HUHTIHURMURIT TAAS ON PERJANTAI!!
Kommentit (27)
Mimoskainen, huomasin tuossa et meillä on sama LA 8.4.
Mulla synnytyspaikka on KYS.
Onpa " kiva" et muitakin vaivaa kaikennäköinen saamattomuus ja alakulo.
En tiedä mikä väsymys se päälle kaatuu, mut ei yhtään kiva ku ei oikeesti huvita tehdä mitään...
No, sen verran oon saanu tänään aikaseksi, et laittelin pestyt vaavin vaatteet lipaston laatikoihin. Muuten on päivä kyl menny sohvalla makoiluksi ja siitä " raskauden hehkusta" ei oo kyl hajuakaan. No eipäs valitella, ku on asiat kuiteskin oikeesti suht hyvin, hyi minua.
Sairaala- ja kotiintulokassit pitäis vaan pakata, mut eiköhän sitä kerkee.
Eilen muuten tuli peräti yksi napakka supistus, mut siihen jäi sekin.
No ei kyl viel tartteekaan supistella, vasta sit ku lähtö koittaa.
Mut nyt pitää ruveta pikkusen virkistymään ja keksiä jotain viisasta tekemistä.
M@nsikk@ ja pikku3 rv35+6
Ajattelin sillä pärjätä kevään ja kesän viileät ilmat. Sen kanssa vauvan voi laittaa myös turvakaukaloon. Ollaan testattu nuken kanssa ja mielestäni toimi hyvin. Nukke tosin oli vastasyntynyttä isompi, mutta eiköhän se vauvan kanssakin toimi.
Välillä on ollut puhetta vatsan naksumisesta ja olen pohtinut miltä se mahtaa kuulostaa. Nyt oon pari kertaa kuullut terävän naksahdusäänen ja voisin kuvitella, että se on just sitä kalvon naksahtelua.
Se Aventin rintapumppu ei taida hinnaltaan olla niitä kalleimpia. Sitä vois harkita. Itsellä esikoisen synnyttyä toinen rinta tuli tosi kipeäksi enkä pystynyt sillä imettämään eli pumpusta oli iso apu kivun ja maidon tulon laukaisemiseen.
Sitä Avent Isis-pumppua ovat mullekin kaikki suositelleet. Maksaa n. 57-60 euroa, eli ei ihan halpa investointi. Luen aika paljon ruotsalaisia ja englantilaisia mammalehtiä (antaa vähän perspekstiiviä näihin kotoisiin lehtiin ja aiheisiin), ja kaksikin lehteä äänesti tuon Aventin parhaaksi tässä talven aikana. Ja esim. Englannissa valikoimaa huimasti enemmän.
Mullakin oli viimeksi lainassa sellainen keltainen " pyöränpumppu" , olisikohan ollut Ainun. Ihan kamala, enkä saanut edes herumaan, joten pumppaukset jäivät. Nyt olen näyttänyt miehelle Aventin pumpun lähi-Cittarissa, saa sitten hakea jos tarve iskee :-))
Nyt lähden hakemaan meidän neiti Aurinkoista tarhasta. Toivottavasti ovat päässeet vähän ulkoilemaan pakkasista huolimatta. Tänään onkin tytölle tiedossa huippuilta, telkusta tulee Peppi ja sitten mennään saunaan (ja saa muumi-limua) ;-)
Hmm, olisikohan äidilläkin " huippuilta" ja ruinaisi vähän vipinää tuonne makkariin.. viime kerrasta on noin sata vuotta....
Pipsukka taas
Olisi kätevää, ettei vauvaa tarvitsisi esim. automatkoille ja kauppareissuille topata, siinä on sitten se riisuminen aina edessä (johon vauva tietysti herää, kuten myös kuumuuteen). Fleecessä vain epäilyttää sen hiostavuus :Z Turvakaukalossa on jo valmiina sitä styroxia tms. materiaalia, joka pitää vauvaa lämpimänä - varsinkin jos hänen korkeutenta ei oikein viihdy ja huuto maistuu :I
Noissa pusseissa vaan tuntuu olevan yleisesti tota fleeceä, minkä tosiaan kuvittelisi kevätvauvalla olevan kuuma. Kuvittelis ja kuvittelis ;)
Fruit, siitä haalarista taisin vastata johonkin muuhun ketjuun jo, mutta sanoisin, että se ÄP:n kevyttoppis on ihan ok. Jos kuitenkin innostut jotain ostamaan, ota sitten 56 cm. Noissa ÄP:n haalareissa on melko tiukat hihat ja lahkeet, joten ihan pienen käsien ja jalkojen venyttely ja tunkeminen niihin voi pistää ärsyttämään. Meillä olis edellisen kanssa sellainen Tutan kevyttoppis, jossa oli resorit hihan- ja lahkeensuissa ja se oli hyvä. En vain ole sellaisia sen koommin nähnyt. Siinä haalarissa hihat ja lahkeet olivat melko väljät ja se resori melko napakka.
Fuulis 34+2
eli ei ollut kallis. Siinä on fleesen lisäksi puuvillavuori. En tiiä sitten siitä hiostavuudesta. Ei ainakaan tartte alle pukea kuin sisävaatteet. Siinä on kaksi vetoketjua eli pukeminen on helppoa.
Tuteista kysyisin sen verran, että minkä tutin ootte havainneet olevan paras vastasyntyneelle? Esikoiseni aloitti tutin syömisen vasta 5 kk ikäisenä (ja syö edelleen yöunilla!!! Ja neiti on 2v8kk). Paria tuttimallia kokeiltiin mutta äitin tissi vei kuitenkin voiton :).
Vihdoin sain niskasta kiinni kirjoitella kuulumisia. Viime neuvolassa terkkari kuunteli vauvan sydänääniä ja kuuli jonkun sivuäänen, jonka takia sain ens tiistaiksi äitipolille ajan, ajavat sydänkäyrää ja ultraavat. Kyselinkin tuolla aiemmin että onko kellään kokemuksia tämmöisestä.. Olen ollut huolesta mykkyrällä siitä saakka ja vielä muutama päivä pitäisi jaksaa. Stressaaminen on ihan selvästi aiheuttanut enemmän supistuksia, joita ei mulla aiemmin kuitenkaan ole hirveesti ollut. Olen yrittänyt ottaa rauhallisesti ja ajatella positiivisesti, mutta aina välillä pelko-peikko nostaa päätään ja kuvittelen vaikka mitä, raskasta.
Positiivisia ajatuksia kaivataan! ;)
Lisäksi juuri eilen sain syötyä loppuun tuhdin antibioottikuurin vyöruusuun (kaiken maailman vaivat ne voi raskausaikana tullakkin!) Olin huolissani myös tästä antibioottikuurista mutta siitä lääkäri vakuutti ettei mitään huolta ole, voi syödä turvallisin mielin.. Muuten kaikki ihan kohdallaan neuvolassa. Välillä vaan meinaa olla siipi maassa ja mielialat vaihtelee..pelottaa että saadaanko täältä masusta vielä terve vaavi maailmaan.. Tämän pelon kanssa en varmaan ole yksin.
Muuten kuuluu hyvää, vihdoinkin löytyi mieleinen asunto ja kauppoja on kovasti tehty. Muuttamaan päästään vielä ennen vauvan syntymää. Olen antanut myrskyvaroituksen kaikille sukulaisille ja ystäville, apua todella kaivataan jotta sujuisi mahdollisimman sutjakkaasti. Muutto olisi n. 3 vkoa ennen laskettua aikaa..että kiirusta voi pitää. Onneks matka ei ole kuin about 200m. Että sen puoleen ihan ok.
Itse ajattelin ostaa vauvalle (la 20.4) kevyen topatun haalarin, en tiedä mikä virallinen nimi sille olis, mutta näin yhdessä kaupassa, uskon sen olevan ihan passeli kun ulkoilemaan pääsy voi hyvinkin mennä toukokuun puolelle. Villavaatteita voi sitten tarpeen mukaan laittaa alle. 62 cm ajattelin ostaa, vaikka voi olla kyllä hiukan iso, mutta sopiipahan villavaatteet alle. Lakki on vielä harkinnassa..täytynee lähteä tutkimaan ens viikolla kauppojen tarjontaa. Suomen kelit on vaan niin arvaamattomia, joten hankala näin etukäteen ostaa ;)
Rintapumpun ja itkuhälyttimen hankintaa vielä mietin, että ostaisko sitten vasta kun niitä tarvii, vai oisko ne hyvät olla jo valmiina. Itkuhälytin ainakin ei ole välttämättömyys just ekana päivänä, eli varmaan kyllä kerkeää kaupasta hakea myöhemminkin. Rintapumpun taidan investoida jo valmiiksi.
Semmoista, nyt taidan ottaa itseä niskasta kiinni ja lähteä leipomaan mustikkapiirakkaa, kun mieskulta sitä niin kauniisti eilen illalla pyysi ;)
Hyvää illanjatkoa kaikille!
Marty 34+1
miten nää viikot hujahtaa..kohta meillä on kaikilla nyytit kainalossa=). olenkin sitten koko illan yksin kotona...mies lähti yötöihin ja tyttö isällään viikonlopun...kävin ostamassa suklaata että jaksaa illan olla yksin=) toiset nauttii yksin olosta, mutta olen itse toivoisin että mies olisi vieressä nukkumassa. mut täytyy nyt yrittää nauttia kun vielä pystyy..
masussa käy vallaton jytke, johtunee suklaasta mitä rohmuan vähän väliä=) maanantaina neuvola, saa nähä miten on painoa tullut, tähän asti vaan n7 kiloa. sitten on sairaalaan tutustuminen, minähän jo paikat tunnen mutta mies halusi käydä, tämä on siis hänen eka lapsi. mutta nyt lähen löhöilemään ja lukemaan vauva lehtiä...sain kassillisen kaverilta=)
peetu 32+6