Päänsärky ja pahoinvointi?
Mulla on muutaman kerran ollut järkyttävän kova päänsärky ja siihen on liittynyt pahoinvointia. Särky on yleensä tuntunut niskassa ja olen päätellyt sen johtuvan jäykistyneestä niskasta, mikä taas johtuu istumisesta ja kylmästä jne. Nyt kuitenkin luin netistä, ettei jännityspäänsärkyyn liity koskaan pahoinvointia.
Ei kai migreeni voi tällaista olla? Oireet helpottavat ihan Buranalla, tosin sitä saa ottaa päivän aikana pari kertaa ettei särky palaa. Ja tosiaan kipu paikallistuu niskaan ja säteilee sieltä muuallekin. Särkyyn liittyy myös valonarkuus. Aamulla tuli tällainen "kohtaus", pää särki vähän jo eilen ja pitkin yötä heräilin kipuun. Aamulla se iski sitten kunnolla ja särkylääkkeen ottamisen jälkeen makasin sängyssä vajaan tunnin, kunnes helpotti.
Kokemuksia vastaavasta? Päänsärkyjä mulla on ollut pienestä asti ja aika herkästi niitä on tullut.
Kommentit (3)
Joo päädyinkin johonkin migreenisivustolle ja siellä mainittiin toi lihaskipu j muutenkin kohtauksen eteneminen oli just niin kuin mulla :( oh shit.
Migreeniä tuo on. Heti vain lääkitset kunnon burana -annoksella, kun vähänkin tuntuu, että olis tuloillaan.
No toihan kuulostaa ihan klassiselta migreeniltä. Sitä se on - otan osaa. Jos burana auttaa, niin hyvä, mutta jos ei, niin hakeudu lääkäriin ja pyydä kunnon lääkket. Ei kannata alilääkitä. Tällöin lääke ei auta, mutta niitä tulee vaan napsittua, eli ota kunnolla lääkettä.