Tyly vastaanotto naispuoliselta lasten jääkiekkojoukkueen joukkueenjohtajalta...miksiköhän? :o
Kyllä ärsyttää. Mitäs mieltä olette tästä?
Olen seurustellut miesystäväni kanssa kaksi vuotta. Miehellä on alle 10-vuotias poika. Minulla kaksi lasta. Emme asu vielä yhdessä, mutta ihan vakiintunut pari ollaan, siis vietämme paljon aikaa toistemme ja toistemme lasten kanssa yhdessä.
Miehen poika harrastaa jääkiekkoa.
Haluan olla mukana kannustamassa lasten harrastuksia.
Miehen poika haluaisi minun tulevan mukaan katsomaan pelejä jne., mutta on tosi outoa millaisen vastaanoton saan hallilla/kun menen katsomaan pelejä. Joukkueenjohtaja (nainen) on todella epäystävällinen minua kohtaan jostain syystä, tai sitten ei vaan omaa vähäisiäkään sosiaalisia taitoja! Esimerkiksi kun hänellä on jotain asiaa miehelleni miehen pojasta, hän tulee istumaan suunnilleen eteeni, muttei silti vilkaisekaan minuun päin. Siis voisi kuvitella, että tilanne menisi normaalissa elämässä jotenkin näin: Joukkueenjohtaja: "Moikka! (Katsoo molempia ja hymyilee.) (Mies/naisystävälle voisi sanoa jotenkin näin: "Tosi kiva, et säkin tulet tänne kattoon ja kannustaan näitä pelejä (no en nyt sellaista odota, mutta noinkin voisi olla, varsinkin kun joukkueenjohtaja kyseessä niin vois olettaa et jonkinmoisia sosiaalisia taitoja olisi)). Sitten alkais selostaan siitä asiasta miks tuli jutteleen lapsen isälle/äidille.
Mutta ei todellakaan mee näin tuossa joukkueessa.
Tämä nainen kyllä tietää, että olen miehen naisystävä, aika vakavakin sellainen, ja mukana myös tässä harrastuksessa kannustamassa jne. En ole todellakaan tehnyt mitään/sanonut mitään ikävää tuolle naiselle. Olen ystävällinen, tottunut sellainen kaikille olemaan, mutta rajat ne on mullakin, enkä nyt ihan miten vaan epäystävällistä käytöstä suvaitse.
Minusta tuo käytös on vaan törkeän epäystävällistä. En ole minkään harrastuksen piirissä aiemmin tuollaiseen törmännyt.
Oon aina ajatellut, että tältä naiselta ehkä sitten puuttuu jotkin peruskäyttäytymisen taidot, mutta nyt oon ruvennu miettimään, että jospas onkin ihastunut mieheeni salaa! (Mieheni on kyllä varsin komea ja ihana :) :)). Oon tajunnut, ja pannut merkille, että tämä nainen on aina kihertämässä ja flirttailemassa miehelleni, ja aina juuri mun miehen täytyisi olla auttamassa joka helkatin hommassa, vaikka niitä isiä on siellä TODELLA paljon muitakin! Olen alkanutkin ajatella, että onko tää nainen jotenkin ihastunut mieheeni (vaikkakin on naimisissa ja miehensä jopa valmentaa tässä porukassa) ja ei sitten kestä sitä, että olen mukana jäähallilla miehen kanssa.
Viimeksi ajattelin, että nyt tämä touhu riitti, ja lähdin kesken heidän keskustelunsa jonnekin, sanomatta sanaakaan. Eihän nainenkaan minulle mitään vaivautunut sanomaan.
Onko tällainen käytös jotenkin normikäytöstä jääkiekon piirissä lajia harrastavien äitien tai isien uusia puolisoita kohtaan? Miltä tämä teistä vaikuttaa? Siis onko tuo teidän mielestä normaalia, ettei edes tervehditä? Tämä nainen osaa kyllä muille lirkutella ihmisille ja esittää varsinaista pelaajapoikien äitihahmoa siellä hallilla muuten, mutta jotenkin tosi negatiiviset fiilikset tuli tyypistä tän episodin jälkeen.
2/5