Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan lääkärin määräämään reseptin vahvempaan särkylääkkeeseen?

Vierailija
10.11.2016 |

Olen tosi harvoin kipeä ja käyn siis lääkärissäkin harvoin. Silloin harvoin kun lääkärissä käyn, alan aina jotenkin typerästi vähättelemään oireitani, enkä lopulta sitten saa toivomaani apua (jos testeissä ei siis näy jotain kunnon tautia). Nyt olen flunssainen ja kurkku on todella kipeä. Olen kaksi yötä valvonut lähes kokonaan, kun en vaan pysty kurkkukivulta nukkumaan. Olen ottanut iltaisin tupla-annokset Buranaa ja Panadolia, mutta tämä kombinaatio ei ole auttanut. Kurkkua pistelee ja pitää koko ajan nieleskellä. Olen tosi herkkäuninen ja pienikin häiriötekijä haittaa nukahtamista. Nyt toivoisin siis, että saisin lääkäriltä reseptin johonkin vahvempaan särkylääkkeeseen.
Olen joskus ollut samankaltaisessa tilanteessa, mutta lääkäri on vaan kuitannut tilanteen sanomalla, että ota Buranaa. Saattanut määrätä Burana 600:sta, joka on aika hyödytöntä, koska eilen illalla ottamani 800mg Buranakaan ei auttanut. Miten siis saan lääkärin vakuuttuneeksi, että oikeasti haluaisin nyt saada kurkkukivun pois niin, että saisin nukuttua!?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kurkkukipu lähde särkylääkkeillä.

Vierailija
2/7 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään, tuosta syystä.

On muuten idioottimaista ylittää annostus noissa peruskipulääkkeissäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy apteekissa ja pyydä valmiste kurkkukipuun esim. Bacufin.

Turhaan otat isoja määriä särkylääkkeitä.

Vierailija
4/7 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ottamalla panadol 1g+ Burana 600mg yhtäaikaa. Tuskin saat voimakkaampia kipulääkkeitä kurkkukipuun, monet leikkauspotilaatkin lähtevät kotiin burana+panadol-reseptien kanssa.

Vierailija
5/7 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos. En tiennytkään, ettei vahvemmista särkylääkkeistä ole apua kurkkukipuun. Lääkäriaika on varattu ja on tunnin päästä, joten en voi sitä enää peruakaan, mutta tuleepa ainakin katsottua, ettei ole mikään angiina tms.

Lääkäri on siis joskus sanonut (ja monesti saman neuvon täältä palstaltakin olen lukenut), että tarvittaessa voi ottaa 2x400mg Buranaa tai 1g Panadolia. Ihan omin päin en mitään jättiannoksia uskaltaisi edes ottaa.

Vierailija
6/7 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menet lääkärille, kerrot mikä on tilanne (aivan kuten tuossa aloituksessa kirjoitit) ja annat lääkärin päättää, määräisikö sinulle pienne määrän jotain, millä kipu lähtee. Koska kyllä olen itsekin ottanut Panakodin kurkkukivun lieventämiseen. Auttoi :D

Vierailija
7/7 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään särkylääkkeitä vaan hommaat Silkkitieltä kunnon satsin indicaa ja etit netistä hyvän reseptin kannabiskekseille tai vaikka kaakaolle.