Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla raskaus on huomattu vasta myöhäisillä viikoilla?

Vierailija
14.11.2016 |

Kiinnostaisi. Itsellä kun huomattiin vasta viikolla 17. Oon aina panikoinut raskauden mahdollisuutta ja tehnyt testejä vaikka ja mistä oireista, mutta kerrankin kun en osannut aavistaa yhtään mitään niin näinhän siinä oli käynyt!

Miten teidän raskaudet sujui, syntyikö lapsi terveenä alkuvaiheen neuvoloista ja seulonnoista poisjäämisistä huolimatta?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne alkuraskauden testit ja seulonnat lasta terveeksi tee. Lapsi joko on tai ei ole terve.

Vierailija
2/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne alkuraskauden testit ja seulonnat lasta terveeksi tee. Lapsi joko on tai ei ole terve.

No mitä hittoa, onko joku väittänyt niin?  Itse en esimerkiksi ehtinyt np ultraan jossa olisi voitu huomata jotain tiettyihin kehityshäiriöihin viittaavaa jne. Samoin verikokeet jäivät välistä. Että siinä mielessä kyselin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaushormonit hyrrää ap:lla :D

Vierailija
4/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai ne nyt lääkärissä tsekkas alkion/sikiön tilanteen kun selvis että oot viikolla 17 paksuna?

Vierailija
5/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaushormonit hyrrää ap:lla :D

Niin jyllääkin, ärsyttää kun tullaan pätemään päivänselvistä asioista. :D

ap

Vierailija
6/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta niissä voidaan huomata jotain olennaista, johon voidaan sitten reagoida ja valmistautua.

Vierailija
7/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä se vasta noin myöhään selvisi? Eikö mitään oireita? Menkkojen poisjääntiä, mielialaoireita, ruokahalun muutoksia, outoja vuotoja, huonoa oloa, hiusten tai ihon muutoksia, painon nousua? Eikö yhtään mitään? 

Vierailija
8/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis kyllä kai sinulle voidaan tehdä ne testit nytkin, koska raskaus selvisi vasta nyt? tottakai tilanne täytyy selvittää ja kaikki tarvittavat verikokeet ottaa, joten asia selvinnee siis lääkärissä eikä av-palstalla.

Vierailija
9/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai ne nyt lääkärissä tsekkas alkion/sikiön tilanteen kun selvis että oot viikolla 17 paksuna?

Tottakai, mutta kun noita alkuraskauden np ultria ja siihen liittyviä verikokeita ei voitu tehdä enää koska tulokset olisivat olleet epäluotettavia. Eikä esimerkiksi down näy ultrissa ellei satu olemaan jotain rakennepoikkeavuuksia siihen liittyen..

Vierailija
10/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tuleva lapsi on oma yksilönsä, jos toisella on raskaus selvinnyt myöhäisillä viikoilla ja ollut esim jotain kehityshäiriöitä niin sinä et tee sillä tiedolla yhtään mitään. Sama taas jos toisella on selvinnyt vasta rv20 ja täysin terve lapsi syntynyt, ei se tarkoita samaa onnea välttämättä sinulle. Ei muiden raskaudet liity yhtään millään tavalla sinun raskauteesi, joten ei muutakun lääkäriin tutkimuksiin niin selviää se _sinun_ raskautesi tilanne, Tsemppiä ja onnellista odotusta! :)

Vierailija
11/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun tuttu tyttö meni päivystykseen pahojen vatsakipujen ja turvotuksen takia.

Lääkäri ilmoitti, ettei vatsassa ole mitään vikaa, synnytys on vaan käynnistynyt. Parin tunnin sisään syntyi terve tyttövauva.

Tyttö ei siis tiennyt olevansa raskaana. Aikamoinen ylläri.

Vierailija
12/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa eniten tietää näissä myöhään huomatuissa raskauksissa se asian laita, että eikö niitä minkäänlaisia raskausoireita ole ilmennyt ollenkaan, vai eikö niihin vain ole kiinnitetty huomiota tai onko ne vain kuitattu jonkun muun syyksi kuin mahdollisen raskauden?

Ja se mikä eniten kiinnostaa on se, että entä menkat? Eikö ne ole jäänyt pois ollenkaan tai muuttunut millään muotoa erilaiseksi (vähemmän runsaiksi, epäsäännöllisiksi yms) tai eikö niihin ole liittynyt mitään ihmeoireilua, mikä ois mahdollisesti voinut epäilyksiä herättää raskauden suhteen (vaikka edes jälkikäteen ajateltuna)?

Siis ihan mielenkiinnosta kyselen, koska itse olen kova kuumottelemaan raskautta ja mun pahin painajainen olisi se, että raskaus huomattaisiin liian myöhään, sillä mun elämäntilanne ei mitenkään ole lapselle suotuisa vielä muutamaan vuoteen (opinnot edessä ja haluan työelämänkin startata ennen lastenhankintaa ja muut haaveet, jotka haluan toteuttaa ennen perhe-elämää ollessani vielä tarpeeksi nuori).

Vierailija
13/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta ethän sä voi mitään muuta kun odottaa ja katsoa mitä tehdään? Eihän tuossa vaiheessa enää kesketyksiä tehdä, eikun tehdäänpäs muuten vakavissa kehityshäiriöissä...

Ootko juonut alkoholia paljon kun et tiennyt olevasi raskaana, tai sauhutellut tupakkia, tai syönyt tosi epäterveellisesti? Jos oot elänyt tosi tavallisesti myös alkuraskauden niin eiköhän kaikki ole hyvin, sitä en tietenkään luonnollisestikaan voi luvata mutta kuitenkin.. Jos taas edelliset 17 viikkoa on ollut täynnä hurjaa stressiä ja suurta bailaamista niin tilanne saattaapi olla toinen. Sitä ei tiedä. Eiköhän kaikki kuitenkin ole hyvin? :)

Vierailija
14/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun tuttu tyttö meni päivystykseen pahojen vatsakipujen ja turvotuksen takia.

Lääkäri ilmoitti, ettei vatsassa ole mitään vikaa, synnytys on vaan käynnistynyt. Parin tunnin sisään syntyi terve tyttövauva.

Höpöhöpöhöpö. Täytyy olla TODELLA huono itsetuntemus jos ei tiedosta 9kk aikana olevansa raskaana. Hah!

Vierailija
15/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko raskaus oikeasti olla huomaamaton? Entä jos ihan littana lätty vatsa, eikai nyt sillon voi olla raskaana? Tai jos vaan laihtuu?

Vierailija
16/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko raskaus alkaa vaikkei kuukautisia olisi? Onko mahdollista? Muuten kyllä tuntuis hormonit hyrräävän, menkat vaan puuttuu. Voinko olettaa etten edes tule raskaaksi tällä hetkellä,vai voisinko tulla esim. ilman mitään ehkäisyä?

Vierailija
17/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä se vasta noin myöhään selvisi? Eikö mitään oireita? Menkkojen poisjääntiä, mielialaoireita, ruokahalun muutoksia, outoja vuotoja, huonoa oloa, hiusten tai ihon muutoksia, painon nousua? Eikö yhtään mitään? 

Noita oireita voi olla ihan muutenkin vaikkei raskaana olisi. Vatsaa voi turvottaa ja rinnat olla kipeät. Huono olo ja kuvotus voi vaivata pitkäänkin. Sikiön liikkeet tuntuvat pahoilta ilmavaivoilta. Kuukautiset voi tulla miten sattuu.

Minulla oli niin selvät raskausoireet, että asia oli selvä. Kuukautisista sitä en pystynyt päättelemään, niillä kun saattoi olla väliä monta kuukautta. Sen sijaan synnytyksen jälkeen parin vuoden ajan luulin olevani monta kertaa raskaana. Olin ihan varma, että vatsassa möyrii lapsi, mutta ilmaa siellä vaan oli.

Vierailija
18/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpöhöpö. Täytyy olla TODELLA huono itsetuntemus jos ei tiedosta 9kk aikana olevansa raskaana. Hah!

Onhan näitä. Joillakin on menkatkin niin epäsäännölliset että tulee muutaman kerran vuodessa. Eikä se mahakaan kaikilla kasva nähtävästi. Hullua se on kun laiha tyttö on raskaana viimeisillään ja maha on pieni kuin mikä ja silti syntyy 4kg vauva.

Vielä jos lapsi syntyy etuajassa niin maha voi joillakin olla oikeasti tosi huomaamaton.

Itsekkin tiedän pari tapausta että ollaan menty mahakipujen takia lääkäriin eikä olla tiedetty raskaudesta.

Vierailija
19/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömäni e-pillerit ovat lopettaneet joillakin menkat kokonaan tai aiheuttaneet epämääräisiä vuotoja ja noita vuotoja tuli samoin tavoin sen jälkeen kun olin tullut raskaaksi kuin ennenkin sitä. Mulla on aina ollut ihan älytön ruokahalu, eikä siinä ollut muutoksia. Herkuttelin kesällä paljon, ja olin ehkä hippusen turvonnut mutta niin olen aina huonon ruokavalion yhteydessä, eikä siinä tullut mieleenkään epäillä raskautta eikä kukaan ympärilläkään huomannut mitään. Yks kuukaus sitten noita vuotoja ei enää tapansa mukaan kuulunut ja tein ihan suoraansanottuja kirjaimellisesti vitsillä testin ja positiivinen se oli. Ja sitten tein varmaan viisi lisää, kun en vain uskonut. Neuvolaan soittelin aikaa heti seuraavana päivänä ja siellä sykki pieni sydän ja arveltiin raskauden olevan ehkä noin 10-11vko mutta ekassa ultrassa selvisi että paljon pidemmällä oltiin. Ei siis neuvolatätien tai ultraavan kätilöönkään silmään näyttänyt että olisin noin pitkällä, mulla on tosin kuulemma taaksepäin kallistunut kohtu että sekin kuulemma saattoi vaikuttaa siihen ettei näy päällepäin :) Jos nyt jotain mahdollisia raskausoireita näin jälkikäteen vois miettiä niin tavallisesti voimakas matkapahoinvointini oli tuplasti pahempaa ja kerran hesestä hakemani hamppari haisi tosi kammottavalle, thats it.  Molemmat selitin kesän helteillä ja hampparinkin jätin syömättä kun epäilin sen olevan pilaantunut. :D

Vierailija
20/47 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko meni närästyksen takia lääkäriin. Olikin raskaana. Mut ei viikot olleet ihan noin pitkällä kuin ap:llä.

Ihana eskarilainen poika hänellä nyt, ja pikkusiskokin on jo ehtinyt syntyä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän