Miesystävä osti minulle syntymäpäivälahjaksi kylpyläreissun, miehellä/minulla ei ole autoa ja julkisilla en osaa mennä
Hän ei siis ottanut huomioon että miten pääsen sinne. Ihan kiva lahja mutta vähän vaiheeseen jäi. Taxi tuonne maksaisi joku 50€ eikä minulla ole opiskelijana sellaista summaa.
Minulla on surkea suuntavaisto ja joillain bussilla mutkittelu on mahdotonta, en ikinä löytäisi perille. Minulla ei ole myöskään kavereita jotka pystyisivät kuskaamaan.
Mitä mieltä, miehen olisi pitänyt minusta ajatella loppuun saakka?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Tampereen Onkiniemessä.
Ap
Etkö sä oo edes TKL:n busseja käyttäny? Niissähän on ne pysäkkinäytöt, siinä näkee seuraavan pysäkin nimi. Repa reittioppaaseen oma osoite ja edenin osoite ja katot parhaan yhteyden. Kyllä se kuski sinne osaa ajaa, istut vaan kyydissä.
Bussilla nro 72 pääset suoraan Edenille. Hyppäät Tampereella kyytiin Ammattikoulun pysäkiltä ja jäät pois Edenin pysäkillä. (nuo siis ovat pysäkkien nimet) Näin kertoi Repa Reittiopas.
Ootko yksin menossa? Simänsä omotuinen lahja jos näin on 😄 vai kuinka moni menee yksin kylpylään?
Voi jumalaare. Sun on pakko olla mun miehen serkku:) Tuu käymään kylässä, kun opit käveleen ton kilometrin pätkän meille, ihan eksymättä.
Mutta kuka antaa lahjaksi vain yhden lipun, miksi ei mies tule seuraksi?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen jonka vamman tai sairauden takia on mahdotonta käyttää omaa autoa tai julkistaliikennettä (eivät hahmota missä pysäkillä jäädä pois tai eivät osaa esim. suuntavaistonsa takia pysäkiltä määrän päähän) kannattaa hakea tukea vammaispalvelulta.
Jos ap:lla on kyse tästä, silloin mies on todella ajattelematon ostaessaan tällaisen lahjan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen jonka vamman tai sairauden takia on mahdotonta käyttää omaa autoa tai julkistaliikennettä (eivät hahmota missä pysäkillä jäädä pois tai eivät osaa esim. suuntavaistonsa takia pysäkiltä määrän päähän) kannattaa hakea tukea vammaispalvelulta.
Jos ap:lla on kyse tästä, silloin mies on todella ajattelematon ostaessaan tällaisen lahjan.
Miten niin? Vaikka henkilöllä on vamma jonka hän tarvitsee tukea liikkumiseen paikasta a paikkaan b hän voi nauttia kylpylä lomasta.
Et sinä BUSSISSA mitään suuntavaistoa tarvitse. Siinä on ammattikuljettaja, joka kyllä tietää, mihin ajaa. Kerrot vaan, mihin olet menossa ja pyydät pysähtymään oikealla kohdalla.
Lukutaitoisena ( oletettavasti, kun kirjoittaakin osaat) sinä otat selvää, millä bussilla sinne pääseen, bussissa on yleensä joku tunnistetieto ja ainakin pitemmillä linjoilla kaikki kuljettajat ymmärtävät ja puhuvat suomea.
Miten ihminen voi elää aikuiseksi oppimatta käyttämään julkisia kulkuneuvoja?
Vierailija kirjoitti:
Ootko yksin menossa? Simänsä omotuinen lahja jos näin on 😄 vai kuinka moni menee yksin kylpylään?
Seurustelemaanko sinne mennään? Minä käyn kylpylässä ottamassa hoitoja ja hierontoja ja rentoutumassa. En tarvitse siihen kädestäpitelijää.
Laita navigaattori päälle kun istut bussissa, niin näet kun määränpää alkaa lähestyä. Navigaattori kertoo myös, mihin suuntaan lähdet bussipysäkiltä kävelemään. Ei haittaa vaikka jäisi pois yksi pysäkki liian aikaisin/liian myöhään, kävelet vain navigaattorin ohjaamaan suuntaan.
Ymmärtäkää nyt että kyseessä on kehitysvammainen ihminen, ei voi odottaa että hallitsee arkipäiväiset asiat kuten te terveet!
Miten ihmeessä eräät osaavat löytää oikeaan paikkaan jopa vieraitten maitten lentokentillä, jos eivät osaa Tampereelta Nokialle?
Vierailija kirjoitti:
Kylpylähotelli Rantasipi Eden kyseessä.
Ap
Oulu ?
Uusavuttomuus on taas löytänyt uuden huippunsa.
Olen sanaton.
Jos nokian edenistä on kyse, valitse bussi joka menee suoraan edenin viereen. Et tarvitse suuntavaistoa tai navigaattoria vaan jäät vaan pois silloin kun bussi on kohdalla. Ja kylpylä vielä sijaitsee sellaisessa paikassa, ettei sitä voi olla näkemättä jo kaukaa, jos ei silmät kiinni matkusta.
Miten pärjäät normaalisti Tampereella joukkoliikenteessä? En tiedä ketään joka olisi asunut Onkiniemessä ja olisi pärjännyt ilman bussia/omaa autoa.
Jos tuo kerrottu lähtöpysäkki tuntuu jo haasteelta etsi joku itsellesi parempi (taitaa tuo bussi mennä Metson ohi, siihen pysäkille varmaan löydät) ja kuski kyllä vinkkaa oikeasta määränpäästä.
Kannattaisiko ensin harjoitella elämää ennenkuin tutustuu miehiin?
Perus asiat kuntoon ensin. Liikkuminen valtion sisällä eri tavoin. Jopa pienet lapset osaavat tuollaiset asiat.