Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään, joka on kokenut loppuunpalamisen?

Vierailija
11.11.2016 |

Kertokaa kokemuksianne. Koen olevani lähellä burn outia.

Ap

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintakyvyn heikkeneminen pikkuhiljaa. Unohtelin asioita, läheisten nimet, kaikki koodit, jopa kotiosoitteen. Näitä ennen työnteko muuttui todella hankalaksi, kaikki vaati valtavaa ponnistelua. Itkin usein ja sain henkisiä romahduksia myös vapaa-ajalla. Heräilin vähintään tunnin välein öisin. Jouduin pieniin tapaturmiin enkä uskaltanut ajaa enää autolla.

Vierailija
2/10 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva väsymys ja kiukku sekä itkuherkkyys. Muistin heikkeneminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne. Mihin tilanne johti ja miten pysäytitte kierteen? Saitteko uni- tai masennuslääkkeet, jäittekö sairaslomalle tms?

Itse käytän välillä melatoniinia kuurina. Mulla menee päivittäin paljon aikaa palautumiseen ja lepäämiseen.

Ap

Vierailija
4/10 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kroonisen uneton. Lähimuisti on huonontunut, hiukset lähtevät, olen alakuloinen, pahimmassa väsymyksessä räjähtelen kotona, palelen jatkuvasti, välillä sydänkin tuntuu "tulehtuneelta".

Ap

5/10 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli burn outin unettomuudesta johtuen psykoosi,menetin yöunet,enkä tuntenut edes väsymystä.psyykoosia seurasi depressio ja itsemurha yritys,2v käytin masennus ja unilääkkeitä.nyt ollut vuosia ilman lääkitystä,laihduin 47kg,ruoka ei maittanut yhtään.masennuslääkkeet lihotti 20kg,lopetettuani laihdutin ne pois säännöllisillä aterioilla,nykyään huolehdin riittäväatä levosta,jätin stressin kokonaan pois elämästä ja keskityn mielihyvää tuottaviin asioihin,parisuhteeseen,perheeseen,harrastuksiin jne.ota yhtettä mtt toimistoon jossa tehdään masennustesti,sieltä saat lääkityksen ja keskusteluaikoja.tsemppiä sulle

Vierailija
6/10 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vitutti paitsi hyvät jutut ei tuntunu miltään. Nukutti koko ajan. Viina maistui ja pomon kanssa meni sukset ristiin kun vihdoin uskalsin kertoa, ts.ei ollut mitään väliä, mielipiteeni asioista ja sen huonosta johtamisesta. Tein töissä kaikkien duunit mutta kiitosta en keltään.

Lopulta irtisanouduin. Palautuminen kesti vuosia mutta nyt kaikki on hyvin ja olen taas töissä, paremmassa paikassa.

Vierailija
7/10 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnittelin liian pitkään, kunnes hakeuduin lääkärille kun olin aivan varma että minulla on jokin kauhea fyysinen sairaus. Minulla oli hyvin usein rytmihäiriöitä, tasapainovaikeuksia, tavarat tippuivat käsistä, muisti meni ihan totaalisesti, öisin heräilin vähän väliä, olin niin väsynyt että olisin voinut nukkua 24/7 ja olla senkin jälkeen edelleen kuoleman väsynyt. Diagnoosi olikin vakava burnout ja siitä seurasi pitkä sairausloma. Olen edelleen työkyvytön, sillä toipumiseni ei ole edennyt odotetulla tavalla.

En tiedä olenko enää koskaan työkykyinen, ja jos olen, niin milloin. Lääkitys on, käyn juttelemassa mielenterveyshoitajalla ja tapaan työterveyslääkäriä säännöllisesti. Nyt on aloitettu laajat tutkimukset fyysisten sairauksien poissulkemiseksi, jos sieltä kuitenkin löytyisi jotain, joka selittää osaltaan olematonta toipumistani. Kuitenkin lääkärit ja psykologit ovat sitä mieltä, että paloin vain niin loppuun, että sen takia toipumisenikin kestää.

En suosittele tätä samaa kenellekään. Älkää olko liian sisukkaita ja liian tunnollisia, vaan menkää lääkäriin heti kun tuntuu siltä että työ uuvuttaa liikaa.

Vierailija
8/10 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mene terveydenhuollon ammattilaisen puheille ennen kuin on liian myöhästä.

Mulla burn out ei ole ehtinyt pahaksi, kun hain apua ajoissa. Omia oireita: muistin heikkeneminen, oman ammattitaidon kyseenalaistaminen jatkuvasti, en palautunut viikonlopun aikana, omat negatiiviset ajatukset imevät kaiken energian ja ilon, yksinkertaisetkin asiat tuntuivat vaikeilta (esim. jääkaapin avaus ruuan hakemiseksi tuntui kuin olisin kahlannut Saharan läpi)

Vierailija
9/10 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi. Vielä 1 kk älyttömästi ylitöitä. En tiedä kuinka selviän, varsinkin kun nukun huonosti ja alakoululaiset tarvitsevat paljon huomiotani oli kiire mikä vain.

Vierailija
10/10 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista vuotta sitten täydellinen elimistön stoppi. Kroppa ei kestä pienintäkään fyysistä rasitusta, elämä ensimmäiset 4kk neljän seinän sisällä. Ahdistuskohtauksia, jotka sittemmin hallintaan tietoisuustaitoharjoituksilla. Nyt pärjää normaalielämästä kuten kaupassa käynnistä, mutta ei tietoakaan fyysisen puolen kuntoutuksesta. Eli harrastukset menetetty toistaiseksi, samalla sosiaaliset suhteet romahtanut. Muisti pätkii, asiantuntijatehtävistä selviää toisinaan ontuen. Ei mitään mahdollisuutta tehdä täysipäiväistä työtä. Stressinsietokyky ylittyy jo bussimatkalla kaupunkiin. Nyt hengitellään maalaismaiseman ilmaa ja keräillään tulonlähteitä mistä milloinkin. Hienoa niille, joilla on mahdollisuus saada sairaslomaa. Itsellä ei siihen mahdollisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä