mitä tuumaisit jos 17-vuotias tyttäresi tekisi tämän teon?
Jos tyttäresi olisi maalla keittiöllä töissä ja hän tappaisi kanan/ kukon omin käsin pihalla ja tekisi siitä ruokaa?
Itse en pystyisi.
Siis kyseessä tilanne ettei olisi mikään pakko tappaa mitään eläintä eikä kukaan olisi käskenyt tai pyytänyt.
Kommentit (12)
Jos teinityttö huvikseen listisi eläimen niin kyllö soittelisin psykologille aikaa. Eri asia jos ei ruokatarpeita olisi ja elukoita kasvatettaisiin ruuaksi, olisi oma-alotteinen. Jos taas mummolan lemmikkikanat saisivat pelätä henkensä puolesta niin ei olisi normaali lapsi.
No ihailisin kyllä rohkeutta. Itse en moiseen pystyisi- eikä liioin tyttäretkään 18 ja 20 v.
Mitäpä tuosta pitäisi tuumata? Oletusarvoisesti eläin pitää tappaa ennen pataan laittamista. Typerä kysymys.
Yks tuttu kehitysvammanen oli tappanu kukon kun kukko oli huutanu liikaa.
Psykopaatit eivät myöskään tunne empatiaa,siinä se.Oman tyttären veisin hoitoon.Näin niitä hulluja saadaan kaduille,kun vanhemmat lakasee ongelmat maton alle.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä tuosta pitäisi tuumata? Oletusarvoisesti eläin pitää tappaa ennen pataan laittamista. Typerä kysymys.
Niin. Mitä pitäisi tuumata?
Olisin aika ihmeissäni, koska jos on keittiöllä töissä, niin ei yleensä osallistu teurastuksiin. Missä edes on sellainen keittiö, jossa voi käydä pihalla nappaamassa elävää lihaa pataan?
Vierailija kirjoitti:
Jos tyttäresi olisi maalla keittiöllä töissä ja hän tappaisi kanan/ kukon omin käsin pihalla ja tekisi siitä ruokaa?
Itse en pystyisi.
Siis kyseessä tilanne ettei olisi mikään pakko tappaa mitään eläintä eikä kukaan olisi käskenyt tai pyytänyt.
Rehellisesti sanottuna, ei hätkäyttäisi jos kerran omasta tahdostaan&vastuutaan näin tehnyt.
Ensinnäkin. Minä en vähästä hätkähdä. Näihin vajaaseen 10 vuoteen äitinä on jo mahtunut tilannetta jos toista, enkä itsekään ole vielä dementikko oman nuoruuteni, varhaisaikuisuuteni tai sanotaan vaikka ihmisyyden suhteen.
Toisekseen, lapseni tietää tälläkin hetkellä omat kantani ja perusteluni asiaan, kuten myös sen, että minun kanssani saa olla eri mieltä. Ja sitten on asioita, joissa pitää ottaa huomioon muukin kuin oma tahto tai äidin mielipide (esim. laki). Joten jos lainmukaisesti ja moraalisesti perustellen näin toimii, ja sitäpaitsi se kana on jo kuollut, mitä minun pitää vielä asialle tehdä? Järjestää hautajaiset? Laittaa 17-vuotias kotiarestiin?
T: VEGAANIÄITI
Vierailija kirjoitti:
Olisin aika ihmeissäni, koska jos on keittiöllä töissä, niin ei yleensä osallistu teurastuksiin. Missä edes on sellainen keittiö, jossa voi käydä pihalla nappaamassa elävää lihaa pataan?
Maaseudulla on ollut.
Tämä ei tapahtunut just äsken.
Tapahtumasta on aikaa.
Mielipuoli.