Ahdistaa!!
Kirjoitin tänne aiemmin itseäni parikymmentä vuotta vanhemmasta työkaverista joka alkoi ahdistella minua oikein todenteolla töissä. Aluksi olimme kavereita - facebookissa yms- kunnes mies alkoi kommentoida kuviani vihjailevasti ja lähetellä todella outoja rakkaudentunnustuksia. Poistin hänet kavereista HETI ja mies jatkoi viestittelyä, johon en pariin viimeiseen vuoteen reagoinut mitenkään, en vastannut mihinkään tms. Hän tyrkytti apuaan jatkuvasti minulle, teki palveluksia joita en todellakaan pyytänyt ja loppuvaiheessa alkoi kirjoitella kilometrin mittaisia rakkaudentunnustusviestejä meilitse. Lopulta asia meni niin pitkälle että vein asian firman johdolle tiedoksi. Asiaan puututtiin isolla kädellä. Työkaverini joka ahdisteli minua, oli kääntänyt asian kuitenkin täysin päälaelleen firman johdolle: Minä olin jahdannut häntä jne. Onneksi firman johto uskoi minua ja vaati tätä työkaveria lopettamaan ahdisteluni.
Viikonlopun aikana tämä mies oli lähettänyt kuitenkin taas meiliä. Sävy oli jopa pelottava. Syyllistävä. Kaiveli ikivanhoja asioita, kuinka olin joskus 4 v sitten antanut ymmärtää niin ja näin ja hän on ainoastaan auttanut minua pyyteettömästi ja nyt vastaan hänen apuunsa näin. Pyyteli anteeksi mutta ei kuitenkaan: asiat mitä kirjoitteli viestiin ei ollut tarkoitettu pelkästään minulle vaan selvästi viesti oli hänen puolustelu ja minun syyllistämiskirje. En pysty erittelemään tässä mitä kaikkea hän edes kirjoitti, mutta kaiveli tosiaan 4-5 v sitten asioita joita olin sanonut, tyyliin olin kertonut pitäväni salmiakista - hän alkaa roudaamaan päivittäin pöydälleni salmiakkia. Kun pyydän lopettamaan, hän väittää että olen nimenomaan innostanut häntä tuomaan sitä vitun salmiakkia kertomalla että tykkään siitä. Tätä tasoa. Hän on pakkomielteisesti tunnustanut rakkauttaan minulle ja olen ollut reagoimatta hänen viesteihinsä viimeiden kahden vuodan ajan. Tässä uusimmassa meilissään hän kuitenkin antaa ymmärtää että viestittelemme päivittäin ja minä en ole tarpeeksi selvästi ilmaissut tunteitani (kahden vuoden vastaamattomuudesta ei ole hänen mielestään ilmeisesti ymmärrettävissä että en ole kiinnostunut hänestä.) Syy miksi tämä meni näin pitkälle oli omani, yritin viimeiseen asti että mies tajuaisi lopettaa itse eikä menettäisi kasvojaan mutta hänen viestinsä olivat sitä tasoa ettei niitä voinut enää katsoa läpi sormien).
Firmamme johto sanoo että mikäli mies lähestyy minua enää, on se jo häirinnän jatkamista ja veikkaan että miehen työsuhde katkaistaan. Kaikesta huolimatta hän teki sen, vaikka häntä oli kielletty ja vaikka minä olin sanonut etten halua kuulla hänestä enää mitään, muuta kuin vain ainoastaan työasioiden tiimoilta. Mies inttää, syyllistää jne. Ja mainittakoon ettei meillä ole todellakaan koskaan ollut yhtään mitään, olin hänelle vuosia sitten mukava kuten kaikille muillekin josta hän veti omat johtopäätöksensä ja kun se tolkuton rakkaudentunnustusvimma alkoi, katkaisin kaiken yhteydenpidon häneen. Silti hän syyttää nyt minua tilanteesta. Olen totaalisen väsynyt ja ahdistunut enkä voi mennä enää esim. työpaikan kahvihuoneeseen koska tämä kaheli päivystää siellä 24/7 odottaen minua. Kun kohtaamme siellä, hän huokailee marttyyrimaiseen sävyyn ja tuijottaa minua.
Mitä helvettiä minun pitäisi tehdä?!
Kerrot vain firman johdolle missä mennään. Ja sano myös miehelle että et ole kiinnostunut ja sinun täytyy viedä asia eteenpäin jollei hän lopeta.