Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan asioita joista ihmiset valittavat mutta eivät tiedä totuutta!

Vierailija
10.11.2016 |

Esim. valitetaan, että hoitaja on työajalla koneella Facessa vaikka oikeasti tekee kirjauksia.

Oma: olen hammashoitaja ja parikin potilasta on valittanut kun hoitotuolin lamppu on likainen. Tosiasiassa se on pyyhitty kostealla desinfiointiliinalla, josta jää vaahtoa. Sitä ei saa kuivata vaan sen annetaan kuivua itsestään, jotta kaikki bakteerit kuolevat. Aina ei ehdi tätä "likaa" eli vaahtoa pyyhkiä pois, se lähtee kyllä märällä paperilla. Ärsyttää kun jotkut jää selityksestä huolimatta vänkäämään että likainen on ja piste!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviajat=lumiajat

Vierailija
2/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Sosiaalituet

- Mamut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että norminpurkutalkoot = vähennetään turhia paperinpyörittelijöitä hallinnosta. Oikeasti on vaan kyse poliittisesta retoriikasta, jolla puretaan itselle ikäviä normeja, kuten ympäristön tai terveydensuojelua.

Keskustalaiset ei ole hisahtaneet sanaakaan suomen isoimmasta normihirviöviidakosta,eli maatalouden tukijärjestelmästä ja kokoomuslaiset yritti viimeiseen asti hyssytellä, että suomessa apteekkeja saa pitää vaan harvat ja valitut isorikkaat.

Vierailija
4/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksia tilatessa ihmiset olettavat, ettei kuskeilla ole muuta tekemistä kuin odotella juuri tätä keikkaa. Kun taksi tulee myöhässä, valitetaan huonosta palvelusta. Ihan niinkuin sillä kuljettajalla ei olisi voinut olla muita kyytejä jo roikkumassa, kuten muillakin autoilla, ja ajavat tukka putkella jotta ehtisivät mahdollisimman nopeasti seuraavaan osoitteeseen. Jännä miten se muistetaan muissa tapauksissa, että on muitakin asiakkaita, mutta taksin kuljettajalla ei ole muita asiakkaita. Huoh.

Vierailija
5/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on puhelin kädessä niin oletetaan että heti ollaan vain feisbuukkaamassa, instassa tai ottamassa selfieitä tai muuta vastaavaa. Puhelimella voi tehdä muutakin ja ihan hyödyllisiäkin asioita, esim. lukea/kirjoittaa sähköposteja, hoitaa työasioita, sopia tapaamisia, etsiä kartasta paikkaa mihin on menossa jne.

Eräänkin kerran olin baarista yksin tulossa taksilla kotiin ja kun otin puhelimen esiin, kuljettaja alkoi valittaa kun kaikilla jotka astuu autoon on heti puhelin kädessä. Itse olin kirjoittamassa miehelleni viestiä että olen taksilla tulossa kotiin (jos minua ei näy niin tietää millä välillä olen kadonnut ja joo tiedän, olen katsonut liikaa murhaohjelmia). Eikä minulla siinä vaiheessa edes ollut liittymää missä oli netti, vaikka älypuhelin olikin.

Vierailija
6/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä varmaan saa paljon miinuksia, mutta maatilan pyörittäjistä joillakin ihmisillä on aivan utopistiset ajatukset. Kuvitellaan tyyliin, ettei tarvi kun sohvalla istua, ja pellot, koneet ja eläimet hoitavat itse itsensä. Rahaa tulee valtoimenaan ovista ja ikkunoista. Ollaan kateellisia kun on työ ( traktoreita, paalaimia, klapikoneita ym) ja matka autoja. Varmasti miljonäärejä. Eläimiä kohdellaan huonosti, kun yksi tila on huono niin leimataan kaikki. Kun eläin pistetään teuraaksi ja yhdellä teurastamossa kohdellaan eläimiä huonosti, leimataan maajussit ja kaikki teuras paikat.

Todellisuudessa nämä eivät tiedä sitä, että töihin herätään varhain aamulla. Joissain paikoissa aikaisemmin kuin 06:00. Työ on joka päivä vierellä. Kun eläimet saadaan hoidettua, tulee pihatyöt, konehommat, korjaus/ remotti urakat, yllättävät asiat kuten poikimiset, eläinlääkäri käynnit, siemennykset. Tähän päälle kotihommat ja joka päivä on aina töitä mitä pitää tehdä.

Ei ole pyhäpäiviä vapaana, joutuu monta kuukautta paiskimaan hommia, ilman vapaapäiviä. Kun sitten on ne luvalliset harvat vapaat viikot, ne mennään eläinten ehdoilla. Jos ei saa työnantajaa lomalle lähtöpäivänä , niin perutaan lomat vaikka olisit maksanut sen vuokramökinkin. Koneet, mitkä ovat välttämättömiä maatilalla, maksetaan velkaa useamman vuoden, kenties kymmenenkin vuotta.

Maajussille morsian on hyvä esimerkki. Kuinka moni on jäänyt sinne maatilalle? Osa on jopa lähtenyt pois, kun on huomannut sen olevan ikuinen työprojekti. Normaalilla maatilalla eläimelle ei aiheuteta turhaa kipua, niihinkin kiintyy, niillä on nimet, eläinten luonteet tiedetään, niitäkin rapsutetaan, joitakin harjataan tarvittaessa, soitetaan eläinlääkäri kun tarve vaatii. On paljon muitakin asioita, mutta siitä pitäisi jo kirja alkaa tekemään. 

Vierailija
7/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauskin väitetyt humalaesiintymiset. Mieshän oli vain väsynyt.

Vierailija
8/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä varmaan saa paljon miinuksia, mutta maatilan pyörittäjistä joillakin ihmisillä on aivan utopistiset ajatukset. Kuvitellaan tyyliin, ettei tarvi kun sohvalla istua, ja pellot, koneet ja eläimet hoitavat itse itsensä. Rahaa tulee valtoimenaan ovista ja ikkunoista. Ollaan kateellisia kun on työ ( traktoreita, paalaimia, klapikoneita ym) ja matka autoja. Varmasti miljonäärejä. Eläimiä kohdellaan huonosti, kun yksi tila on huono niin leimataan kaikki. Kun eläin pistetään teuraaksi ja yhdellä teurastamossa kohdellaan eläimiä huonosti, leimataan maajussit ja kaikki teuras paikat.

Todellisuudessa nämä eivät tiedä sitä, että töihin herätään varhain aamulla. Joissain paikoissa aikaisemmin kuin 06:00. Työ on joka päivä vierellä. Kun eläimet saadaan hoidettua, tulee pihatyöt, konehommat, korjaus/ remotti urakat, yllättävät asiat kuten poikimiset, eläinlääkäri käynnit, siemennykset. Tähän päälle kotihommat ja joka päivä on aina töitä mitä pitää tehdä.

Ei ole pyhäpäiviä vapaana, joutuu monta kuukautta paiskimaan hommia, ilman vapaapäiviä. Kun sitten on ne luvalliset harvat vapaat viikot, ne mennään eläinten ehdoilla. Jos ei saa työnantajaa lomalle lähtöpäivänä , niin perutaan lomat vaikka olisit maksanut sen vuokramökinkin. Koneet, mitkä ovat välttämättömiä maatilalla, maksetaan velkaa useamman vuoden, kenties kymmenenkin vuotta.

Maajussille morsian on hyvä esimerkki. Kuinka moni on jäänyt sinne maatilalle? Osa on jopa lähtenyt pois, kun on huomannut sen olevan ikuinen työprojekti. Normaalilla maatilalla eläimelle ei aiheuteta turhaa kipua, niihinkin kiintyy, niillä on nimet, eläinten luonteet tiedetään, niitäkin rapsutetaan, joitakin harjataan tarvittaessa, soitetaan eläinlääkäri kun tarve vaatii. On paljon muitakin asioita, mutta siitä pitäisi jo kirja alkaa tekemään. 

korjaus Työntantaja piti olla työntekijä

Vierailija
9/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun myyjä on puhelimessa tai laittaa viestiä, vaikka se on työasia työkavereiden tai pomon kesken.

Vierailija
10/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Poliisit ei tee työtään!" tms.

Ne ei voi ylittää lakeja ja ammattinsa käytäntöjä, uskoa ehdottomasti yksittäisten ihmisten sanaan ja tehdä niin kuin yksi ihminen haluaa.

Olen itsekin ollut katkera poliiseille heidän hyödyttömyydestään, en tiedä sitten että olenko vain naiivi, kun ajattelen, että heillä ei ole mahdollisuuksia auttaa yhtä läheistäni pääsemään hullusta vainoajasta eroon. Ehkä poliisien mielestä aikuisen ihmisen pitäisi kyetä siihen itse tai hän tarvitsisi jonkun muun apua kuin poliisien.

Vierailija
11/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkeminen siitä, että kaikki vaunujen kanssa julkisissa liikennevälineissä liikkuvat ovat vapaamatkustajia. Tosiasiassa melkoisen monella on työn vuoksi tai muista syistä voimassaoleva kuukausikortti taskussaan (pl. ihan pienimpien vanhemmat).

Vierailija
12/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tuntuvat kuvittelevan, että vaikkapa käyttöohjeiden kääntäjät pääsevät tutustumaan tuotteeseen, ja pitävät epäselvää käyttöohjetta kääntäjän laiskuutena. Kääntäjänä tiedän, että monet käyttöohjeet (ja toki muutkin tekstit) käännetään täysin vailla ammattitaitoa, mutta lopputuloksen epäselkeys ei aina johdu kääntäjän ammattitaidottomuudesta, tai siitä "laiskuudesta". Kääntäjä tutustuu pelkkään tekstiin, jossa ei ole aina edes kunnon kuvia (tai kuvia lainkaan). Voi myös olla niin (kuten viimeksi eilen), että käyttöohje on hieman englantia osaavan kiinalaistiimin kirjoittama. Yksi ihminen on kääntänyt yhden kappaleen tai muun kokonaisuuden, ja termit vaihtuvat uusiin jokaisessa kappaleessa.

Vierailija
13/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat ja ihan hyvintoimeentulevan oloiset asiakkaat ihmettelevät kun pienet kaupat katoavat ja kertovat miten haluavat tukea pienyrittäjiä.

Sitten yrittävät kivijalkaliikkeessä tinkiä uudesta merkkituotteesta. Kahdesta tuotteesta (joku paljousalennusko?). Tai siksi että ovat käyneet aikaisemminkin (joskus 2v sitten.)

Toiset eivät selvästi ymmärrä, että minulla on omaisuus kiinni tässä yrityksessä. En voi alentaa hintoja vaikka olisi miten mukavasti puhuva asiakas.

Vierailija
14/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksia tilatessa ihmiset olettavat, ettei kuskeilla ole muuta tekemistä kuin odotella juuri tätä keikkaa. Kun taksi tulee myöhässä, valitetaan huonosta palvelusta. Ihan niinkuin sillä kuljettajalla ei olisi voinut olla muita kyytejä jo roikkumassa, kuten muillakin autoilla, ja ajavat tukka putkella jotta ehtisivät mahdollisimman nopeasti seuraavaan osoitteeseen. Jännä miten se muistetaan muissa tapauksissa, että on muitakin asiakkaita, mutta taksin kuljettajalla ei ole muita asiakkaita. Huoh.

Ei ne asiakkaat valita tuossa kuskin toiminnasta vaan siitä kuinka paskasti koko taksijärjestelmä on suomessa organisoitu. Esimerkiksi mistään ei nää että milloin se tilattu taksi tulee tai onko kukaan ylipäätään kuitannut keikkaa.

Vierailija
15/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan valittanut siitä, mutta luulin taksikeskuksen antavan keikan aina vapaalle taksille. Eihän siinä muuten ole järkeä.

Vierailija
16/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen sektorin koosta Suomesta valitetaan paljon. Todellisuudessa esim. kaikista työpaikoista niiden osuus on n. 23-24 %. Eli lopulta melko normaali määrä. Tietysti julkisten menojen osuus BKT:stä on suurempi , yli 50 % , joten jos jostain voi valittaa niin siitä. Tarkoittaa lähinnä ,että julkisella mahdollisesti maksetaan liian suuria palkkoja. Mutta julkkarin koko Suomessa on osittain myytti. Ja tällä en tarkoita ettei tarvetta karsia jostain muka olisi ,varmasti on, mutta kyllähän leikkauksia tehdään ihan puhtaasti myös ideologiselta pohjalta esim. kokoomus. 

Vierailija
17/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vaiva on myös kiinteistöhuollossa. Ihmiset olettavat, että talkkari telepaattisesti tietää mistä asunnosta ja osoitteesta soitetaan. Myös se ei tunnu menevän kaaliin mitenkään, että huoltofirmalla on muitakin taloja ja keikkaa niin paljon, ettei me päästä sillä sekunnilla siihen paikalle.

Vierailija
18/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenaurauksen urakoitsijat saavat ainakin lukea koko talven valituksia auraamisesta. Ihmiset eivät tunnu ymmärtävän, ettei se aura voi joka hetki olla joka paikassa samaan aikaan. Ja ettei veronmaksajien tarvitse surra sitä, että pyhällä aurataan, sillä urakoitsija ei saa mitään pyhälisiä vaan auraa sen tarjouksen perusteella, jonka on jo elokuussa kaupungille jättänyt.

Enkä ole edes itse auraaja tai sen puoliso. Jäi vain mieleen, kun auraajan puoliso kertoi mitä juttuja joutuu töissä kuulemaan.

Vierailija
19/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumenaurauksen urakoitsijat saavat ainakin lukea koko talven valituksia auraamisesta. Ihmiset eivät tunnu ymmärtävän, ettei se aura voi joka hetki olla joka paikassa samaan aikaan. Ja ettei veronmaksajien tarvitse surra sitä, että pyhällä aurataan, sillä urakoitsija ei saa mitään pyhälisiä vaan auraa sen tarjouksen perusteella, jonka on jo elokuussa kaupungille jättänyt.

Enkä ole edes itse auraaja tai sen puoliso. Jäi vain mieleen, kun auraajan puoliso kertoi mitä juttuja joutuu töissä kuulemaan.

Tunnustan, että olen valittanut tosta. Mutta en valittanut auraajalle vaan mun huonolle tuurille, että auraaja aloitti aina viideltä aamulla kierroksensa mun ikkunan ulkopuolelta. Asuin silloin katutasolla asunnossa, jonka sisä- ja ulkoseinät olivat paperia.

Vierailija
20/23 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama vaiva on myös kiinteistöhuollossa. Ihmiset olettavat, että talkkari telepaattisesti tietää mistä asunnosta ja osoitteesta soitetaan. Myös se ei tunnu menevän kaaliin mitenkään, että huoltofirmalla on muitakin taloja ja keikkaa niin paljon, ettei me päästä sillä sekunnilla siihen paikalle.

Talkkarin kuuluu puuhastella rappukäytävässä ja olla korjailevinaan jotakin vähintään 8 h päivästä joka talossa. Niin se oli ennenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi