Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En näe mitään pahaa siinä, jos vanhemmat juovat lasin viiniä jouluruoan kanssa

Vierailija
11.11.2016 |

Oikeanlainen viini täydentää ruokien makua ja kukaan tuskin humaltuu ruoan kanssa juodusta lasillisesta tai kahdesta.
Ymmärrän toki, jos on alkoholiongelma ja se juominen ei pysy kohtuudessa, niin silloin on parempi olla kokonaan ilman, mutta vaikka joillain on alkoholiongelma, se ei tarkoita, että kaikkien on oltava täysin ilman.
Meillä esimerkiksi joulun juhliminen aloitetaan aamupuurolla, jonka jälkeen mennään saunaan ja saunassa saatetaan juoda saunaoluet tai -siiderit. Sen jälkeen osa lähtee joulukirkkoon ja kirkon jälkeen syödään kinkkua, puikulaperunoita, salaatteja, lohta, mätiä, laatikoita yms. Ruoan kanssa juodaan lasilliset tai kahdet viiniä. Ruoan jälkeen siivotaan pöytä ja katetaan kahvipöytä. Syödään juustokakkua, joulutorttuja, pipareita, hedelmäsalaattia ja kahvin lisänä on konjakkilasi. Tämän jälkeen annamme toisillemme lahjat ja availemme niitä. Myöhemmin illalla syömme juustoja ja juodaan taas lasilliset viiniä.
12 tunnin aikana juomme 5-7 annosta alkoholia, kukaan ei ole humalassa ja kaikki ovat ajokuntoisia. Ei örveltämistä, sössötystä, kaatuilua, riitelyä tai muutakaan.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minustakaan lasillisessa ole mitään pahaa. Yhdessä tai kahdessa lasillisessa 24 tunnin aikana.

Mutta mielestäni esimerkiksi mieheni muuttuu 3 annoksen jälkeen erilaiseksi, eikä miellyttävällä tavalla. 4-5 annoksen jälkeen hän on suorastaan jo rasittava. En tunne ainuttakaan ihmistä jonka käytökseen alkoholi ei vaikuttaisi. Ehkä ette itse huomaa sitä vivahde eroa mutta me selvinpäin olevat kyllä huomaamme.

Vierailija
22/37 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, juotte alkoholia ja sitten lähette ajamaan autoa kirkkoon? ja tätä ihmiset täällä peukuttaa

Kyllä sitä pienessä sievässä voi lyhyen matkan ajaa. Ei tietenkään kaatokännissä, mutta siitä nyt ei ollutkaan kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, juotte alkoholia ja sitten lähette ajamaan autoa kirkkoon? ja tätä ihmiset täällä peukuttaa

Saunaoluen/siiderin jälkeen on pari tuntia ennen joulukirkkoa. Eli kaikki ovat ajokunnossa.

ja tällä tavalla opetetaan lapsille, että autoa voi ajaa, kun on nauttinut. Itse en ajaisi lainkaan autoa, jos sinä päivänä on alkoholia otettu. 

Kyllä ne lapset sen viimestään autokoulussa oppii

Vierailija
24/37 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä pienessä sievässä voi lyhyen matkan ajaa. Ei tietenkään kaatokännissä, mutta siitä nyt ei ollutkaan kysymys.

Tahdon nähdä ihmisen, joka on pienessä sievässä tunnin päästä yden alkoholiannoksen jälkeen.

Vierailija
25/37 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei me mittään, muuten vaan kumotaan siideriä ja kaljaa ja viiniä ja konjakkia kurkusta alas. 😂

Vierailija
26/37 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi kovaa ryyppäämistä, ap. Hoikkana naisihmisenä olisin jo tuhannen tuiterissa tuollaisesta.

Vierailija
27/37 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minustakaan lasillisessa ole mitään pahaa. Yhdessä tai kahdessa lasillisessa 24 tunnin aikana.

Mutta mielestäni esimerkiksi mieheni muuttuu 3 annoksen jälkeen erilaiseksi, eikä miellyttävällä tavalla. 4-5 annoksen jälkeen hän on suorastaan jo rasittava. En tunne ainuttakaan ihmistä jonka käytökseen alkoholi ei vaikuttaisi. Ehkä ette itse huomaa sitä vivahde eroa mutta me selvinpäin olevat kyllä huomaamme.

Vaikka miehes jois 5 annosta 12 tunnin aikana, eikä parin tunnin aikana, hänellä ei olisi alkoholia veressään.

Vierailija
28/37 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi kovaa ryyppäämistä, ap. Hoikkana naisihmisenä olisin jo tuhannen tuiterissa tuollaisesta.

Olisi, jos tuo märä juotaisiin putkeen. Koko päivän ajalle jaettuna et puhaltaisi edes rattijuopumusrajan yli.

Vierailija
29/37 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissaan jotkut kuvittelevat 12 tunnin aikana viiden annoksen aiheuttavan saman olotilan kuin parin tunnin aikana?

Vierailija
30/37 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei me mittään, muuten vaan kumotaan siideriä ja kaljaa ja viiniä ja konjakkia kurkusta alas. 😂

Ja ongelma oli?

Saunassa käydään klo 10-11 välillä ja kirkko on muistaakseni klo 13.

Ruoka on siinä 15-16 aikaan ja silloin juodaan yhdet.

Kahvi siinä 17-18 aikaan.

Lahjat jaetaan joskus 19-20.

Juustoja syödään joskus 21 jälkeen.

Kotiin lähden joskus 23 jälkeen ja silloin olen ainakin vesiselvä.

Vierailija
31/37 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa puhutaan lasillisesta viiniä ruuan kanssa. Itse tekstistä kerrotaankin, että sitä viinaa vedetään kaksin käsin joka käänteessä. Vaikuttaa hienoiselta itsepetokselta.

Minä en ole vielä kohdannut viiniä, joka korostaisi ruuan makua positiivisesti.

Vierailija
32/37 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen. En muutenkaan tykkää viineistä ja jouluna kuuluu olla ihan selvin päin. 

Onneksi se ei ole meillä mikään ongelma. Ei syödä niin hienoa ruokaa, että siihen viinejä tarttis. Mutta ihan pikkusen katson alaspäin ihmisiä, jotka e joulu-viini-mässäilyillään.

Vierailija
33/37 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa puhutaan lasillisesta viiniä ruuan kanssa. Itse tekstistä kerrotaankin, että sitä viinaa vedetään kaksin käsin joka käänteessä. Vaikuttaa hienoiselta itsepetokselta.

Minä en ole vielä kohdannut viiniä, joka korostaisi ruuan makua positiivisesti.

Kaksin käsin? Missä vaiheessa meillä juodaan kaksin käsin? Saunassa yhdet ja ruokien kanssa yhdet annokset.

Vierailija
34/37 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin ollut tapana ottaa pari lasia viiniä ja saunan jälkeen siideriä, mutta tietysti kohtuudella ja kyllä lapsen läsnäollessa..

Vierailija
35/37 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näen. En muutenkaan tykkää viineistä ja jouluna kuuluu olla ihan selvin päin. 

Onneksi se ei ole meillä mikään ongelma. Ei syödä niin hienoa ruokaa, että siihen viinejä tarttis. Mutta ihan pikkusen katson alaspäin ihmisiä, jotka e joulu-viini-mässäilyillään.

Jokaisen oma asia mitä juo, tuskin teidän mammojen tarvii muiden touhuihin puuttua.. :D

Vierailija
36/37 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas sitä porukkaa, joka ottaa ne yhdet lasilliset ja vuoden päästä ollaan Hurstin ruokajonossa ja seuraavana jouluna jo myymässä persettä asematunnnelissa yhden heroiinipiikin toivossa. Älkää pettäkö itseänne!

Vierailija
37/37 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ja puoliso ollaan kahden ja juodaan aterian kanssa pullo viiniä ja myöhemmin esim.glögiä.Eikä muuten oo yhtään huono omatunto,en tosin ole puritanistinen sielu,vaan teen ilolla mitö tykkään.Suosittelen samaa jokaiselle.