Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla raskaus on huomattu vasta myöhäisillä viikoilla?

Vierailija
14.11.2016 |

Kiinnostaisi. Itsellä kun huomattiin vasta viikolla 17. Oon aina panikoinut raskauden mahdollisuutta ja tehnyt testejä vaikka ja mistä oireista, mutta kerrankin kun en osannut aavistaa yhtään mitään niin näinhän siinä oli käynyt!

Miten teidän raskaudet sujui, syntyikö lapsi terveenä alkuvaiheen neuvoloista ja seulonnoista poisjäämisistä huolimatta?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun tuleva lapsi on oma yksilönsä, jos toisella on raskaus selvinnyt myöhäisillä viikoilla ja ollut esim jotain kehityshäiriöitä niin sinä et tee sillä tiedolla yhtään mitään. Sama taas jos toisella on selvinnyt vasta rv20 ja täysin terve lapsi syntynyt, ei se tarkoita samaa onnea välttämättä sinulle. Ei muiden raskaudet liity yhtään millään tavalla sinun raskauteesi, joten ei muutakun lääkäriin tutkimuksiin niin selviää se _sinun_ raskautesi tilanne, Tsemppiä ja onnellista odotusta! :)

Niin, eihän niitä koskaan voi etukäteen tietää. Samoin kun ei voi koskaan olla varma että terveenoloisena syntynyt lapsi olisi terve.  Olen tosiaan jo viimeisilläni raskaana ja kaikki kauhuskenaariot tupsahtelee päähän, vaikka koitan olla stressaamatta. Kiitos paljon tsempeistä! :)

Vierailija
22/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa erikseen lainailla ja vastailla kaikille, mutta en oikeasti pidä enää mitenkään ihmeellisenä vaikka jonkun raskaus tulisikin ilmi vasta synnärillä. Itse olen ollut aina ali- ja normaalipainon rajoilla ja todella laiha, ja vielä päälle 20viikoillakin näytti vain siltä että olin juuri syönyt. Semmoinen olematon pömppis, joka vois olla kenellä tahansa normaalistikin.. Tiedä sitten minkälainen tilanne olisi, jos olisi ollut ylipainoa! Semmoinen pieni raskausmaha alkoi näkyä vasta varmaan 25viikolla, tai että sen tunnisti raskausmahaksi :D Kyllä sitä siskokin ihmetteli että hänen mahansa oli samoilla viikoilla jo tuplat..

Vauvan liikkeitäkään ei oikeasti välttämättä juuri tunne, jos sattuu potkimaan esimerkiksi selän puolelle ja sama voi olla jos on istukka edessä (itsellä tosin normaalisti takana) ja oikeasti ne liikkeet mitä aloin tuntea joskus 20+viikoilla tuntui samalta kuin olis vatsassa ilmaa ja mulla nyt on maha ollut aina maha vähän sekasin millon mistäkin ja varsinaisten liikkeiden tunnistaminen oli oikeasti vaikeaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vastatkaa! Siis mulle on nyt ykskaks iskenyt matkapahoinvointi, samoin jos on kuuma niin voin todella huonosti. Myöskään alkoholi ei yhtäkkiä maistu yhtään ja kuukautisia ei ole tullut (muttei ole tullut vuoteen!). Tosin syyskuussa tuli tiputtelua, samoin elokuussa.  Nyt ei enää mitään. Todella herkäksi olen muuttunut, itkettää helposti. Luojan kiitos olen elokuussa tehnyt testin eli aivan överipitkällä en voi olla. Olen myös laihtunut parisen kiloa ja vatsa on littana.

mutta enhän voi olla raskaana kun kuukautisiakaan ei ole vuoteen tullut, ei voi olla munasolu irronnut ???!!

Vierailija
24/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

+20 rv selvisi. Ceracetesta huolimatta alkanut raskaus, testi nega kun kuukautiset jäivät pois. Minipillerit tehneet ennenkin saman.

Epäilys heräsi vasta kun mieskin tunsi kädellä mun mahan muljahtelut, ensin kuitattiin tosi ärhäköillä ilmavaivoilla ja sen jälkeen epäiltiin syöpää. Aivot kehittää paljonkin selityksiä, kun raskaus ei voinut olla mahdollinen.

Alkuraskauden tupakoinnista, migreenilääkkeistä, stressistä ja vaikka mistä huolimatta - luojan kiitos - tällä hetkellä vielä terve lapsi. Adhd - riski toki on korkea, ja siihen ollaan varauduttu. Ekan ultran jälkeen (raskausviikkojen arvio) oli ihan hirveää odottaa rakenneultraa kun tiesi, että tulisi siellä mitä vaan vastaan niin ei voi keskeyttää.

Vierailija
25/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kuukautiset jostain syystä tauolla pari kuukautta ennenkuin tulin raskaaksi. En huomannut olevani raskaana, vaikka ei ollut edes ensimmäinen raskaus. Raskaudet voi todella olla erilaisia eri kerroilla!

Vierailija
26/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri oli viimeisillään, kun hänen raskautensa selvisi.

Hänellä oli ollut pitkään vatsaongelmia, joihin hän söi rankkoja lääkkeitä. 

Hänellä ei ollut aavistustakaan siitä, että hän oli raskaana. Hän oli normaalipainoinen.

Hän sai tyttären. 

Vierailija
27/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla sillon aikoinaan oli 11vk kun tajusin että menkat puuttuu. Jälkeenpäin kyllä ymmärsin mistä kyse. Esim. Töissä meni välillä vatsa sekasin mutta kun työparina oli kaveri jolla oli joku suolisto juttu että kävi usein wc.Ssä. Mäkin vaan no mikä mun mahaan meni kun pari kertaa kiirehtiä vessaan. Toinen oire juoksin linja- autoon muistan muutaman kerran miettineeksi miten tuntuu rinnoista kun juoksee. Mutta sekin unohtu. Oli yhdet niukat menkatkin kesän aikana mutta sitten kun ei kuulunutkaan enään mitään aloin miettiä.

Ostin testin toisen kolmannenkin kunnes uskoin. Neuvolassa yllätyttiin että oltiin jo niin pitkällä. Miehen kanssa ollaan kyllä jälkeenäin naurettu asialle. Nyt jo kaksi lasta.

Vierailija
28/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa eniten tietää näissä myöhään huomatuissa raskauksissa se asian laita, että eikö niitä minkäänlaisia raskausoireita ole ilmennyt ollenkaan, vai eikö niihin vain ole kiinnitetty huomiota tai onko ne vain kuitattu jonkun muun syyksi kuin mahdollisen raskauden?

Ja se mikä eniten kiinnostaa on se, että entä menkat? Eikö ne ole jäänyt pois ollenkaan tai muuttunut millään muotoa erilaiseksi (vähemmän runsaiksi, epäsäännöllisiksi yms) tai eikö niihin ole liittynyt mitään ihmeoireilua, mikä ois mahdollisesti voinut epäilyksiä herättää raskauden suhteen (vaikka edes jälkikäteen ajateltuna)?

Siis ihan mielenkiinnosta kyselen, koska itse olen kova kuumottelemaan raskautta ja mun pahin painajainen olisi se, että raskaus huomattaisiin liian myöhään, sillä mun elämäntilanne ei mitenkään ole lapselle suotuisa vielä muutamaan vuoteen (opinnot edessä ja haluan työelämänkin startata ennen lastenhankintaa ja muut haaveet, jotka haluan toteuttaa ennen perhe-elämää ollessani vielä tarpeeksi nuori).

Mulla meni niin, että isäni kuoli yllättäen, huhtikuussa 2009.  (Minulla on laiskat munasarjat ilmeisesti. Edellinen lapsemme on syntynyt 2003. Sen jälkeen en ole raskaaksi tullut, ja ehkäisyä ei ole käytetty, eikä hoitoihin menty, kun ei ollut varaa yksityiseen. Olin siis heittänyt toivoni.) Oli parin päivän kumma vuoto flunssan jälkeen. Jälkikäteen valemensut. Stressin piikkiin sekin, kroppani reagoi flunssiin kierron heittelyllä. Ennen isän kuolemaa oli kaikenlaista stressiä, mm. uudenvuodenlupaus, eli laihdutusta, iltaopiskelua ja lasten harrastuskuskausta, miehen uusi vuorotyö, enkä paljon ehtinyt ihmetellä kroppani toimintoja.  Kuvotti, mutta kahdella muksullamme oli mahatautia. Isä saatiin vappuna hautaan ja olin edelleen shokissa, terveyskeskuslääkäri ei kirjoittanut saikkua "suru ei ole sairaus", ruoka ei maistunut, valvoin yöt, mies houkutteli syömään, teki voileipää, laihduin aika lailla lisää, noin 15 kiloa. Ei siis vanhat housutkaan kiristäneet. Seksiä meillä ei ollut, kun olin niin maassa. Ei tullut pyörähdeltyä peilin edessäkään, kunhan raahustin töihin ja itkin siellä salaa työhuoneessa, työt ei oikein sujuneet kuin pakon edessä. Mielialanmuutoksia? No jos suree.....Vasta kesälomalla aloin päästä tolpilleni.  Tongin mökillä peilikaappia ja näin terveyssidepaketin.  Havahduin siihen, että milloinkas mulla on ollut mensut? En saanut päähäni kuin maaliskuun enkä sitäkään ihan tarkasti. Ja allakka perhana kaupungissa. Iski pikkuisen hiki. Mies sanoi, että oli saunassa ihmetellyt, että  onpa turvonneet tissit...hän oli ollut aikeissa kysyä lihomisesta, mutta ei ollut uskaltanut ehdottaa,kun pelkäsi saavansa löylykauhasta päähän...

No raskaustesti oli positiivinen ja istuimme siinä keinussa ihmettelemässä kuin kaksi käkeä.  Meno yksityiselle, ultrassa sitten selvisi, että viikkoja oli jo 24.

Maha pullahti näkyväksi kolmen viikon päästä. Terve tyttö tuli. Nyt ekaluokkalainen.

Vierailija
29/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo uskomattomia tarinoita, mutta en epäile etteikö voisi olla totta. Tosin itselläni raskaus on näkynyt niin selvästi ja myös tuntunut, ettei tällaista olisi voinut olla huomaamatta mitenkään, aluksi viikkoja kestävää kovaa raskauspahoinvointia ja etomista, vatsan alueen särkyä, jatkuvaa pissahätää, mielialan vaihteluita, rintojen kipuilua ja mahan turvotusta, ja myöhemmin vielä selvästi kookas maha, selvät liikkeet ja kaikki mahdolliset loppuraskauden vaivat ja kolotukset :) 

Vierailija
30/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei vastatkaa! Siis mulle on nyt ykskaks iskenyt matkapahoinvointi, samoin jos on kuuma niin voin todella huonosti. Myöskään alkoholi ei yhtäkkiä maistu yhtään ja kuukautisia ei ole tullut (muttei ole tullut vuoteen!). Tosin syyskuussa tuli tiputtelua, samoin elokuussa.  Nyt ei enää mitään. Todella herkäksi olen muuttunut, itkettää helposti. Luojan kiitos olen elokuussa tehnyt testin eli aivan överipitkällä en voi olla. Olen myös laihtunut parisen kiloa ja vatsa on littana.

mutta enhän voi olla raskaana kun kuukautisiakaan ei ole vuoteen tullut, ei voi olla munasolu irronnut ???!!

Mä en osaa kyllä enempää sanoa kun että tee vaan testi vielä. Voihan tuossa olla kyseessä joku hormonitoiminnan häiriökin, stressikin voi vaikuttaa. Luulin kerran aikaisemmin olevani raskaana ja silloin olin ihan överiherkkä, jotenkin seesteinen ja onnellinen olo kokoajan, turvonnut ja rinnoista valui nestettä ja menkkoja ei näkynyt. Olin tosiaan 100% varma että nyt sieltä plussa tulee. Tein monta testiä, ja kaikki negatiivisia. Tuosta taitaa olla parisen vuotta. Mutta kaikki samat oireet olen bongannut tässä raskauden aikana kyllä.

ap

Vierailija
31/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ovulaatio voi tapahtua ilman kuukautisiakin. Näin oon lukenut? ei nyt varmasti aina mutta JOSKUS.

Vierailija
32/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää ketju onkin noussut just nyt framille kun itse panikoin tätä mahdollisuutta? :D

Menkat kaks viikkoo myöhässä, pillereiden lopettamisesta melkeen 3kk, suojaamaton yhdyntä vain silloin kun pillerit oli just lopetettu. 

Vierailija
33/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauduin kierukasta huolimatta, viikkoja oli melkein 16 kun menin neuvolaan tarkastuttamaan kierukan tilanteen (epäilin suurinpiirtein kohtutulehdusta, kun vatsa oli turvonnut). Kuukautiset tuli, tosin epäsäännöllisesti, välillä oli huono olo jos syömisten väli venyi. Väsytti ja hengästytti normaalia helpommin. Himotti hedelmiä (ajattelin, että jokin vitamiininpuutos). Siinäpä olikin sitten oireet, jotka tietysti näin jälkikäteen ajateltuna oli selviä raskausoireita. Mitään oksentelua ei ollut edellisessäkään raskaudessa. Nyt viikkoja 20 ja maha ei vieläkään ole niin huomattava, että ulkopuolinen epäilisi heti raskautta (taaksepäin kallistunut kohtu). Ikääkin on jo yli 40, joten ihan huoleton tämä raskausaika ei varmasti ole, mutta toivotaan että kaikki menee hyvin.. Nyt kun alkujärkytyksestä on toivuttu, lapsi on ihan odotettu. Liikkeitä ei tunnu vieläkään kunnolla, kun istukka edessä, mutta viime neuvolakäynnissä syke löytyi ja ultrassa virkeä tyyppi.

Vierailija
34/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kävi suhteellisen outo homma. Lasta ei siis yritetty ja ehkäsy kunnossa. Jossain vaiheessa alavatsa oli vaan jatkuvasti turvoksissa ja tein testin. Negaa näytti ja tein sen toisenkin ja negaa näytti sekin. Seuraavalla viikolla menin jatkuvan ripulin ja pahoinvoinnin takia lääkäriin koska enhän raskaanakaan voinut olla koska negaa näytti. Verikokeista sitten selvisi, että olen viikolla 21 raskaana. Lääkäri siis soitti kesken työpäivän.

Nyt viikolla 38+6

Vierailija
35/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin mietityttää se, että jos mulla ei kuukautisia tule, niin kannattaako mun mitään raskaustestejä tehdä koska eihän ilman kuukautisia voi raskaaksi tulla? Menkat on kyllä olleet mutta loppuivat kuin seinään 20-vuotiaana, nyt ikää 22v. Käytössä kuparikierukka, ei kuukautisia. Hormonikokeet kaikki ok ja arvot hyvät, muutenkin tunne siitä että kehossa kaikki kunnossa, ja tuntuu että ovulaatio tulisi sillon tällöin, joskus saattaa tulla pientä tiputtelua en tiedä ovatko ne olevinaan jotkut ''menkat'', mutta todellakaan joka kuussa ei tule, ehkä n. joka toinen tai kolmas kuukausi. Lopetin epillerit 2 vuotta sitten ja mietin onko kierto vieläkin niin sekaisin.

Raskausoireita aina välillä on MUTTA tuntuu idiootilta tuhlata rahaa testeihin kun ei maalaisjärjellä voi tulla raskaaksi jossei kuukautisia ole? Onko kierukkakin käytännössä ihan turha kun eikös mulla ilman menkkoja ole 100% ehkäisy kokoajan päällä luonnostaan? Vai onko sitten niin että välillä ovuloin ja nuo olevinaan muka ''menkat'' silloin tällöin voivatkin aiheuttaa sen että oikeasti ovuloin toisinaan ja voinkin siis tulla raskaaksi?

Kyllä nyppii tämä! :D

Vierailija
36/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka ei käsittääkseni estä munasolua hedelmöitymästä. Eli, voi olla vaikka joka kuukausi "raskaana", mutta kierukan mekaaninen liike ja se kupari jotenkin estävät hedelmöitynyttä munasolua kiinnittymästä kohdun seinään ja se tavallaan abortoituu pois. Välillä silti voi tapahtua niin, että raskaus onnistuu yllättäen ihan loppuun asti onnellisesti.

Vierailija
37/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäävätkö menkat kokonaan pois vai onko mahdollista, että raskaudesta huolimatta pillereiden taukoviikolla tulee niukkaa vuotoa? Olen miettinyt, kun parit viime menkat oli niin niukat, rusehtavat. Mutta ajattelin, että puoli vuotta sitten aloitetut pillerit ovat nyt vain tehneet ne sellaisiksi, ja luottanut menkkoihin, vaikka kaikenlaista vatsavaivaa ja pahoinvointia on.

Vierailija
38/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatio on aina ennen kuukautisia, joten ilman kuukautisia voi tulla raskaaksi.

Kuukautisten tyylistä vuotoa voi tulla raskaudenkin aikana.

Vierailija
39/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua niin mietityttää se, että jos mulla ei kuukautisia tule, niin kannattaako mun mitään raskaustestejä tehdä koska eihän ilman kuukautisia voi raskaaksi tulla? Menkat on kyllä olleet mutta loppuivat kuin seinään 20-vuotiaana, nyt ikää 22v. Käytössä kuparikierukka, ei kuukautisia. Hormonikokeet kaikki ok ja arvot hyvät, muutenkin tunne siitä että kehossa kaikki kunnossa, ja tuntuu että ovulaatio tulisi sillon tällöin, joskus saattaa tulla pientä tiputtelua en tiedä ovatko ne olevinaan jotkut ''menkat'', mutta todellakaan joka kuussa ei tule, ehkä n. joka toinen tai kolmas kuukausi. Lopetin epillerit 2 vuotta sitten ja mietin onko kierto vieläkin niin sekaisin.

Raskausoireita aina välillä on MUTTA tuntuu idiootilta tuhlata rahaa testeihin kun ei maalaisjärjellä voi tulla raskaaksi jossei kuukautisia ole? Onko kierukkakin käytännössä ihan turha kun eikös mulla ilman menkkoja ole 100% ehkäisy kokoajan päällä luonnostaan? Vai onko sitten niin että välillä ovuloin ja nuo olevinaan muka ''menkat'' silloin tällöin voivatkin aiheuttaa sen että oikeasti ovuloin toisinaan ja voinkin siis tulla raskaaksi?

Kyllä nyppii tämä! :D

Ei siihen hedelmöittymiseen tarvita kuin yksi ovulaatio. Sen jälkeen ei tietenkään tule kuukautisia, jos satut pamahtamaan paksuksi. Kuukautisten pois jääminen ei siis todellakaan kerro sataprosenttisella varmuudella sitä, että et voisi tulla raskaaksi. Monethan tulevat raskauden jälkeen uudelleen raskaaksi juuri siitä ensimmäisestä ovulaatiosta, kun kuukautisia ei ole vielä ollut.

Vierailija
40/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuparikierukka ei käsittääkseni estä munasolua hedelmöitymästä. Eli, voi olla vaikka joka kuukausi "raskaana", mutta kierukan mekaaninen liike ja se kupari jotenkin estävät hedelmöitynyttä munasolua kiinnittymästä kohdun seinään ja se tavallaan abortoituu pois. Välillä silti voi tapahtua niin, että raskaus onnistuu yllättäen ihan loppuun asti onnellisesti.

Kyllä kuparikierukan ensisijainen ehkäisytapa on estää hedelmöitys. Jos hedelmöitys kuitenkin tapahtuu ehkäisy toimii myös estämällä hedelmöitys. Joskus ei toimi mikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän