Mitä tarkoittaa jos kaverimies suutelee otsalle
Taustaa: molemmat olemme naimisissa, n. 30-vuotiaita (vaikka tämän aloituksen perusteella kuulostan varmaan 15-vuotiaalta :D), puolisommekin kuuluvat tähän samaan kaveriporukkaan. Vietimme iltaa porukalla, jossain vaiheessa lähdimme kahdestaan kaverimiehen kanssa ulos tupakalle. Siellä juttelimme syvällisiä, aloimme puhua siitä miten kiva on olla tällä porukalla yhdessä ja kehua toisiamme kilpaa hienoiksi ihmisiksi. Kun olimme hetken imarrelleet toisiamme, kaverimies halasi minua tiukasti ja pitkään. Sitten hän suuteli minua otsalle. Hetken olimme paikoillamme, kunnes hän irrotti halausotteensa ja lähti takaisin sisälle sanomatta paljon mitään.
Olenko naurettava, jos kuvittelen tuollaisen perusteella kaverimiehellä olevan tunteita minua kohtaan? Pitäisikö ottaa etäisyyttä? Vai oliko tuo vain viaton, kunnioittava ele vanhalle ystävälle? Tuntuu hankalalta ottaa asia puheeksi, koska pelkään tekeväni itseni naurunalaiseksi ja pilaavani ystävyytemme, mikäli hänen tunteensa ovat minua kohtaan puhtaasti kaverilliset. Ehkä parasta olisi vain olla kuin mitään ei olisi tapahtunut? Sillä eihän tuo oikeastaan mitään ollutkaan. Vai mitä palstalaiset ovat mieltä? Muutoin en vaivaisi tällä yhtään päätäni, mutta kun olen naimisissa ja niin edelleen, niin haluaisin olla varovainen näissä asioissa.
Kommentit (32)
En koe mitään kunnioitusta sun ongelmaa kohtaan, tupakoitsija. Toivottavasti eroat miehestäsi ja alat seukkaamaan tervakeuhkofrendisi kanssa.
Anna asian toistaiseksi olla, jos mies ei tee vastaavanlaista jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Kun olimme hetken imarrelleet toisiamme, kaverimies halasi minua tiukasti ja pitkään. Sitten hän suuteli minua otsalle. Hetken olimme paikoillamme, kunnes hän irrotti halausotteensa ja lähti takaisin sisälle sanomatta paljon mitään.
Olenko naurettava, jos kuvittelen tuollaisen perusteella kaverimiehellä olevan tunteita minua kohtaan?
Hänellä on tunteita sinua kohtaan, jotka eivät ole kaverillisia. Teen itsekin tuota, mutta vain omalle rakkaalleni.
t. mies
Tottakai tuo herättäisi kysymyksiä. Mutta jos olitte juhlimassa ja tunnelma oli erityinen niin antaisin totaaliseti illa ellei alkaisi toistumaan.
Aika epämääräinen tilanne. Periaatteessa voisi monen miehen kohdalla kertoa jostain muusta kuin kaveruudesta, mutta periaatteessa taas mitään "sopimatonta" varsinaisesti ei ole tapahtunut. Tarkkaile miehen käytöstä jatkossa, onko käytös tuon jälkeen muuttunut vai yhtä luontevaa kuin ennen?
Mulle tulee otsalle suutelemisesta mieleen sellainen "setämäinen"
En pitäisi merkkinä mistään sopimattomasta kiinnostuksesta tms, ja antaisin olla enkä vatvoisi mielessäni.
Kuulostaa siltä että on tunteita. Varmasti helpompaa unohtaa koko tapaus (mieskään tuskaan halusi pettää omaa puolisoaan kun jätti tilanteen tuohon), jos toistuu niin sitten vakavan keskustelun paikka. Jos tässä vaiheessa puhut ystäväsi, tämän vaimon tai miehesi kanssa asiasta, se saa ihan turhaa painoarvoa - varsinkin kun olitte juhlimassa ja tunnelma ehkä siksikin tavallista korkeammalla ja tunnepitoisempi.
Mahdoton sanoa, toisen kohdalla se voi olla kaverillista, toisen kohdalla jotain muuta. Ihmiset on erilaisia ja käyttäytyy erilailla. Jossain eteläeuroopassahan ne lääppii toisiaan mennen tullen ja palatessa. Alkoholillakin saattaa olla osuutta asiaan. Jos kerran kehuitte toisianne ja tunnelma oli mukava, niin voisin ihan hyvin nähdä tuon vain ystävällisenä eleenä. Otsa on kuitenkin aika neutraali paikka. Ehkä fiksuinta antaa asian olla vaan, jos siellä taustalla jotain muuta onkin, niin kai se tulisi muutenkin esille.
Jaa-a. Paha sanoa. Itse olen ainakin saanut kavereilta, niin miehiltä kuin naisilta, pusuja poskille ja otsalle, mutta ilman mitään sen kummempaa. Riippuu aivan ihmisestä.
Miehenä vastaan: kuulostaa siltä että hänellä on tunteita sinua kohtaan. Ei yksikään mies suutele otsalle kaverilimielessä. Varsinkin jos lähti karkuun niin säikähti varmaan sitä että tykkäsitkö sinä ollenkaan ja tekiköhän hän itse väärin. Olen lukenut että otsalle tapahtuva suudelma tarkoittaa yleensä "sinä olet minulle tärkeä". Kuinka tärkeänä hän sinua pitää sinun pitää kysyä mieheltä itseltään.
En mä nyt ensimmäisenä lähtis tuomitsemaan et kyllä sillä on tunteita, koska toi voi oikeesti olla puhtaasti kaverillista.
Mulla on pari kaveria, jotka saattaa pussata otsalle tai poskelle eikä niillä ole mua kohtaan minkäänlaisia tunteita. Tietysti tässä kulttuurissa missä ei suunnilleen saa silmiin katsoa ja hymyillä ettei sitä jo tulkita ties miksi niin tuollaisesta tekee helposti isomman jutun kuin kukaan on tarkoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Aika epämääräinen tilanne. Periaatteessa voisi monen miehen kohdalla kertoa jostain muusta kuin kaveruudesta, mutta periaatteessa taas mitään "sopimatonta" varsinaisesti ei ole tapahtunut. Tarkkaile miehen käytöstä jatkossa, onko käytös tuon jälkeen muuttunut vai yhtä luontevaa kuin ennen?
Tuossa tarkkailussakin on se vaara, että nainen itse alkaa käyttäytyä oudosti tarkkaillessaan, saa miehen hämilleen, jolloin nainen saa miehen hämmentyneestä käytöksestä vahvistuksen omalle (väärälle) tulkinnalleen. Kuulostaa ihan joltain saippuasarjalta.
Otsalle suuteleminen osoittaa syviä tunteita ja kunnioitusta. Sitä käytetään silloin jos jostain syystä ei voi suudella romanttisessa mielessä suulle (esim. jos toinen on varattu tai on joku muu este suhteen syventämiselle) tai halutaan vaan osoittaa kunnioitusta ja arvostusta puolisolle.
Joten ap, valitettavasti tai toivotusti, kaverimiehelläsi on sinua kohtaan muitakin tunteita kuin kaverillisia.
Vierailija kirjoitti:
Otsalle suuteleminen osoittaa syviä tunteita ja kunnioitusta. Sitä käytetään silloin jos jostain syystä ei voi suudella romanttisessa mielessä suulle (esim. jos toinen on varattu tai on joku muu este suhteen syventämiselle) tai halutaan vaan osoittaa kunnioitusta ja arvostusta puolisolle.
Joten ap, valitettavasti tai toivotusti, kaverimiehelläsi on sinua kohtaan muitakin tunteita kuin kaverillisia.
Voihan ne syvät tunteet ja kunnioitus olla kaverillisiakin. Ärsyttää tällaiset neuvojat, jotka kertoo ikäänkuin faktana oman mielipiteensä siitä mitä joku toinen on tarkoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne syvät tunteet ja kunnioitus olla kaverillisiakin. Ärsyttää tällaiset neuvojat, jotka kertoo ikäänkuin faktana oman mielipiteensä siitä mitä joku toinen on tarkoittanut.
Ehkä jossain hipsteri- tai hippipiireissä suukotellaan kavereita otsalle, mutta ei se mikään kaveritervehdys ole. Halaaminen tai poskisuudelma on. Poskisuudelmia suomalaisessa kulttuurissa ei oikeastaan käytetä, mutta muualla Euroopassa kylläkin.
Kertoohan tuo kaverimiehen omakin reaktio (kiusaantuminen ja nopea poistuminen tilanteesta) siitä, että nyt mentiin kaverirajan yli.
Vierailija kirjoitti:
Taustaa: molemmat olemme naimisissa, n. 30-vuotiaita (vaikka tämän aloituksen perusteella kuulostan varmaan 15-vuotiaalta :D), puolisommekin kuuluvat tähän samaan kaveriporukkaan. Vietimme iltaa porukalla, jossain vaiheessa lähdimme kahdestaan kaverimiehen kanssa ulos tupakalle. Siellä juttelimme syvällisiä, aloimme puhua siitä miten kiva on olla tällä porukalla yhdessä ja kehua toisiamme kilpaa hienoiksi ihmisiksi. Kun olimme hetken imarrelleet toisiamme, kaverimies halasi minua tiukasti ja pitkään. Sitten hän suuteli minua otsalle. Hetken olimme paikoillamme, kunnes hän irrotti halausotteensa ja lähti takaisin sisälle sanomatta paljon mitään.
Olenko naurettava, jos kuvittelen tuollaisen perusteella kaverimiehellä olevan tunteita minua kohtaan? Pitäisikö ottaa etäisyyttä? Vai oliko tuo vain viaton, kunnioittava ele vanhalle ystävälle? Tuntuu hankalalta ottaa asia puheeksi, koska pelkään tekeväni itseni naurunalaiseksi ja pilaavani ystävyytemme, mikäli hänen tunteensa ovat minua kohtaan puhtaasti kaverilliset. Ehkä parasta olisi vain olla kuin mitään ei olisi tapahtunut? Sillä eihän tuo oikeastaan mitään ollutkaan. Vai mitä palstalaiset ovat mieltä? Muutoin en vaivaisi tällä yhtään päätäni, mutta kun olen naimisissa ja niin edelleen, niin haluaisin olla varovainen näissä asioissa.
Kyllä. Tämän aloituksen perusteella kuulostat 15-vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ap:lle ei saa vastata muuta kuin ettei voi vastata....
Kuinka moni heteromies halaisi tiukasti ja suutelisi otsalle miespuolista kaveriaan syvällisen kahdenkeskisen keskustelun lomassa? Niinpä. Eli jonkinlainen sukupuolinen jännite siellä taustalla on. Eri asia on sitten, onko se miehelle alitajuista vai kokeeko hän olevansa ihastunut juuri kyseiseen naiseen.
Ap kertoi, että he olivat kehuneet toisiaan ihmisinä jne. Tuohon tilanteeseen on saattanut ajaa sekin, että mies on viime aikoina riidellyt rouvansa kanssa ja rouva on haukkunut hänet tai arvostellut häntä kärkkäästi. Tuntuu varmasti mielettömän hyvältä, jos kuulee sen jälkeen kaverinaiselta olevansa hauska, älykäs, mukava tai muuta. Sen lisäksi, että kokee saavansa kaverilta mukavia sanoja, saattaa mies kokea tulleensa arvostetuksi nimenomaan miehenä naisen näkökulmasta. Eli en osaa sanoa, onko miehellä varsinaisia ihastuksen tunteita ap:ta kohtaan, mutta epäilemättä hän ajatteli ap:ta naisena tuossa tilanteessa.
Omassa kaveriporukassani ei ainakaan ole tapana. Kysy siltä suoraan, niin voitte keskustella asian halki ja mennä eteenpäin. Tuollaisenaan se jää vaan mietityttämään.