Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla raskaus on huomattu vasta myöhäisillä viikoilla?

Vierailija
14.11.2016 |

Kiinnostaisi. Itsellä kun huomattiin vasta viikolla 17. Oon aina panikoinut raskauden mahdollisuutta ja tehnyt testejä vaikka ja mistä oireista, mutta kerrankin kun en osannut aavistaa yhtään mitään niin näinhän siinä oli käynyt!

Miten teidän raskaudet sujui, syntyikö lapsi terveenä alkuvaiheen neuvoloista ja seulonnoista poisjäämisistä huolimatta?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun tuttu tyttö meni päivystykseen pahojen vatsakipujen ja turvotuksen takia.

Lääkäri ilmoitti, ettei vatsassa ole mitään vikaa, synnytys on vaan käynnistynyt. Parin tunnin sisään syntyi terve tyttövauva.

Tyttö ei siis tiennyt olevansa raskaana. Aikamoinen ylläri.

Höpöhöpöhöpö. Täytyy olla TODELLA huono itsetuntemus jos ei tiedosta 9kk aikana olevansa raskaana. Hah!

kaveri, jo yhden lapsen äiti ennestään, tajusi vasta  veljensä häissä olevansa raskaana kun tunsi ensipotkut ! oli viikolla 18... semmoinen 160cm/50kg-luikku, käytti raskauden loppuun tiukkoja farkkuja eikä todellakaan näyttänyt odottavalta. itseasiassa olivat  synnärillä meinanneet leimata hulluksi, kun marssi sinne ja totesi että "mulla on vissiin synnytys käynnistynyt" :D

Vierailija
42/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä paljon väkeä joiden raskaus on huomattu vasta myöhään! Minä kun oon kuullut ja luullut että tää olis jotenkin harvinaista. :D Kaikki lähi- ja tuttavapiirissäni ovat saaneet tietää raskauksistaan jo aivan alussa vaikkei olisi ollut yritystäkään päällä. Mulla olis saattanut tuurilla alkaa hälytyskellot soimaan jos olisin joutunut aamuisin juoksemaan pöntölle kumartelemaan mutta ei. Raskausoireita mulle on kyllä ilmestynyt tässä loppuvaiheilla melko kivasti, melkein jo toivoin säästyneeni niiltä kokonaan.. Kaikki vaivat kerralla koko ajan edestä :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on kertonut että vatsa on ollut niin pieni, että raskautta ei edes huomaa. Itselläni on juuri päinvastoin: pienikin määrän lisää kiloissa ja maha on heti järjetön pallo. Monta monituista kertaa elämäni aikana mun on muut luulleet olevan raskaana vaikka en ole ollut. Että omalla kohdalla se mahankasvu ja kilot ei olisi kertoneet mitään. Pahoinvointia ei paljoakaan ole ollut, kaikki mitä on ollut niin ois helposti mennyt syysflunssan piikkiin. Hieman on ollut tunnetasolla ailahtelua, minkä vuoksi tajusin tehdä raskaustestin siinä viikolla 8. Mutta voisin kuvitella että jos samaan aikaan olisi ollut stressaa elämäntilanne (kuten sillä, jonka läheinen oli kuollut), niin varmasti ailahtelua olisi mennyt sen piikkiin. Muita oireita ei toistaiseksi ole ollut ja rv 18.

Vierailija
44/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä juuri pelkään, että yhtäkkiä vaan olisi raskaana ja vielä pitkälläkin, niin ettei asialle voisi tehdä mitään eikä olisi edes aikaa sopeutua ajatukseen.

En yleensä harrasta mieheni kanssa seksiä, mutta elokuussa niin kävi. Enkä käytä usein alkoholia, mutta pari viikkoa sitten olin juhlissa joissa vedin pullollisen viiniä. Mulla on kuusi vuotta vanha kuparikierukka, jota ei ole kertaakaan tarkistettu. Ja epäsäännölliset menkat. Ja nyt iltaisin oksettava olo.

Koko viikonlopun mietin että voi ei ja nyt tuntuu että täytyy kyllä käydä ostamassa raskaustesti. Jos en olisi juonut alkoholia, ei varmaan ahdistaisi näin paljon. Kiva jos olen nyt sitten pilannut sen sikiön.

Vierailija
45/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyselit sikiön terveydestä, niin vielähän on mahdollista tehdä Nipt-testi verestä (yksityisellä? On aika kallis) tai jopa lapsivesipunktio (1-2% keskenmenoriski). Näin voidaan sikiön kromosomit tarkastaa, mm. Downin syndrooma. Jos huomataan vakava kromosomihäiriö, keskeytys on joissain tapauksissa mahdollinen viikkoon 24 asti, mutta sikiö on tuolloin melko iso ja kehittynyt. Toivotaan kuitenkin että kaikki on ap:lla hyvin.

Vierailija
46/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 jatkaa

Unohdin mainita että mulla on aina ollut epäsäännöllinen kuukautisrytmi. Jo silloin sinkkuaikana saattoi joskus jäädä vaikka parit kuukautiset väliin, vaikka ei ollut mitään mahdollisuutta olla raskaana (ei seksiä aikoihin eikä edes humalareissuja, jotta olisi mahdollista muistin pettämisestä).

Vierailija
47/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kyselit sikiön terveydestä, niin vielähän on mahdollista tehdä Nipt-testi verestä (yksityisellä? On aika kallis) tai jopa lapsivesipunktio (1-2% keskenmenoriski). Näin voidaan sikiön kromosomit tarkastaa, mm. Downin syndrooma. Jos huomataan vakava kromosomihäiriö, keskeytys on joissain tapauksissa mahdollinen viikkoon 24 asti, mutta sikiö on tuolloin melko iso ja kehittynyt. Toivotaan kuitenkin että kaikki on ap:lla hyvin.

Siis raskauteni on nyt  pidemmällä, ihan loppusuoralla jo :) Siitä on jo tovi, kun raskaus tuli ilmi. Olen käynyt useassa ylimääräisessä ultrassa (koska raskaus tuli ilmi niin myöhään + kohdunkaulan ennenaikainen kypsyminen) ja useaan otteeseen on tarkasteltu sikiötä ja mittailtu, ei ole huomattu poikkeavuuksia rakenteissa. Vähän keskikäyrän alapuolella kasvaa pieni tosin. Enemmän mua huolestuttaa kaikki tämmöiset vaivat mitä ei voi havaita kun syntymän jälkeen ja myöhäisemmällä iällä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi