Mitä käsineet kertoo naisesta?
Voitteko päätellä jotain sen perusteella, käyttääkö yleensä esim. lapasia vai nahkasormikkaita? Tai onko yksivärisiä pelkistettyjä tai koristeellisia?
Kommentit (19)
Lapaset kädessä ei voi ajaa autoa. Pitää olla nahkaiset käsineet.
Vaihtelu virkistää. Sitä mitä ei ole, ei tarvita.
Sormikkaat ja lapaset liittyy minusta eri vuodenaikoihin. Sormikkaat on syysasuste ja lapaset tai rukkaset talviasuste. Jos ei ulkoile, niin ei tarvitse lämpimiä käsineitä.
Kertoo siitä että ei halua kylmettää käsiään.
Minusta itsestäni käsineet eivät kerro mitään, koska anoppini ja äitini ostavat koko ajan uusia käsineitä, joita käytän sattumanvaraisessa järjestyksessä. Käsineeni voisivat kertoa, että yritän pitää käteni lämpimänä, mutta en välitä käsineiden ulkonäöstä, kunhan ne ovat samaa paria.
En ole koskaan kiinnittänyt huomiota ihmisten käsineisiin. Kaikkea sitä palstalla mietitäänkin.
Mun rukkaset kertoo siitä, että kärsin valkosormisuudesta ja ilman paksuja toppauksia mun sormet on hetkessä jäässä.
Jolla on ohuet nahkahanskat kovalla pakkasella, on hyvä ääreisverenkierto, tai vaihtoehtoisesti ulkonäkö merkitsee enemmän kuin mukavuus. Toisaalta, voihan lapasetkin olla ohuet. Niiden käyttäjiin pätee sama kuin muidenkin ohuiden käsineiden käyttäjiin.
Paksuja rukkasia/lapasia käyttävät mielellään sellaiset, joiden kädet palelevat helposti, eli on huono ääreisverenkierto, ja mukavuus menee ulkonäön edelle. Tähän ryhmään kuuluvat myös ne, joilla on hanskat +5 asteen lämpötilassa.
Testasin nämä turkisvuoratut nahkakäsineet, kädet pysyivät lämpöisinä 14 asteen pakkasella, tosin puin vielä villasormikkaat.
Oli hyvä hankinta.
Kyllä se jotain kertoo, vaan ei kannata kuitenkaan liikoja analysoida.
Ajattele vaikka timanteilla koristellut kyynärpituiset nahkakäsineet vs sateenkaaren väriset Barbapapa-kuvioiset tumput.
Kertoo minusta sen päivänselvän asian, että pienikokoisen on ostettava vaatteensa ja käsineensä lastenliikkeistä. Kauniista nahkakäsineistä saa vain haaveilla, ellei halua teettää niitä kalliilla.
Vierailija kirjoitti:
Testasin nämä turkisvuoratut nahkakäsineet, kädet pysyivät lämpöisinä 14 asteen pakkasella, tosin puin vielä villasormikkaat.
Oli hyvä hankinta.
Oliko? Mulla ajaa saman asian itsetehdyt villalapaset joiden alla sormikkaat.
Mulla on viikon aikana varmaan viidet täysin erilaiset käsineet käytössä, mitä se kertoo minusta?
Minulla on käsineitä joka lähtöön. On kauniita nahkakäsineitä, äidin kutomia lapasia, kaupan tumppuja, lasketteluun ja hiihtoon sopivia hanskoja ja rukkasia, lumitöihin löytyy erilaisia hanskoja niin pakkasille kuin suojalumellekin, autossa on huomiohanskat niin vuorellisena kuin vuorettomanakin sekä tankkaamiseen sopivat hyvin istuvat hanskat, on ohuita sormikkaita, veneilyyn sopivia hanskoja, pyöräilyyn sopivia "sormettomia" sormikkaita jne. Ihan kaikkea löytyy ja niitä myös käytän. Käsineeni ovat aina tarkoitukseen sopivia.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo minusta sen päivänselvän asian, että pienikokoisen on ostettava vaatteensa ja käsineensä lastenliikkeistä. Kauniista nahkakäsineistä saa vain haaveilla, ellei halua teettää niitä kalliilla.
Miinuspeukun antanut osaa varmasti antaa vinkin, missä myydään kauniita nahkasormikkaita lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Lapaset kädessä ei voi ajaa autoa. Pitää olla nahkaiset käsineet.
Voi ajaa! Minä en käytä muuta kuin lapasia, ostin nahkasormikkaat autoilua varten mutta en osaa niitä käyttää vaan lapaset kädessä ajelen siihen asti että auto on lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Voitteko päätellä jotain sen perusteella, käyttääkö yleensä esim. lapasia vai nahkasormikkaita? Tai onko yksivärisiä pelkistettyjä tai koristeellisia?
Kun käsi on kokoa 8,5 on pakko huolia se, mikä sattuu päälle mahtumaan. Hinnalla tai tyylillä ei ole merkitystä.
No kertoohan se jotain lapssten käyttäjä arvostaa sprttisuutta ja mukavuutta, nahkasormikkaiden käyttäjä taas klassisuutta - ja josijmisellä on vain nahkasormikkaita, hän ei todennäköisesti harrasta talviulkoilua.