Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään, joka olisi onnistunut laihtumaan

Vierailija
11.11.2016 |

pysyvästi? Niin ettei paino ole tullut takaisin? Miten sen teit?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on :D

2/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutin 20kg viidessä kuukaudessa,en kyllä osaa vielä sanoa tuleeko takaisin :D söin 5krt pvä,lounas ja päivällinen salaattia kasviksia ja 100g lihaa/kanaa aamu ja iltapala kaurapuuro raejuustolla,välipalana hedelmä.enkä liikkunut kuin köpölenkkejä koirien kanssa.nyt tavoitteena on pysyä tässä painossa ja alkaa treenaamaan kuntosalilla,aion pitää huolta ruokarytmistä jatkossakin,aiemmin söin krt pvä ja lihoin paljon ihan senkin takia.toivon mukaan samoissa mitoissa vuodenkin päästä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut 30 kg. Nykyään olen normaalipainoinen. Laihduin syömällä alle 1000 kcal päivässä. Ylläpidän uuden painoni syömällä 1500-2000 kcal päivässä riippuen aktiivisuustasoa. Joskus syön vähän enemmän - sitten seuraava päivä mennään kevyemmin.

Vierailija
4/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi prosenttia laihduttajista onnistuu pudottamaan painoa pysyvästi.

Vierailija
5/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin vähemmän kuin kulutin enkä laihduttuani alkanut syödä jälleen ylenmäärin. Ei kai kukaan oleta siihen muuta keinoa olevan?

Vierailija
6/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laihtunut 30 kg. Nykyään olen normaalipainoinen. Laihduin syömällä alle 1000 kcal päivässä. Ylläpidän uuden painoni syömällä 1500-2000 kcal päivässä riippuen aktiivisuustasoa. Joskus syön vähän enemmän - sitten seuraava päivä mennään kevyemmin.

Kuinka kauan olet ollut uudessa painossasi? Entä kuinka kauan sulla kesti laihtua tuo 30 kg? alle 1000 kcal kuulostaa hirveän vähältä...

Vierailija
7/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin 25kg 5vuotta sitten. Kilot pysyvät poissa liikkumalla paljon (juoksen) ja syömällä järkevästi. Herkuttelen kerran viikossa. En halua lihoa, olen paljon tyytyväisempi näin. Tietysti. Inhosin itseäni aikaisemmin.

Vierailija
8/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitin pois 34 kiloa. Meni kylläkin aikaa jokunen vuosi, mutta poissa ovat pysyneet nyt pari vuotta ja laihtumisprosessi jatkuu. Mulla on tällaista megaluokkaa, eli ei kyse mistään pikkumasusta. Raskauskiloja ja masennustakin...

Ei ole kyse laihduttamisesta, vaan elämäntapojen muutoksesta, joiden avulla laihtuu ja pysyy terveenä. Ihan kaikkea syön ja juon, mutta ne annoskoot kuntoon, sekä keveät välipalat. Närppiminen ja liiat herkut pois.

Jumppailen ja tanssin kotona ja käyn kävelemässä. Uimahalliin ja salillekin ehkä uskaltaudun, kun 20 kiloa on vielä tippunut.

VETTÄ! se laittaa homman käyntiin! Repsahtaminen ei haittaa, huomenna on aina uusi päivä, se parempi! On kyllä jo upea olo, kannustan kaikkia asian kanssa taistelevia! Jos tällainen lössö onnistuu, niin kyllä sinäkin!!! Paino nykyään kaksinumeroinen! Ei paluuta entiseen, ei sitten ikinä!

Vierailija
9/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan olet ollut uudessa painossasi? Entä kuinka kauan sulla kesti laihtua tuo 30 kg? alle 1000 kcal kuulostaa hirveän vähältä...

Vuoden. Puolisen vuotta kesti. Alle 1000 kcal on ihan ok, kun sen koostaa fiksusti. Itse en harrastanut enkä harrasta liikuntaa.

Vierailija
10/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaaljooon liikuntaa, ei sokerisia tai rasvaisia herkkuja, ei olutta tai siideriä. En laskenut kaloreita, enkä ollut millään erityisellä dieetillä.

Vierailija
11/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 kiloa putosi alle puolessa vuodessa, en suosittele sillä sain siitä niinkin ihanan asian kuin anoreksia. Nyt yritän nostaa painoa, muttei vielä ole alkanut nousemaan.

Vierailija
12/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi. Ei ole varaa syödä riittävästi.

Vierailija
13/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laihtunut 20 kiloa parissa vuodessa. Mutta mistä sen tietää, pysyykö se. Alun perin lihoin raskausaikana ja muutama vuosi sen jälkeen masennuin, ruoka tuntui olevan ainoa lohtu. En tiedä, mistä laihtuminen johtuu, tuskin mistään yhdestä asiasta suoraan. Osittain ehkä lääkityksen vaihdosta mutta ei pelkästään, koska syön myös lääkettä, joka tunnetusti lihottaa paljon. Ei tehnyt enää mieli syödä niin paljon. Osittain ruokavalion muuttamisesta terveellisempään suuntaan ja annoskokojen tietoisesta pienentämisestä. Hiukan olen lisännyt liikuntaa, mutta en liiku edelleenkään kovin paljon. Toisaalta jos yhä olisin siinä masennuksessa ja ahdistuksessa kuin aikaisemmin, tuskinpa ruokavalion muutos tai annoskoon pienentäminen tai liikunnan pieni lisääminen olisi silloin onnistuneet. Nykyään painoindeksi on 21.

Vierailija
14/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon nyt laihtunut 25 kiloa vähän alle vuodessa, en osaa vielä sanoa tuleeko kilot takaisin. Toivottavasti ei, oon kuitenkin yrittänyt muuttaa syömistottumuksiani aika reippaasti.

Vierailija
15/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaamalla bmi 26->19. Itselleni oli tärkeintä päästä eroon pullan mussutuksesta ja oppia syömään vain kun on nälkä. Tuosta aikaa 7v ja kilot pysyneet poissa.

Vierailija
16/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pysyvästi? Niin ettei paino ole tullut takaisin? Miten sen teit?

Painoharjoittelulla.Pitää estää lihasten käyttö energiaksi.Muutama vuosi sitten yritin vain laihdutuksen jälkeen syödä sopivasti mutta lähti 5 kg lisää.

Vierailija
17/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailutottumuksia muuttamalla. Ei pidä 'laihduttaa' vaan ottaa käyttöön sellainen ruokavaliolla, millä paino ajallaan laskee normaaliin painoon. Ei tarvitse ajatella laihduttavansa, vaan että syö terveellisesti ja sillä tavalla elää. 

Vierailija
18/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut uudessa painossa nyt yli kaksi vuotta. En laihduttanut, vaan lopetin makean syönnin kokonaan, ja siinä olen myös pysynyt. Juoksen myös 30-40 km viikossa. En voi palata nuoruuden ruokatottumuksiin, koska paino nousisi, vaikka se ei nuorena noussutkaan.

Vierailija
19/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin 40 kg tekemällä ruokaremontin.

Jätin pois limsat, mehut, pullat, vaalean leivän, herkut. Pienensin myös määriä mitä söin, kun ennen söin liian isoja annoskokoja suhteessa pituuteni (olen lyhyt).

Pidin myös puolen vuoden alkoholittoman jakson.

Päivisin lounaalla vain salaattia ja proteiinia. Paljon vettä päivän mittaa. Aamulla täysjyväleipää jne. Hedelmiä ja vihanneksia vapaasti. Jos nälkä vaivaa niin raejuustoa, näkkäriä, tai syön tiheämmin mutta edelleen kevyesti.

Loppujen lopuksi helposti lähtenyt tuo 40 kg. Välillä paino junnaa, mutta pitää olla kärsivällinen!

Vierailija
20/29 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen laihtunut 20 kiloa parissa vuodessa. Mutta mistä sen tietää, pysyykö se. Alun perin lihoin raskausaikana ja muutama vuosi sen jälkeen masennuin, ruoka tuntui olevan ainoa lohtu. En tiedä, mistä laihtuminen johtuu, tuskin mistään yhdestä asiasta suoraan. Osittain ehkä lääkityksen vaihdosta mutta ei pelkästään, koska syön myös lääkettä, joka tunnetusti lihottaa paljon. Ei tehnyt enää mieli syödä niin paljon. Osittain ruokavalion muuttamisesta terveellisempään suuntaan ja annoskokojen tietoisesta pienentämisestä. Hiukan olen lisännyt liikuntaa, mutta en liiku edelleenkään kovin paljon. Toisaalta jos yhä olisin siinä masennuksessa ja ahdistuksessa kuin aikaisemmin, tuskinpa ruokavalion muutos tai annoskoon pienentäminen tai liikunnan pieni lisääminen olisi silloin onnistuneet. Nykyään painoindeksi on 21.

Haluaisin lisätä yhden jutun, josta en ole pahemmin nähnyt missään laihdutusaiheisissa esim. lehtijutuissa. Aloin kiinnittää huomiota vitamiinien, hivenaineiden, hyvien rasvojen ym. saantiin. Olin aiemmin syönyt aika epäterveellisesti, siis liian vähän kunnon ruokaa. Rupesin käyttämään lisäravinteita, vähän yläkanttiinkin. Ja vähän vaihdellen. Siis monivitamiineja, kalsiumia jne. Minulla on ajatus, että syömistarpeen väheneminen voisi liittyä tähänkin. Ehkä aiemmin ravinto oli niin ravinneköyhää, että keho oli koko ajan vähän aliravittu, vaikka kalorimäärät oli liiallisia. Ja ravinnepuutosten takia teki koko ajan mieli syödä.

Mutta tämä on vain yksi ajatus. En ole nähnyt tällaista teoriaa missään (en ole kyllä etsinytkään). Enkä tiedä, oliko tästä kysymys, mutta laihtuminen ja herkkutarpeen väheneminen on olleet samanaikaisia lisäravinteiden kanssa. Myöhemmin on tullut lisää puhtia myös itse tehdä ravinteikkaita ruokia, mutta en luota täysin siihen, että nykyajan tehotuotetut kasvikset saati prosessoidummat ruuat olisi yhtä ravinteikkaita kuin ennen. Siksi yhä käytän jonkin verran lisävitamiineja ym. Pyrin ottamaan ne poremuodossa, niin samalla muistan juoda.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä