhille", eli mullekaikkihetinyt rahantuhlaajille.

En todellakaan osallistu.

Vierailija
11/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin esim. tuossa yhdessä perheessä on 9 perheenjäsentä ja vain toinen käy työssä. Hankkisivat ehkäisyn. Pyydetään myös villasukkia yms, eiköhän tuossa vois eukko opetella sukkien kutomisen. Jotenkin vaan ärsyttää....

Langat maksaa, ei niihin voi haaskata vähäisiä rahoja.

Vierailija
12/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Köyhien"? Köyhillä ei ole facebookkia, eikä tietokonetta, kaikilla ei edes puhelinta. Vanhukset eivät kerjää.

Vierailija
13/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä osallistu, enkä edes lue mitään kerjäyspalstoja. Vähän harmitti erään lapsen puolesta, kun ei talvikenkiä saanut, kun rahat meni aikuisten kurkusta alas. Mutta ei sitä apua saa menemään suoraan lapselle, on ahneet välikädet aina välissä, niinkuin muissakin avustusjutuissa tahtoo olla. Apu ei mene kohteeseen asti.

Vierailija
14/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää löytyvän eräskin perhe, jolle jää asumisen jälkeen vaan 2800 kuussa käteen.  Tällaisia en halua auttaa. Mistä löydän oikeasti apua tarvitsevan perheen, en halua "auttaa" aikuisten elämänhallintaa syytämällä omista tuskalla säästetyistä rahoistani sossueläteille rahaa.  Itse valmistaudun jouluun tekemällä lisätyötä ja säästämällä syksyn ajan.   Ei ne taivaasta tipu ne omatkaan lahjarahat, vaan vaatii luopumista omista menoista.

Vierailija
15/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin joskus aikoinaan seurakunnalta hakemassa lahjakortin ruokakauppaan. En tiennyt että jakavat sen lisäksi sinne lahjoitetut lahjakassit lapsille.  Kysivät lasten ikiä ja sukupuolta ja sen perusteella jakoivat kassit.

Meinasin pillahtaa itkuun, kun tuli niin hyvä mieli. Ei mitään pahaa sanottavaa lahjoista. Lapsetkin tykkäsivät, vaikkei kassit sisältäneetkään juuri mitään toivelahjoja. Olivat silti mieluisia ja tarpeellisia.

Vierailija
16/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin säälittää nuo perheiden lapset. Haluaisin auttaa lasta, mutta en tukea tällaisten vanhempien toimintaa. Ristiriitainen fiilis. Lapsethan ovat syyttömiä.

Vierailija
17/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, kun noita lukee, tajuaa itsekin olevansa köyhä. Olen luullut että vastoinkäymiset on normaalia elämässä ja niitä tulee kaikille. Ja että kaikki rahat menevät laskuihin, onko siinä muka jotain outoa? Tai että on työttömyyttä tai sairauksia. Musta noi on ihan normaalia ja silloin eletään tilanteen ja varojen mukaan. Ällistyttävää, ettei köyhä ole tajunnut olevansa köyhä. Pitäiskö opetella kerjäämään.

Vierailija
18/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. En auta perheitä, joissa tusina lapsia tai joissa lasten lahjatoiveet on tyyliin iPhone 7. Jos on oikeasti pieniä perheitä jotka on kiitollisia vähästäkin niin sitten. Lemmikkejä voin auttaa aina mutta kovin monessa ilmoituksessa en ole nähnyt pyydettävän eläimille lahjoja.

Vierailija
19/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lähettää jättipaketit kortsuja noille perheille. Eihän tuo syrjäytymisen kierre ikinä katkea, kun nuo lisääntyvät lissäntymistään.

Vierailija
20/23 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion osallistua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi