Miksi minua häiritsee mieheni suhdetta edeltänyt seksielämä?
Kyse ei ole niinkään kumppaneiden määrästä joka ei ole mitenkään häiritsevän suuri, joskin isompi kuin omani - olin käytännössä täysin kokematon ennen suhdetta - vaan pikemminkin suru siitä että mies on kokenut muiden kanssa asioita joita me emme parina ole. Esimerkiksi seksiä poikkeavassa paikassa, järvessä tai vesipatjalla tai muuta tuollaista.
Miten pääsen yli ärsytyksestäni ja mistä se kumpuaa? Tuntuu aika järjettömältä tunteelta, taustalla lienee jokin ajatusketju siitä että mies ei voi kokea noita asioita ensimmäistä kertaa minun kanssani ja siitä nouseva epäreiluuden ja merkityksettömyyden tunne.
Kommentit (18)
Et rakasta miestäsi oikeasti ihmisenä, sellaisena ihmisenä joka hän on tässä ja nyt, kokemuksineen, elettyine elämineen.
Et ole valmis suhteeseen ennen kuin selvität pääsi. Eroa.
Minkä takia te kerrotte kumppanillenne yksityiskohtaisesti toistenne entisistä seksikokemuksista? Tai miksi utelette kumppaniltanne moisia asioita?
Jokainen suhde on erilainen ja eri tavalla erityinen. Ei kai tarkoitus olekaan toistaa uudessa suhteessa samoja asioita kuin edellisessä?
Jos sinua harmittaa että et voi olla miehesi ensimmäinen järviseksinharrastuskumppani, niin keksi jotain täysin muuta mitä hän ei varmasti ole koskaan kokeillut.
No menkää ja paneskelkaa joka paikassa joka tavalla joka rööriin ja niemennotkelmaan. Problem solved.
Ps. Ei niitä edellisten suhteiden yksityiskohtaisia seksimuistoja oo kai tarkoitus kertoa toiselle?
Vierailija kirjoitti:
Et rakasta miestäsi oikeasti ihmisenä, sellaisena ihmisenä joka hän on tässä ja nyt, kokemuksineen, elettyine elämineen.
Suhde on kestänyt jo yli 2v ja olen onnellinen tässä, kuvailemani ärsytys ei ole arjessa vallitseva tunne ja ilmaantunut aika vastikään kun keskustelussa tuli ilmi että mieheni on jo kokeillut joitain asioita :D. Eli ei, en kyllä ajatellut ihan tämän takia erota.
Uskoisin kyllä että rakastan, pitäisi varmasti pyrkiä päästämään irti silti kaihosta siitä ettei kaikki yhteiset kokemukset voi olla "samanarvoisia", siis ensikokemuksia tai ylipäänsä että niiden arvo määrittyisi sen kautta ovatko ne ensikokemuksia. Koska ovathan ne joka tapauksessa ensimmäisiä minun kanssani.
-AP
Mistä ihmeestä sinä tiedät missä miehesi on seksiä harrastanut?
Ja sinäkin olet kokenut asioita muiden kanssa, joita et koskaan tule kokemaan miehesi kanssa - esim. ensimmäisen kertasi.
Minun miehelläni on niin paljon kumppaneita, että en edes halua ajatella. Se kuitenkin kuuluu hänen menneisyyteensä. Minä en siitä kysele ja hän ei siitä puhu. Minusta olisi aika hirvittävää joutua kuulemaan kun hän kertoisi kuinka on pannut jotain naista siellä ja täällä. Yök. Se ei kuulu meidän suhteeseemme vaan on miehen henkilökohtaista menneisyyttä.
mikkelin tuomiokapituli kirjoitti:
No menkää ja paneskelkaa joka paikassa joka tavalla joka rööriin ja niemennotkelmaan. Problem solved.
Ps. Ei niitä edellisten suhteiden yksityiskohtaisia seksimuistoja oo kai tarkoitus kertoa toiselle?
Asiat ovat tulleet ilmi ihan ohimennen eivätkä mitenkään yksityiskohtaisina muistoina, tyylillä:
Minä: "Voisi olla hauskaa kokeilla harrastaa seksiä vesisängyssä."
Mies: "Usko mua, ei se oikeasti ole kovin ihmeellistä."
Minä: "Ai sä olet kokeillut?"
Mies: "Joo."
Pitää ehkä koittaa suojella itseäni vastaavilta jatkossa tai vaan asennoitua paremmin ja tosiaan tehdä jotain mikä varmasti on molemmille uusi kokemus.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Asiat ovat tulleet ilmi ihan ohimennen eivätkä mitenkään yksityiskohtaisina muistoina, tyylillä:
Pitää ehkä koittaa suojella itseäni vastaavilta jatkossa tai vaan asennoitua paremmin ja tosiaan tehdä jotain mikä varmasti on molemmille uusi kokemus.
-AP
Entä jos tosiaan kysyisit mieheltä ehdotuksia, että voisitte tehdä jotain yhteistä uutta ja luoda niitä muistoja pariskuntana?
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Entä jos tosiaan kysyisit mieheltä ehdotuksia, että voisitte tehdä jotain yhteistä uutta ja luoda niitä muistoja pariskuntana?
Joo, hyvä idea :). Ja kyllä meillä varmasti onkin jo tuollaisia juttuja, pitää keskittyä enemmän niihin ja niiden luomiseen eikä itkeä ettei voi saada täsmälleen samaa mitä miehellä on jo ollut.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhde on kestänyt jo yli 2v ja olen onnellinen tässä, kuvailemani ärsytys ei ole arjessa vallitseva tunne ja ilmaantunut aika vastikään kun keskustelussa tuli ilmi että mieheni on jo kokeillut joitain asioita :D. Eli ei, en kyllä ajatellut ihan tämän takia erota.
Uskoisin kyllä että rakastan, pitäisi varmasti pyrkiä päästämään irti silti kaihosta siitä ettei kaikki yhteiset kokemukset voi olla "samanarvoisia", siis ensikokemuksia tai ylipäänsä että niiden arvo määrittyisi sen kautta ovatko ne ensikokemuksia. Koska ovathan ne joka tapauksessa ensimmäisiä minun kanssani.
-AP
Unohdat että miehesi seuraava kerta seksiä järven rannalla on hänelle ensimmäinen, meinaan ensimmäinen SINUN KANSSASI. Jos hän rakastaa sinua niin kaikella mitä hän tekee sinun kanssa on merkitystä ja muut vain muisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Unohdat että miehesi seuraava kerta seksiä järven rannalla on hänelle ensimmäinen, meinaan ensimmäinen SINUN KANSSASI. Jos hän rakastaa sinua niin kaikella mitä hän tekee sinun kanssa on merkitystä ja muut vain muisto.
Eiku ei siis että unohdat vaan muistat aina.
Minkä helvetin takia pitää kertoa toiselle yksityiskohtia vanhoista panoista??
Ikinä ei ole hyvä. Minua taas on ahdistanut miehen kokemattomuus ja se, että on ihan kamalaa kun ei ole kokemusta muista, jossain vaiheessa jopa painostin käymään vieraissa, ennen kuin uskoin että ei ihan oikeasti halua. Minä en kestäisi epätietoisuutta siitä millaista seksi jonkun toisen kanssa olisi (ja kyllä, en aio harrastaa ikinä enää seksiä kenenkään muun kanssa kuin mieheni, ei ole se motiivina tuossa).
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei ole hyvä. Minua taas on ahdistanut miehen kokemattomuus ja se, että on ihan kamalaa kun ei ole kokemusta muista, jossain vaiheessa jopa painostin käymään vieraissa, ennen kuin uskoin että ei ihan oikeasti halua. Minä en kestäisi epätietoisuutta siitä millaista seksi jonkun toisen kanssa olisi (ja kyllä, en aio harrastaa ikinä enää seksiä kenenkään muun kanssa kuin mieheni, ei ole se motiivina tuossa).
Miksi miehen kokemattomuus on negatiivinen asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen kokemattomuus on negatiivinen asia?
Ahdistavaa ajatella, että se rakkain ihminen ei ole saanut kokea olennaisia asioita, jotka itseä katkeroittaisivat samassa tilanteessa. Oikeasti oli vaikea uskoa, että on olemassa mies joka haluaa elämänsä aikana harrastaa vain yhden naisen kanssa seksiä. Mutta pakko se on uskoa. Mutta jos muuttaa mielensä, niin saa aivan ehdottomasti käydä vieraissa kokeilemassa, minua ei haittaa. En kyllä usko että niin käy..
Minusta taas on vastenmielistä, että puolisollani on ollut muita ennen mua intiimisti. Siis tavallaan hän on saastunut. Olis ollut mukavaa etsiä ja kokea kaikki yhdessä.
Ja en märehdi tällä ollenkaan. Olen yleensä täysin ajattelematta koko asiaa. Joskus, kun ajatuksen päästin käsiteltäväkseni, nikn täytyy sanoa, että tunne oli ällötys.
Ymmärrän hyvin sinun tunteesi, kun eihän tollasia asioita pitäs toiselle kertoa.