Kokemukseni opiskelusta AMK:ssa
Opiskelin ammattikorkeakoulussa kone- ja tuontantotekniikkaa noin 5 viikkoa syksyllä 2010. Lopetin koska tunsin oloni ulkopuoliseksi eikä opetus ollut kummoistakaan. Pelkkiä tehtäviä toisensa perään, joissa olivat helisemässä lukion pitkän matikan käyneet, puhumattakaan minusta joka olen pelkkä amispaska. Samoin ensimmäisillä viikoilla tärkeimpänä puheenaiheena oli opiskelijabileet ja haalerien tilaus, mutta itse en edes tilannut mokomia typeriä haalareita. Taisi olla alitajunassa, että keskeytän opinnot ennemmin tai myöhemmin.
Kommentit (2)
Eräs opiskelukokemus:
Yliopistossakin ensimmäisiä yhteisiä keskustelunaiheita olivat haalarit. Melkoinen pudotus ihmiselle , joka odotti jotain korkeanlentoisempaa , kuten vaikka esimerkiksi keskusteluita kuinka hienoon oppiaineeseen ollaan päästy ja että eiköhän alate oikein kunnolla opiskella sitä. Vaan ei , keskustelut täyttyivät; haalareista, suhteista, vaatteista, ensimmäisistä bileistä, urheilusta jne. Samat jonnin joutavat lätinät oltaisiin voitu tehdä missä tahansa muuallla ja vieläpä halvemmalla.
Suosittelen monimuoto-opiskelua aikuispuolella. Täysin eri meininki. Nykynuoret on amkissa tosi lapsellisia. Ihan ihmetyttää. Kursseista pitäis aina antaa palautetta että opettajat tietää missä mennään. Voi myös porukalla vaatia tukiopetusta. Oon ite amkissa töissä.