Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestänne pikaruokalanmyyjä alempi arvoisempia ammatti kuin muut?

Vierailija
12.11.2016 |

Onko? Minulla ja kaverillani on ollut tästä kiivaat keskustelut, hänen mielestään esim mäkkärin työntekijät ovat ihmisiä keillä ei ole mitään mahdollisuuksia parempaan työhön, itse olen eri mieltä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa sille kaverillesi, että suuri osa yliopisto-opiskelijoista tekee opintojensa ohessa duunia juurikin pikaruokapaikoissa, siivousalalla ja kaupan kassalla.

Vierailija
2/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. 

Miksi olisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
4/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ihan vastaavaa duunia kuin vaikka kaljan myynti baaritiskillä. Tietysti se on vähemmän vaativaa kuin asiantuntijatehtävät tai erityistä osaamista vaativat ammattityöt.

Vierailija
5/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat yhtävarvokkaita kuten muutkin. Mutta kun itse käyn kerran kuussa hampilla, huomaan kyllä, kuka on töissä asiakkaita varten, ja kuka vaan lusii palkan takia. On ihanaa saada hyvää ja ystävällistä palvelua.

Vierailija
6/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole. puhelinmyyjä on ainoa alempi ihminen

Vierailija
7/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena opiskelijana todella arvostettavaa käydä töissä missä tahansa.

Jos ikää on 30+ ja on pikaruokamyyjä, tulee lähinnä mieleen ettei koulu kiinnostanut ja taitaa olla vähän yksinkertainen.

Vierailija
8/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Tyhmä kysymys

Vierailija
9/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään.

Vierailija
10/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v grillillä työskennellä voin vakuuttaa, että ainakin aamuyön asiakkaat ajattelevat juuri kuten kaverisi. And aren't afraid to tell....

Vierailija
11/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jyrkästi sitä mietä ettei ole. - Oli mielenkiintoista tietää, että millä tavoin se olsi, jotenki alempi arvoista. - No joo ei siinä ehkä kenenkää ihmisen henkeä pelasteta, tai kansantaloutta pelasteta sillä, että jokainen ryhtyy pikaruokamyyjäksi, mutta ammatti siinä kuin moni muukin. - Vertailun vuoksi harva aloittaa suoraa vanhempana erityisasiantuntian tai suur-ytityksen toimitusjohtajana.  Ja kieltämättä, joiatkin näitä pelkkiä "kirja viisaita" ja yhtä putkea kulkeneita kohdatessani olisin joidenkin kohdalla toivonut, että olisivat edes hetkeksi pysähtyneet, jos liian vaaralliselta tuntui ajatus siitä, että hieman ajattelisi joskus myös edes hieman itse. - Suora ja tasianen moottoriti voi olla nopein tie, mutta maisemien näkemisen kannalta usein aika tylsä.  

Vierailija
12/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan mäkkärinmyyntityöllä elämäänsä ja kenties opintojaan rahoittavaa äärettömänä paljon korkeammalle kuin niitä jotka lonnivat sossutuella koska saavat saman rahan tekemättä mitään.

M

Vierailija
13/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa sille kaverillesi, että suuri osa yliopisto-opiskelijoista tekee opintojensa ohessa duunia juurikin pikaruokapaikoissa, siivousalalla ja kaupan kassalla.

Niinpä. Itse opiskelen lääkiksessä ja teen ohessa töitä pikaruokalassa, työkavereista suurin osa on opiskelijoita. Aika moni lääkiskaverini hankkii lisätienestiä siivoojana/kaupan kassana/mäkkärillä jne.

On muuten todella koomista ja aika surullista, miten erilailla ihmiset suhtautuvat muhun lääkärintakissa kuin siinä pikaruokalan työasussa. :D

Vierailija
14/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole! Kaikkia ihmisiä tarvitaan, naurettavaa väheksyä mitään työtä tai ammattiryhmää.

Vierailija
15/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena opiskelijana todella arvostettavaa käydä töissä missä tahansa.

Jos ikää on 30+ ja on pikaruokamyyjä, tulee lähinnä mieleen ettei koulu kiinnostanut ja taitaa olla vähän yksinkertainen.

Kylläpäs olet mustavalkoinen. Ei se aina siitä ole ettei olisi kiinnostanut ne koulut. Tai tarkoittamasi yksinkertainenkin ihminen voi olla sinua paremmassa asemassa ha koulutetumpi.

Vierailija
16/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen oikiksessa ja oon töissä hesburgerilla aina kun koulun ohelta pystyn. Opintolainaa pyöreät 0€ ja en pysty nostamaan enää muitakaan tukia sillä hesen tuloilla elätän itseni täysin.

Vierailija
17/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuorena opiskelijana todella arvostettavaa käydä töissä missä tahansa.

Jos ikää on 30+ ja on pikaruokamyyjä, tulee lähinnä mieleen ettei koulu kiinnostanut ja taitaa olla vähän yksinkertainen."

- No olsiko sinusta parempi, että maisteri ("Se kouluja käynyt")  istuksii kämpillä ja pyörittellen peukaloita, kuin, että hä olisi valmis ("nöyrtyis") ottamaan omaa alansa ulkopuoleltakin olevan työn.  -  Tietysti on ikävää, että näin samalla saatan tulla tahtomattani sohaisseeksi joitain jotka ovat oikeasti osaamista vaativassa hommassa, vaikkei siihen pääsemisen edellytyksenä ole ollut alkujaan useampi vuosi (teoria) opintoja; tällaisiakin on, vaikka tuskin pikaruokalan myyjän homma sellainen on.     

Vierailija
18/18 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Itse opiskelen lääkiksessä ja teen ohessa töitä pikaruokalassa, työkavereista suurin osa on opiskelijoita. Aika moni lääkiskaverini hankkii lisätienestiä siivoojana/kaupan kassana/mäkkärillä jne.

On muuten todella koomista ja aika surullista, miten erilailla ihmiset suhtautuvat muhun lääkärintakissa kuin siinä pikaruokalan työasussa. :D

Minä tein ennen yliopisto-opintojani töitä sairaala-apulaisena. Olen siis ensimmäiseltä ammatiltani laitoshuoltaja. Tunnistan ilmiön, ja on pakko myöntää, että vaikka kuinka yritän, en ymmärrä niitä ihmisiä, joiden suhtautuminen minuun *vaihtui* vaihdettuani siivouskärryt tietokoneeseen. Nähdäkseni työ on työtä, mitään siihen lisäämättä tai mitään sitä salaamatta, (paitsi nyt, kun suunnitteilla on jatko-opinnot ;)) ja työvälineistä ja asusteista huolimatta olen edelleen sama ihminen kuin aiemminkin. Mutta ilmeisesti heitäkin on, jotka ajattelevat toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi