Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun huonolla alueella opiskelun takia. Naapurini ovat juoppoja ja huutavat yöt läpeensä. Mitä tässä voi tehdä?

Vierailija
10.11.2016 |

Opiskelen 2-3 päivää viikosta toisella paikkakunnalla aikuisopiskelijana. Vuokrasin halvimman luukun opintojeni ajaksi (kestää vuoden) ja ajattelin, että aikuisena ihmisenä pystyn asumaan ihan missä vain. En liiku myöhään illalla tai öisin missään, koska käyn tasan luennoilla ja opiskelen muun ajan opiskelija-asunnossani.

Kerrostalon seinät ovat paperinohuet ja seinänaapureinani asuu juoppo pariskunta. Sieltä kuuluu oksentelua ja riitelyä päivisin ja riitelyä ja juomiseen liittyvää kahakointia öisin. Viime yönä klo 2-4 välillä en saanut nukuttua ollenkaan, kun sieltä kuului vain kiroilua ja toisten sättimistä siitä, miten on juotu jo viinipullo ja rommikola ja kossupullo, vaikka piti säästellä. Syyllistivät toisiaan siitä, että juomat hupenevat, mutta ilmeisesti kumpikin siellä juo ihan yhtä paljon.

Olen kerran nähnyt tuon pariskunnan rappukäytävässä. Mies on isokokoinen ja juro, nainen pieni, lihava ja ilkeännäköinen. En missään nimessä haluaisi aiheuttaa mitään meidän välille, koska joudun asumaan täällä vielä yli puoli vuotta. Eivätkä nuo riitele niin, että pitäisi poliisia pyytää paikalle. Tai ainakaan siltä kuulosta.

En oikein voi etsiä toistakaan asuntoa, koska tein määräaikaisen sopimuksen koko vuodeksi. Joutuisin maksamaan kahta vuokraa, eikä siihen ole varaa.

Mitä ihmettä teen? En saa nukuttua, kun ne huutavat seinän takana. Enkä todellakaan halua kolmelta aamuyöstä mennä tuollaisen pariskunnan ovelle koputtamaan ja pyytämään olemaan hiljempaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita isännöitsijälle.

Vierailija
2/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat? Tuo on niin lyhyt aika, että kyllä sen kestää hammasta purren, kun tietää sen kohta loppuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä korvatulppia ja toivo, että saavat häädön.

Vierailija
4/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita isännöitsijälle.

Totta. Omakotitaloasujana ei tullutkaan tämä mieleen ollenkaan.

Ja korvatulpat ostin tänään, toivottavast niistä on apua. Pelkään vain sitä, etten sitten herääkään herätyskelloon..

ap

Vierailija
5/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijälle vaan viestiä. Ehkä postiluukusta voisi ensin laittaa lapun heille itselleen, ihan vain muodon vuoksi. Niin ei tule ainakaan sanomista ettei ole varoitettu.

Mutta eikö yksi vaihtoehto ole vaikka alivuokrata asunto ja mennä itse pariksi yöksi viikossa hotelliin. Vai eikö paikkakunnalle ole hotelleja?

Vierailija
6/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa puutu mitenkään ko pariskunnan asioihin. Laita tosiaan ne korvatulpat ja ole hiljaa se puoli vuotta.  Seuraavalla kerralla tutki etukäteen millaisia alueet ovat ennenkuin vuokraat tai ostat kämpän.   Voit todellakin saada  kurjia seuraamuksia jos menet sanomaan että olkaa hiljaa tai soitat ppoliisit.

Alkoholismin lisäksi saattaa käytössä olla muutkin aineet, huumeet, lääkkeet...  Eli kärsi nyt vain.   -  Pikkuisen lisää maksamalla olisit varmasti saanut ihan asiallisesta talosta kämpän.

Vierailija
7/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat auttaa, mutta koin itse sen myöhemmin huonoksi, korvat tulivat kipeiksi ja ajanmyötä meteli tuli tulpistakin läpi. Isännöitsijään otin myös yhteyttä.. Eikä tehnyt asialle yhtään mitään.. Ja asuin vielä OMASSA ostetussa asunnossa.. Tiedän miltä tuntuu.. Vaatii voimia ja paljon jaksamista.

Vierailija
8/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isännöitsijälle vaan viestiä. Ehkä postiluukusta voisi ensin laittaa lapun heille itselleen, ihan vain muodon vuoksi. Niin ei tule ainakaan sanomista ettei ole varoitettu.

Mutta eikö yksi vaihtoehto ole vaikka alivuokrata asunto ja mennä itse pariksi yöksi viikossa hotelliin. Vai eikö paikkakunnalle ole hotelleja?

On täällä hotelleja ja hostelleja, mutta tulevat tuplasti kalliimmaksi kuin tämän luukkuni kuukausivuokra. Alunperin mietinkin tuollaista majoitusta opiskelupäiviksi, mutta kaikki tulivat paljon kalliimmiksi vaihtoehdoiksi. Vuokrani tästä luukusta on 240€/kk ja halvimmat hostellit 22€/yö. Välimatkaa kotiin on niin paljon, että joudun tulemaan joka tapauksessa aina edellisenä iltana tänne ennen luentopäiviä. Ja kun luennot eivät välttämättä ole peräkkäisinä päivinä, niin joudun olemaan 3-4 yötä viikosta täällä.

Laitan isännöitsijälle viestiä tänään.

ap

Vierailija
9/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvatulpat auttaa, mutta koin itse sen myöhemmin huonoksi, korvat tulivat kipeiksi ja ajanmyötä meteli tuli tulpistakin läpi. Isännöitsijään otin myös yhteyttä.. Eikä tehnyt asialle yhtään mitään.. Ja asuin vielä OMASSA ostetussa asunnossa.. Tiedän miltä tuntuu.. Vaatii voimia ja paljon jaksamista.

Jos asunto olisi oma, kynnys tämän asian hoitamiseen olisi matalampi, koska asuisin asunnossa pidempään. Nyt olen pari kuukautta ajatellut, että tämä on ohimenevää ja on se ja sama, missä asun. Alkaa vain nämä rikkonaiset yöt väsyttää.

ap

Vierailija
10/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehkä ostaisin kunnolliset kuulokkeet, joilla voi kuunnella miellyttävää taustamusiikkia jos möly häiritsee opiskelua. Ja yöksi sitten ne korvatulpat, ja herätys mahdollisimman kovaääniseksi.

Koska asumisesi om kuitenkin lyhytaikaista ja tilapäistä, ei ehkä auta ryhtyä mihinkään isompiin toimenpiteisiin, sen naapurin pariskunnan käyttäytymistä tuskin muuttaa edes se, jos isännöitsijältä tulee varoitus tai jos poliisi käy rauhoittelemassa.

Paras vain siis yrittää käyttää kaikki mahdollisuudet, että oma olemisesi siellä on siedettävää.

Vierailija
11/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita isännöitsijälle. Hanki sekä laadukkaat kuulosuojaimet että korvatulpat.

Vierailija
12/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita isännöitsijälle.

Ja korvatulpat ostin tänään, toivottavast niistä on apua. Pelkään vain sitä, etten sitten herääkään herätyskelloon..

ap

Laita kännyyn herätys ja värinähälytys päälle, kyllä siihen herää kun se resonoi pöydällä.

Vierailija
13/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko pariskunta saattaa olla myös rikollisia, et voi tietää, joten ole varovainen.  Parasta jos voisit  vain asua siinä jotenkin  ja pääset sitten pois.

Vierailija
14/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä korvatulppia ja toivo, että saavat häädön.

Vaikka joku hiljentäisi ne sama meno jatkuisi pikapuoliin,korvatulpat taitaa olla ainoa.

Vierailija
15/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä hotelleja ja hostelleja, mutta tulevat tuplasti kalliimmaksi kuin tämän luukkuni kuukausivuokra. Alunperin mietinkin tuollaista majoitusta opiskelupäiviksi, mutta kaikki tulivat paljon kalliimmiksi vaihtoehdoiksi. Vuokrani tästä luukusta on 240€/kk ja halvimmat hostellit 22€/yö. Välimatkaa kotiin on niin paljon, että joudun tulemaan joka tapauksessa aina edellisenä iltana tänne ennen luentopäiviä. Ja kun luennot eivät välttämättä ole peräkkäisinä päivinä, niin joudun olemaan 3-4 yötä viikosta täällä.

Laitan isännöitsijälle viestiä tänään.

ap

Entä jos alivuokraat kämppäsi hieman kalliimmalla, koska se on kerran kalustettukin ja sitten itse siirryt hostelliin. Hostellin/hotellien kanssa voi myös monesti yrittää tehdä kuukausisopimuksia varsinkin hiljaisimpina aikoina.

Vierailija
16/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita isännöitsijälle.

ap

Laita kännyyn herätys ja värinähälytys päälle, kyllä siihen herää kun se resonoi pöydällä.

Sellainen vanhan ajan räminäherätyskello toimisi.

Vierailija
17/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita isännöitsijälle.

ap

Olen huonona herääjänä ratkonut tuota ongelmaa laittamalla jalkalampun ajastimella syttymään. Mutta valita ihmeessä isännöitsijälle, ja jos sieltä kuuluu öisin meteliä, niin poliisin saa soittaa! Olen itse myös hakannut patteria asuessani tuollaisessa talossa. Olen laittanut myös heippalapun ala-aulaan, että naapurit asunnossa 7 turvat yöllä tukkoon, tai aletaan hommata häätöä! Terveisin naapurit.

Kun on tarpeeksi häiriömerkintöjä, pariskunnalle tulee häätö.

Vierailija
18/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmasti tossa tilanteessa ottaisin yhteyttä isännöitsijään ja vuokranantajaan. Vaikka sopimus onkin määräaikainen, niin ehkä siinä olisi joustovaraa, jos saisit selitettyä tilanteen. Esim. niin että sopimus on vuoden loppuun mutta, jos tammikuusta alkaen itse löydät tilallesi toisen vuokralaisen niin sinun sopimuksesi voidaan purkaa. Sitten jos saat vielä opintotukea eli saat myös opintolainaa niin ottaisin muutamalta kuukaudelta lainaa ja menisin sinne hostelliin/hotelliin aina yöksi. Kumpi on sitten tärkeämpää säästää muutama satanen vai kunnon yöunet? Mielestäni ei ole mitään järkeä yrittää kärvistellä tossa tilanteessa, miksi sulla ylipäätään on se asunto, jos et kuitenkaan sen paremmin pysty nukkumaan, kuin että tulisit luennoille vailka kotoa ja yö menisi matkustaessa.

Yöunet kuitenkin varmasti vaikuttavat siihen seuraavaan päiväänkin niin itse panostaisin ja menisin ho(s)telliin.

Vierailija
19/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaliimaa lukkoon.

Vierailija
20/29 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sänkysi heistä  kauimmaiseen nurkkaan. Itse siirsin sänkyä kun oli huutavat naapurit, bassonjumputusta piti paeta olkkarin sohvalle asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi