Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon auto maksaa kuukaudessa?

Vierailija
12.11.2016 |

Sisältäen autolainan? Antakaa esimerkkejä. Minkä hintainen auto ja paljonko ajetaan, vakuutus jne..? Suunnittelen auton ostoa mutten tiedä paljonko rahaa se nielee.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään lainaa kannata ottaa.

Vierailija
2/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi. Vakuutus on kai pakollinen. Ja bensakin maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisältäen autolainan? Antakaa esimerkkejä. Minkä hintainen auto ja paljonko ajetaan, vakuutus jne..? Suunnittelen auton ostoa mutten tiedä paljonko rahaa se nielee.

Useiden laskelmien mukaan autolla ajaminen maksaa 0,50 snt/km. Sisältää siis kaikki kulut.

Uusi auto maksaa 25 000, lainaa saa muutaman prosentin korolla, maksuaikaa jopa 6 vuotta. Uusi vakuutus maksaa toista tonnia vuodessa. Vero muutaman satasen vuodessa.

Vierailija
4/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on verot ja vakuutus vähän alle satasen kuussa, lainan lyhennys samoin vähän alle satasen. Bensoihin menee ehkä pari sataa kuussa, enimmäkseen työmatkoja joista tulee sitten verotuksessa vähän takaisin. Auton ostohinta oli viiden tuhannen nurkilla, nyt on tietysti arvo jo vähän laskenut ostohetkestä, velkaa jäljellä vähän toista tuhatta. Huoltoihin on palanut viimeisen vuoden aikana lähemmäs tonni, kymmenen vuotta vanhassa autossa osui paljon pitkään kestävien kuluvien osien vaihtoja suht lyhyen ajan sisään, lähivuosina selvinnee lähinnä öljynvaihdoilla ja satunnaisilla osien vaihdoilla.

Vierailija
5/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

~600€/kk.

Mulla on pian vuoden vanha auto, ostin täysrahoituksella, lyhennys 340€/kk. Bensaan mulla menee sellaiset 200-250€/kk, ajan n. 3000-3500km/kk. Sitten huollot, renkaiden vaihdot, vakuutukset, vaihtelee kuukausittain, mutta ehkä vuodessa keskimäärin tasoittuu kulut tuollaiseen 600€/kk. Mulla on vakuutuksissa täydet bonukset.

Vierailija
6/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useiden laskelmien mukaan autolla ajaminen maksaa 0,50 snt/km. Sisältää siis kaikki kulut.

Uusi auto maksaa 25 000, lainaa saa muutaman prosentin korolla, maksuaikaa jopa 6 vuotta. Uusi vakuutus maksaa toista tonnia vuodessa. Vero muutaman satasen vuodessa.

Valehtelemalla pääsee paljonkin halvemmalla, oikeastikin vähän halvemmalla kun tinkii joistakin asioista.

Vierailija
7/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pitänyt kirjaa kuluista ja mulla se tekee 17 snt/km. 

Vierailija
8/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta semmoinen taika-auto, jollainen kaikilla mun kavereillakin on. Vain bensakulut ja nekin vain puolet siitä, mitä muilla samanlaisen auton omistavilla. Oikeasti tuo 50 snt/km on vähän yläkanttiin, mutta ei paljoa ;-)

Vierailija
9/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laskin joskus että minulla oli maksanut auto käytössä kaikkineen 0,25e per ajettu kilometri. Ei siis sisältänyt hankintahintaa, mutta arvonalentumisen jne. Meillä kylläkin hyvä (toki nykyään jo vanhemman puoleinen) perus luotettava Toyota. Auto on velaton niin ylläpitoon ja ajamiseen bensoineen, vakuutuksineen, veroineen, huoltoineen taitaa mennä keskimäärin noin 150 e/kk. Autolla ajetaan kuukaudessa keskimäärin 500-1000 km. Vakuutuksissa pakollinen liikennevakuutus hyvillä bonuksilla ja osakasko, koska vanhemmassa autossa ei enää kannata täyskaskoa pitää. 

Autolaina riippuu ihan millaisen auton on hankkimassa. Vähän sama kuin kysyisi paljonko asuntolainan lyhennys on, sehän riippuu ihan täysin miten kalliin asunnon hankkii ja paljonko siihen pitää ottaa lainaa ja paljonko omarahoitusosuus on.

Vierailija
10/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, sinulla on se taika-auto!

Vierailija
11/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sillä 17 snt/km.

Vierailija
12/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla laina on 252e/kk, dieseliin menee 60-100e/kk riippuen sen hinnasta ja kuinka paljon tulee työajoa. Ajoneuvovero vähän yli 624e vuodessa, maksu kolmen kuukauden välein 156e. Liikennevakuutus 263e vuodessa, kasko 395e vuodessa. En laita tähän huoltoja, sillä nehän nyt on ihan tapauskohtaisia, mutta kerran vuodessa käytän jonkinlaisessa vuosihuollossa ja se on yleensä ollut 100e-1100e, riippuen siitä mitä perus huollon lisäksi on pitänyt tehdä. Katsastus kerran vuodessa muutaman kympin.

Vierailija
13/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään maksa, iskä osti auton ja maksaa käyttömaksun ja vakuutuksen. Rane korjaa, kun annan pimppaa ja bensat mä ostan Penan firman kortilla.

Vierailija
14/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni viime vuonna ylinopeussakkoihin 0,18 c/km. Ajomäärä noin 20 000 km, sakot (2 kertaa päiväsakoille) 3600 euroa.

Vierailija
15/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sillä 17 snt/km.

Kiitti. Edulliselta kuulostava hinta selittyy ainakin osin sillä että ajan paljon, noin 50 tkm vuodessa.

Vierailija
16/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon riippuu siitä osaako huoltaa ja korjata, tai onko tuttu joka osaa. Ostopalvelu on kallista.

Vierailija
17/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon riippuu siitä osaako huoltaa ja korjata, tai onko tuttu joka osaa. Ostopalvelu on kallista.

Älkää vaivatko niitä tuttujanne näillä "viittitkö vähän vilkaista" tai "mulla on tossa varaosat, voisitko laittaa paikoilleen"! Kaivakaa vaan kiltisti sitä lompsaa ja maksakaa huoltamolle, vituttaa kun pitäisi tuhlata joka viikonloppu näille ilmaisen kinuajille, jotka eivät sitten kuitenkaan osaa voi pysty kykene ikinä jeesaamaan takaisin jossain hommassa. Kun viikot raplaa työkseen toisten autoja, ei haluttaisi ilmaiseksi viikonloppuna tehdä samaa.

Vierailija
18/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto maksoi 24t euroa. Lainaa lyhennän 330 euroa, vakuutus 100 euroa/kk (ei bonareita). Bensaan menee noin 150 euroa/kk. Bensoista saan takaisin tosin matkakorvauksina. Huoltoa on vaikea arvioida kun auto ollut vasta reilut puolivuotta. Auto on Audi.

Vierailija
19/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

autolaina WTF? kaveri osti auton satasella.

no itse kysymykseen, 100e yhteens, vakuutus 80e ja bensat 20e.

saatanan vakuutusrosvot

Vierailija
20/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on niitä asioita, johon kuluvaa rahaa on kaikkein vaikea ennakoida. Olen useamman vuoden seurannut menojamme ja kaikki muut pystyy budjetoimaan etukäteen aika luotettavasti, mutta auto on aina vähän kysymysmerkki.

Autolainaa meillä ei ole. Auto ostettu käteisellä kuusi vuotta sitten. Hinta 20 000. Ajatuksena on ajatella sillä vielä 6-7 vuotta. Toivottavasti: edellinen auto simahti paljon ennen aikojaan. Kilsoja vuodessa n 12 000 - 15 000. Kulutus 9 € /km eli iso perheauto.

Parina viime vuotena kulunut kumpanakin n. 7000 € sisältäen yhden isomman remontin, uudet renkaat ja jakohihnan vaihdon (tulee jokaiseen autoon säännöllisin väliajoin).

Perusmenot:

Vakuutus 200 € (perus, täyden bonukset)

Autovero 250 €

Katsastus 50 € (ostan aina Hulluilta päiviltä)

Perushuolto 230 €

Sekalaiset 50 € (parkkimaksut, lamput yms)

Renkaat 150 - 200 € / vuosi (tulee kertahankinta n 5 vuoden välein

Kulutuksen mukaan:

Renkaiden vaihto 40 € (voi tietysti tehdä itsekin)

Pesu 60 € (ks. edellä)

Bensiini 1500 € (kulutuksen mukaan, minä saan loput saan matkakorvauksina työnantajalta)

Korjaukset 0 - 3500 € / vuosi

Meillä autoon minimissään 215 € / kk ja päälle vielä korjaukset ja auton arvon häviäminen (arvio 100 € /kk)

15 000 kilometrillä kustannus 0,25 € /km.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä