Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela perii takaisin asumistukea jonka se oli maksanut vaikka olin ilmoittanut että se katkaistaan.

Vierailija
10.03.2006 |

Nyt pitäisi sitten maksaa takaisin, tein valituksen. Vika on kelan ei mun..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen, että olet saanut rahaa " lainaksi" . Olit rahat saadessasi hyvin tietoinen, etteivät ne sinulle kuulu - eikös niin?

Vierailija
2/4 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi ihan sama tilanne. Pidin rahat tietoisesti silloin, vaikka olin ilmoittanut että katkaistaan, ja makselen niitä nyt takaisin (näin sain joulun alla kätevästi ilmaista lainaa...). Mutta ei mulla oo käyny mielessä yhtäkään perustetta että kela olisi tehnyt virheen?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin, sulla ei ole mitään valittamisen aihetta, koska olit hyvin tietoinen, ettei raha sinulle kuulu. Kela on iso laitos ja vaikka veisit jonnekin konttoriin lapun tuen katkaisusta, kestää se hetken panna käytäntöön jo sen vuoksi, että tuet tilitetään jo alkukuusta, vaikka maksetaankin vasta loppukuusta! Asiallinen ihminen olisi siirtänyt rahat tilille odottamaan palautusilmoitusta, eikä käyttänyt!

Vierailija
4/4 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ymmärrän ap:takin, itse sain opiskeluaikana liikaa asumistukea. Kelalla oli joku tietokonehäiriö ja eivät saaneet syötettyä uusia tietoja pariin kuukauteen. Tiesin tilanteen ja se minulle konttorissakin selitettiin ja laitoin ylimääräiset rahat sivuun odottamaan Kelan päätöstä. Mutta sitten kun saivat viat korjattua tuli kirje: " Koska ette ole ajoissa ilmoittanut muutoksista, teiltä peritään takaisin.." Eli kirjeestä sai kuvan, että minä olin yrittänyt pimittää heidän rahojaan. Se ärsytti. Jos kirjeessä olisi lukenut jotenkin: " Tietojen päivitysongelmien vuoksi olemme maksaneet teille liikaa asumistukea ajalla... Pyydämme palauttamaan ylimääräisen tuen..." , olisi jäänyt vähän parempi maku asiasta. Tästä on kymmenisen vuotta aikaa, mutta vieläkin tunnen itseni roistoksi kun asia tulee mieleen.