Sairaslomaa puskee
Eipä tarvi töistä huolehtia, kun kävin tänään hakemassa saikkua, kun olkapää on aivan tajuttoman kipeä.
Yölläkin pitää nousta kolmesti ottamaan särkylääkettä, eli nukkumisesta ei tule mitään.
Soitin arvauskeskukseen, ja sieltä ei aikoja herunut, joten ohjattiin työterveyshoitajlle, joka pitkin hampain kirjoitti minulle tämän päivän saikkua. Kiitos siitä, mutta minulle jäi työaikaa 15 minuuttia jäljelle, ennenkuin työaika loppui..
Vein lapun pomolle, ja sanoin, että en tule maanantaina töihin kun olen puolitoista viikkoa koittanut räpeltää vitun kipeän käden kanssa, mutta nyt ei enää onnistu, joten pidän rokulia niin kauan, kunnes käsi on kunnossa..
Pomo kysyi, että oletko loukannut kätesi, johon sanoin, että en ole, särky tuli ihan omia aikojaan. Särkylääkkeitä saa ottaa tunnin välein, eikä ne oikeastaan edes auta.
Pomo sanoi, että sinut tuntien, tapoihisi ei kuulu ihan jokaisen aivastuksen takia saikkua hakea, joten sovitaan, että hoidat kätesi kuntoon, ja palaat,sitten töihin kun olet kunnossa.
Palkanmaksu hoituu ihan normaalisti oli pomon viikonlopun toivotus.
Olen neljän ja puolen vuoden aikana ollut kuusi päivää saikulla kuumeen takia, joten varmaan siitä pomon höveli käytös.
Kommentit (12)
Eikö teillä ole työterveyshuollon kautta lääkäriä? Tosiaan voi olla pitkä vaiva. Mulla oli monta kuukautta kipeä. Sain kyllä lopulta reseptilääkkeet, joilla helpotti ja levolla tietty.
Jos sulla on "sisäpiirin tietoa", niin mikä piru iskee vasempaan olkapäähän, kun olen oikeakätinen, eli vasen pääsee helpommalla ainakin teoriassa..
Pirun kipeä se on, jatkuva särky yötä päivää. Kipu tietysti helpottaisi, jos määrättäisiin vaikka Tramalia, mutta eihän se ole mikään ratkaisu.
Ikää 50v, eli varmaankin kaatopaikkakamaa..
Aloittaja.
Onhan meillä tiety työterveyslekuri, mutta se on paikalla päivän viikossa, ja jonot sen mukaiset, ja työtrveyshoitajan mielestä en edes lekuria tarvitse, vaan vartin saikku riittää..
Ap.
Ai tää on yleistäkin? Mulla on olkapää kipeä joissain asennoissa, ja jos ojennan sen väärin..mut kyse ei oo jäätyneestä olkapäästä kuitenkaan,
Kuulostaa kyllä tulehdukselle. Toki tuossa iässä on varmasti kulumaakin, mutta tuon kuvailun perusteella epäilisin tulehdusta
Työnantajasi ei saa kelakorvauksia sinun sairaslomastasi ilman sairaslomatodistusta. Epäilen ettei enää hymyile kun sairaslomasi on jatkunut yhdeksän päivää.
Onko se vaan olkapää, vai myös käsivarressa? Minulla niskan välilevyn prolapsi ol syynä.
En tiedä mistään kelakorvauksista, meillä saa kaksi päivää olla kotona pelkällä soitolla, että en ole kunnossa.
kipeä on olkapää ja se säteilee niskaan, mutta ei käsivarteen.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajasi ei saa kelakorvauksia sinun sairaslomastasi ilman sairaslomatodistusta. Epäilen ettei enää hymyile kun sairaslomasi on jatkunut yhdeksän päivää.
Eipä minun tarvitse yhdeksää päivää saikulla olla, kun työnantajalla sattuu olemaan sopimus juurikin tällaisten tapausten takia,eli sitten mennään yksityiselle..
Firma maksaa summan X vuodessa, että jannut saadaan työkykyisiksi.
Pomo om katsonut, että yksityinen tulee halvemmaksi, kuin julkinen, jossa määrätään vain pirun kallista sairaslomaa, eikä potilaan vika siitä muuksi muutu
Ap.
En nyt ymmärtänyt? Voihan firma ostaa työterveyspalvelut ihan keneltä tahansa ja laitttaa siihen päälle vaikka kuinka eri terveyspalveluja. Meillä on oma terveysasema.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärtänyt? Voihan firma ostaa työterveyspalvelut ihan keneltä tahansa ja laitttaa siihen päälle vaikka kuinka eri terveyspalveluja. Meillä on oma terveysasema.
Asun pienellä paikkakunnalla, jossa on "arvauskeskus", jossa määrätään loputomiin sairauslomaa, mutta pomoa tämä ei miellytä, joten hän panee paperirahaa tiskiin, että työntekijät pääsevät oikean lääkärin luokse, joka todellakin tutkii, että missä vika on, eikä ainoastan määrää epämääräistä aikaa sairaslomaa, kuten arvaus/terveyskeskuksissa tehdään.
Ap.
No näin fyssarin näkökulmasta voit olla pitkäänkin saikulla. Harvemmin noin kipeä käsi päivässä kahdessa, tai edes viikossa paranee