Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni mielestä en saisi käyttää sivistyssanoja :(

Vierailija
13.11.2016 |

Kuulemma esim. niinkin tavalliset sanat kuin intuitio ja intonaatio ovat liian hienoja kaltaiselleni yliopisto-dropoutille (kandidaatintutkinto tekemättä jne.). Olen kuulemma liian tavallinen ihminen käyttämään liian "hienoja" sanoja niitä saisi käyttää vain proffat ja tohtorintutkinnon suorittaneet. Pitäisi kuulemma aina miettiä arkisempi suomalaisperäinen versio tilalle. Mies yleensä sanoo (esimerkkinä), että "intonaatio sulla on p*rseessäsi", jos käytän vaikkapa ihan arkisessa jutustelussa äidinkieltään oppivasta lapsestamme moista ilmaisua. Mies itse on DI ja pitää tietenkin itseään minua huomattavasti parempana sen vuoksi. Silti hän on torpannut opiskeluitteni jatkamisen...en kuulemma saa opiskella niin kauan kuin olemme naimisissa. Olen katkera. ;(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu miten perus DI-mies :DDDdi

Vierailija
22/28 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain kielellisesti rajoittuneet käyttävät ruotsista tai englannista johdettuja korvikesanoja.

Kielellisesti ylivertainen alkaa sit latomaan tiskiin johdetuille korvikesanoille suomalaisia vastineita. Sen jälkeen kerrot miksi niitä korvikesanoja ei saa käyttää ja miten saan muut olemaan nauramatta kun selitän yksi.kertaisen asian mahdollisimman vaikeasti.

Scart- johto

Intuitio

Intonaatio

Representaatio

Missio

Informatiivinen

Objektiivinen

Subjektiivonen

Aktuaalinen

Visuaalinen

Verbaalinen

Nonverbaalinen

Vertikaalinen

Horisontaalinen

Lokaatio

Odottelen.:)

Siinähän odotat, älä kyllästy :)

Anna nyt vain ne vastineet, jotta me rajoittuneet voisimme olla vähemmän rajoittuneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käytän sivistyssanoja, pidän huolen, että tiedän itse ihan varmasti mitä sana tarkoittaa ja että vastapuoli myös ymmärtää sanan merkityksen. Pelkkä hienostelu sivistyssanoilla on junttimaista.

Vierailija
24/28 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun käytän sivistyssanoja, pidän huolen, että tiedän itse ihan varmasti mitä sana tarkoittaa ja että vastapuoli myös ymmärtää sanan merkityksen. Pelkkä hienostelu sivistyssanoilla on junttimaista.

En hienostellut todellakaan ja mieheni tiesi myöskin niiden merkityksen. Olen sinänsä samaa mieltä kanssasi. Vielä toiseen kommenttiin viitaten, meillä on onneksi eropaperit jätetty käräjäoikeuteen jo kesällä. T. Ap

Vierailija
25/28 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea tyyppi, ei varmaan rajoitu henkinen väkivalta näihin sivistyssanoihin.

Olet oikeassa. Mieheni kontrolloi kaikkea muutakin suihkussakäymisestä, nukkumisjärjestestelyistä, vaatteiden ostamisesta, puhelimessa puhumisesta ym. alkaen, vaikka maksan toki kaikki omat laskuni.

Edelleen näin kuuden vuoden yhdessäolon jälkeen jaamme kaikki kauppalaskut euron tarkkuudella puoliksi ja pidämme niistä kirjaa; näin oli myös silloin, kun hoidimme kymmenisen kuukautta lapsiamme hoitovapaalla ja mieheni tienasi noin 9000 nettona kuukaudessa.

Hoitovapaan selvisinkin omien säästöjemi turvin samaan aikaan, kun mies pisti monta tonnia kuukausittain talteen omiin sijoituksiinsa. Silti hän haukkui mua loiseksi ja haukkui raskausarpiani ja hieman kulahtanutta vatsanahkaani synnytysten jälkeen useita kertoja päivässä.

Sama henkilö haistattelee ja puhuu ihan hirveällä tavalla mulle muutenkin. Listaa voisi jatkaa melkein loputtomiin ja perhedynamiikan vinksahtaneisuutta ollaan puitu lastensuojelunkin kanssa (onneksi!). T. Ap

Vierailija
26/28 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis *hoidin lapsiamme

Aiempaan viestiin viitaten (maininta typoista), olin kävelemässä ulkona pakkasessa juuri siksi, kun mies ei kovon mielellään anna mun puhua puhelimessa kotona. Oli pakko mennä ulos kävelylle, jotta sain soittaa äidilleni. T. Ap

Vierailija
27/28 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo

Vierailija
28/28 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea tyyppi, ei varmaan rajoitu henkinen väkivalta näihin sivistyssanoihin.

Olet oikeassa. Mieheni kontrolloi kaikkea muutakin suihkussakäymisestä, nukkumisjärjestestelyistä, vaatteiden ostamisesta, puhelimessa puhumisesta ym. alkaen, vaikka maksan toki kaikki omat laskuni.

Edelleen näin kuuden vuoden yhdessäolon jälkeen jaamme kaikki kauppalaskut euron tarkkuudella puoliksi ja pidämme niistä kirjaa; näin oli myös silloin, kun hoidimme kymmenisen kuukautta lapsiamme hoitovapaalla ja mieheni tienasi noin 9000 nettona kuukaudessa.

Hoitovapaan selvisinkin omien säästöjemi turvin samaan aikaan, kun mies pisti monta tonnia kuukausittain talteen omiin sijoituksiinsa. Silti hän haukkui mua loiseksi ja haukkui raskausarpiani ja hieman kulahtanutta vatsanahkaani synnytysten jälkeen useita kertoja päivässä.

Sama henkilö haistattelee ja puhuu ihan hirveällä tavalla mulle muutenkin. Listaa voisi jatkaa melkein loputtomiin ja perhedynamiikan vinksahtaneisuutta ollaan puitu lastensuojelunkin kanssa (onneksi!). T. Ap

Miksi et ole jo muuttanut pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä