Sormukseen tottuminen
En paljon käytä koruja, mutta nyt kun olemme naimisissa niin pitäisi alkaa jo tottua tuohon koruun. Valitsin itselleni sellaisen missä on yksi iso keskikivi ja tyylillisesti se on niin minua, niin pelottaa silti että hukkaan sen tai rikon tain kolautan johonkin. Pitäisikö vaan aloitella että osaa jokun halvan simppelin ja sitä käyttää arkena vai vaan uskaltaa totutella tuohon sormukseen. Kivi ei ole timantti vaan safiiri niin se on kestävä mutta ei sekään kaikkea kestä? Muita joilla iso kivi sormuksessa?
Kommentit (11)
Mun vihkisormus on laatikossa. En vain osaa pitää koruja ja hukkaisin sen varmasti, jos käyttäisin sitä silloin tällöin. Miehenkin sormus on laatikossa koska ei voi töissä käyttää.
Tosi järkevää ostaa sormus laatikkoa varten...
No, mä vaan laittaisin sen sormuksen sormeen. Ei siihen muuten totu.
Itse en osaa olla ilma sormuksia. Niillä on niin suuri symbolinen arvo. Päivä pilalla jos jäävät kotiin. Pitää elää vaarallisesti ja käyttää vaikka voihan ne hukkaan mennä. Tai kivi tippua. 😊
Vierailija kirjoitti:
Okei! Käytettäväksi sen ostin ja niin rakastan mutta hankala tottua ja varsinkin kun teen työtä leikkurissa, missä pitää ottaa aina työpäiväks pois niin hankaloittaa vähän että mihin aina laittaa työpäivän ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei! Käytettäväksi sen ostin ja niin rakastan mutta hankala tottua ja varsinkin kun teen työtä leikkurissa, missä pitää ottaa aina työpäiväks pois niin hankaloittaa vähän että mihin aina laittaa työpäivän ajaksi.
Jos kaulakoru saa olla, niin laita siitä roikkumaan, pysyy tallessa ja lähellä. Tai sitten päätät jonkun yhden paikan mihin laitat sen AINA työpäivän päätteeksi (lompakko, meikkipussi, tasku...)
Vierailija kirjoitti:
Mun vihkisormus on laatikossa. En vain osaa pitää koruja ja hukkaisin sen varmasti, jos käyttäisin sitä silloin tällöin. Miehenkin sormus on laatikossa koska ei voi töissä käyttää.
Onko molempien laatikot kuitenkin yhteisessä asunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko molempien laatikot kuitenkin yhteisessä asunnossa?
Ne on sulassa sovussa yhteisessä sormuslaatikossa. (:
Kyllä sormukseen tottuu.
Eihän sormus ole liian löysä. Jos ei ole aikaisemmin käyttänyt sormuksia voi valita liian väljän.
Minulta katosi kihla- ja vihkisormus 😔
Kihlasormuksen sain samanlaisen uuden, mutta vihkisormusta en. Tykkään alkuperäisestä enemmän.
Olen aviossa ja minulle on tärkeää käyttää sormuksia. Työssäni en voi niitä käyttää, mutta pukukopilla otan pois ja töistä lähtiessä pujotan takaisin :)
Onko kellään ns. varasormusta? Vai onko ne ihan hölmä ajatus? Sellaista vähän tekisi mieli niin ei pelottaisi hukkailu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sormukseen tottuu.
Eihän sormus ole liian löysä. Jos ei ole aikaisemmin käyttänyt sormuksia voi valita liian väljän.
Minulta katosi kihla- ja vihkisormus 😔
Kihlasormuksen sain samanlaisen uuden, mutta vihkisormusta en. Tykkään alkuperäisestä enemmän.Olen aviossa ja minulle on tärkeää käyttää sormuksia. Työssäni en voi niitä käyttää, mutta pukukopilla otan pois ja töistä lähtiessä pujotan takaisin :)
Ei se ainakaan tunnu löysältä! Voi ei harmi että hukkasit! Pelottaa vaan se itse kivi että jos se vaikka hukkuu tai menee rikki että kolautan sen jotenkin niin kovasti! Täytyy vaan yrittää ahkerasti varmaan, tai sitten joku varasormus :)
One ring to tule them all