Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤KESÄMASUJEN PERJANTAIPINO¤¤¤

10.03.2006 |

Taas on perjantai! Huomenet vaan kaikille kes-masuille!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemäs raskauskuukausi (viikot 25-28)

• Synnytykseen vielä huimat 12 viikkoa!!! (2kk 24 päivää:)

• Sikiö painaa jo peräti KILON.

• Sikiön pituus on jo n.35 senttiä pitkä.

Kylläpäs se vauveli on kasvanut! En ole jotenkin osannut ajatella, että jo noin pitkä olisi ja painoakin se kilo. Kyllähän ne liikkeet tietty tuntuu ihan erilailla, ja kovia möykkyjä joskus tuota vatsanahka venyttää. Ja " vain" kolme kk synnytykseen.... Mutta silti sitä hämmästelee tätä elämän ihmettä tuolla piilossa kun kasvaa.

Esikoinen (22 kk) ei meillä odota vauvaa ollenkaan :) Ollaan kerrotu, että äitin massussa kasvaa vauva, ja sitten kun se on tarpeeksi kasvanut, se tulee ulos ja siten meillä on oma vauva! Mies kuunteli tuota mun selitystä ja sanoi, että jos mulle tuommosta kertoisit, niin en kyllä uskoisi :D Kyllähän se aika uskomattomalta kuulostaa, ai että mahassa ihan oikea ihminen kasvaa, heh heh. Mutta kun kysymme, että haluatko pikkusiskon- vai veljen, vastaus on aina " EI!" . Tai viimeaikoina vastaus on ollut " Kissavauva" :) No, kissanpentu aiotaan ottaa sitten syksyllä, mutta sitä minä en kyllä synnytä. Äiti kun aikoinaan meni mun pikkusiskoa synnyttään, niin taksikuskin mielestä niin pienestä mahasta ei voi muuta tulla kuin kissanpoikia. Kiitos vaan kun jaoit tämänkin kommentin, taksikuski!

Olen nukkunut taas yöt läpeensä, ei ole edes vessaan tarvinnu herätä. Kiva juttu, kyllähän siellä ehtii sit loppuvaiheessa ravata. Muutenkin on mennyt ihmeen kivuttomasti tää raskaus. Viikon ajan on supistellut, mut semmosta vatsan kovettumista, ei kipua. Niitä tulee jopa ihan istuallaankin, ja tietty kun nousee ja lähtee kävelemään. Kuinka paljon sitä pitää supistella, että täytyy alkaa ihan tarkkailemaan? Kun joskus on monta kertaa tunnissa.

Mulla iskee pesänrakennusvimma silleen, että " koko koti uusiksi" . Viimeksi siirsimme olohuoneen ison kirjahyllyn toiselle seinälle. Nytkin on jo suunnitelmissa siirrellä toimiston kalusteet, että saa paremmin tilaa munkin pöydälle. Ompelutarvikkeet on levällään siellä täällä, ja siivotakin pitäis...Ehkä tänä viikonloppuna... Vauvalle en ole hankkinut vielä mitään, äitiyspakkausta odotan, esikoisen vaatteet käyn myöhemmin läpi (paljon on punaista kukkaista ja v-punaista, joten ei oikein pojalle, jos poika tulee), eka sänkynä on se äitiyspakkaus ja hoitopöytä hankitaan sit myöhemmin, jos ei saada lainaan. Vaunutkin on jo esikoiselta ja kantoliina. Niin, no kestovaippoija aion ostaa lisää, en kerkeä ja luota taitoihini että niitä tekisin...

Miten siellä muut masunkasvattajat jaksaa?

Faith rv 26 ja 6

Vierailija
2/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa ja pakkanen paukkuu. Jospa tuo tuosta päiväksi lauhtuis niin tarkeneis ulkoillakin vähäsen.

Tänne ei mitään ihmeitä. Lomapäivät hupenee uhkaavasti. Tiistaina tarttis taas työmaalle palata. Plääh ;( Eilen kyllä sen verran töissä käväisin, et kaupungilla ollessani vessaa kävin lainaamassa. Mulle oli tullu uus työtuoli. Jippii! En tosin tiedä, että onko siitä enää tässä vaiheessa paljon apua, kun tuntuu, että aivan sama mimmosella tuolilla/ missä asennossa istuu, niin liikkeelle lähtö on hankalaa. Nivuset tuppaa meneen " jumiin" Sitten kun muutaman askelen kävelee, niin vähän helpottaa. No ei tässä oo enää kun 2 kuukautta kestettävää. Kylläpä tää talvi on vaan hurahtanu jotenkin nopeeta...

Neiti 4vee heräs. tarttee mennä.

Quest ja Mikki 26 tasan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompa meidän masu vaavit jo isoja :D

en oo kerennytkään tutkia noita juttuja nyt kun on menossa kolmas raskaus ja nuo pikkuiset tyttöset vie kaiken ajan...

ei mikään ihme jos alkaa ahdistamaan tuo kyykistely.

tuun aamupuuron jälkeen takaisin paremmalla ajalla

" 7.6.06" missä oot? onko olo parempi?

krisse, tytöt ja Aurora/Allu 25+6

Vierailija
4/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olsku: Joo, kestovaippainfon sivut on hyvin tutut samoin olen Yahoon tsi-kestot sivuilla pyörinyt. Ihan sellaista kun haen ei ole löytynyt, kun kaikissa tuntuu olevan kuminauhat. Ei auta kuin hankkia mallikappale jostain.

Nyt aamukahvia!

Vierailija
5/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo vauvan koko selittää jo paljon... ;) En enää muistanut, minkä kokoinen vauva näillä viikoilla on. Kiitos tiedosta! :) Mulla on liikkeet tuntuneet jonkin aikaa päälle päinkin levätessä; istuessa tai maatessa. Nyt tuntuvat jo liikkeessäkin ja istuessa maha pomppii todella reilusti... Eilen illalla näytin miehelle ekaa kertaa masun kohoilua ja mies tunnusteli innoissaan ja juttelikin vähän pikkuiselle masun läpi.

Tämä asukki vaikuttaa hyvin vilkkaalta... Toissayönä en saanut kunnolla nukuttua, kun mahassa kävi kova vilske lähes koko yön. Ei tainnut asukki oikein nukkua yöllä, mutta ihme kyllä päivälläkin oli aika vilkasta... Esikoisemme ei ollut tällainen potkuttaja ;) Hän oli paljon rauhallisempi. Muistelimme miehen kanssa, miten vuosi sitten navan kohdalla aina pullahti peppu, kun poika rauhallisesti kääntyili, heilutti peppuaan... Tämä tyyppi räpeltää joka suunnalla ;) Mies vaan totesi mahaa painellessaan, että " Tää toinen vauvan odotus on vähän tylsää kun tää vaan menee tässä näin ettei edes ehdi kunnolla seuraamaan..." ja ääni oli haikea. Mua hymyilytti. Olen itse tarkkaillut ja kuulostellut masuasukkia päivittäin, mutta en ole " tehnyt numeroa" liikkeistä tms. joten mies on kai jäänyt vähän ulkopuoliseksi tässä odotuksessa. Aion tästä lähtien näyttää masua useammin ;)

Aurinkoisen kirpakkaa perjantaita kaikille!

Toivottelee Charlotte ja poika 9,5kk ja rv28 tasan

Vierailija
6/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neiti on ruokittu ja nyt se kattoo nauhalta aamun lastenohjelmia tyytyväisenä. Saapa äippä hetkeksi taas istahtaa koneen ääreen;)

Tännepä ei siis ihmeempiä kuulu. Esikoista jo vähän tympäsee, kun ei tunne potkuja. Mikki siis lopettaa möyryämisen heti kun joku laittaa käden masun päälle, vaikka muuten suht vilkasta menoa onkin.

Kait se pesänrakennusvietti rupee pikkuhiljaa nostamaan päätään, kun äsken tilasin 10 aku ankka kansiota, että saadaan reilun 4 vuoden lehdet vihdoinkin järjestykseen... Ja eilen pesin 2 pientä mattoa. Sohvatyynytkin (tai ainakin päälliset) aattelin kans tässä vkonlopun aikana pyykkikoneessa käyttää. Eipähän jää sitten toukokuulle niin paljon hommia...Eilen käytiin neitin kans kaupungilla ja kovasti kyllä kaikkee vaalensinistä hiplailin, mutta vielä sain ostohimoni pidettyä kurissa. Saa nähdä kuinka kauan;) Jossain vaiheessa varmaan tarttis käydä noi neitiltä jääneet vauva vaatteet käydä läpi ja kattoo onko niissä mitään mitä viittis pistää pojan päälle. Pahaa kyllä pelkään että kaikki on niin vaaleenpunaista ja hörselöistä. Ai niin ja se äpväraha hakemuskin pitäis joskus muistaa postiin laittaa.... No eipä sillä kyllä niin kiire oo, kun en sitä pakkausta aatellu ottaa.

Jonku päivän pinossa oli pääsiäissuunnitelmista puhetta. Me aateltiin mennä käymään mun kotona reilun 300 km päässä. Matka taittuu varmaan useamman pysähdyksen voimin. Onneksi meidän autossa on tilava takapenkki, niin on helpompi vaihdella istuma-asentoo. Tosin toi maha alkaa kyllä jo olla aika pahasti tiellä... Mutta jos meinaa ennen Mikin syntymää käydä, niin se on oikeestaan ainoa mahdollisuus. Viimeks ollaan siellä käyty uutena vuotena ja kesällä ei varmaan kauheesti reissailla, sattuneesta syystä;D

kai sitä tarttis ryveta jotain hyödyllistäkin tekemään, ettei mene ihan harakoille tämä päivä. Jos vähän sais siivottua, niin sitten vois nauttia viikonlopusta ihan rauhassa.

Quest ja Mikki 26 edelleen

Vierailija
7/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät puoliristissä istuksin tässä... Poika heräili viimeki yönä n.2h:n välein itkemään... Lauantaista asti ollu kuumetta ja yskää ja virusperäistä on(2x tulehusarvot otettu jo).. Nyt ei kuumetta oo *koputtaa puuta*...

Mulla kans on ollu muutamia öitä et ei mitenkään päin hyvä... Vessassa ei oo pakko käydä mut välistä Napura potkii jonnekki/jotenki kipeesti...

Pesänrakennusta ei ilmassa... Pojalle koitan sukkia neuloo,hitaasti edistyy... Ja hahtuvat oottaa villahousujen mallin päättämistä...

Vieläkö joku muistaa ku oli puhetta light-cokiksista, ne E-nummerot....? Hassua et mäkin kerkesin vaihtaa limsat tuoremehuihin, vaiks nyt vaikuttaa et ois ollu parempi pysyä light-linjalla...

Kova pähkäily mitä ruuaks, mitään ei tee mieli ja väkisin pitää syyä... Kaupassa kaikki ruoka ällöttää, ostappa siinä sitte jotain.... Outoo...

Aivot kans narikassa,just luin eilisen pinon ja tämänpäiväsen, enkä muista mitään... ;))))

Suhmura ja Napura 27 tasan!!!!

Vierailija
8/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan koosta: Kyllä huomaa että vauveli on kasvanut ja potkut ym muljahdukset tuntuvat erilaisilta ja näkyvät ulospäin.

Meillä vauva reagoi paljon sisarusten ja isän ääniin, ja esim kun likat ovat sylissä niin vauva melkein " vastailee" tytöille!

Kysymys: Mitä hankintoja siis vaate sellaisia kesävauvelille? Mulla aikasemmat olleet talvivauvoja ja olen miettinyt minkälaisia vaatteita olet pitänyt kesällä helle/norm suomen kesä vauvallasi?

Bodyt? kevyttoppapuvut yms..

Kyllä kai makuupussiakin saattaa tarvita jos heti kesäkuussa ei lämmintä ole.?

Ajattelin katsastaa henkan ja maukan (H&M:n) nettisivut olisko siellä jotain starttipaketteja. Vinkkejä missä hyviä unisex-vaatteita vastasyntyneelle!!!!!

Kysymys 2: Kokemuksia unipussista? Mulle ihan uusi juttu käytetäänkö vaunuissa vai öisin peiton sijasta?

Oma maha: kaikki ok, paineetkin laskussa ja vauveli ilmoittelee säännölisesti olemasssa olostaan.

hyvät perjantain jatkot!!!

Ai niin Ninni78?! (muistaakseni) tai joku muu asiasta tietävä kyselin mammabailatinosta onko tietoo missä, minkähintasta yms..kiitos vastauksesta!

Vierailija
9/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäkö:http://www.josefssons.fi/ sielä oli starttipaketteja. Tilasin tossa joskus viime vuonna samanlaisen starttipaketin kun sain sen puoleen hintaan. Oli tosin eri kuosit ja värit. Materiaali oli ainakin niissä aivan älyttömän laadukasta. Kannattaa katsoa.

H&M vauvan vaatteet on vähän sellaisia että pitäisi tietää oikeestaan kumpi on tulossa niin olisi helpompi ostaa.

Jostain luin,että kesävauvalle tarvii hankkia lierihattu,ettei aurinko paista silmiin. Sitten ohut pitkähihainen body ja ohuet jotkut housut. En muista mistä lukasin.

Mulla on kans ollut sellainen möykky masussa kun hän yrittää tunkea pyllyä väkisin tonne oikealle puolelle.Ja se sattuu. Hän on aina viihtynyt paremmin tuola oikealla puolella kuin vasemmalla. En tiedä miksi,mutta se on aina ollut tollainen epämuodostunut välillä.

Oma masu: Eilen vaavi taas oli vauhdissa. Se oli parkeerannu itsensä poikittain. Se tekee muuten tosi kipeetä kun se on niin. Venyttää aivan älyttömästi. Potki sitten ihan urakalla kylkeen. Ihania noi potkut on mutta joskus tosi kipeitä. No ei niistä saakaan enää nauttia kauaa,joten pitää nyt sitten nauttia siihen asti kun voi.

Joku oli katsellut vaavin painoa ja pituutta. Meidän vaavi ei ehkä ole ihan kiloa,mutta kyllä se sielä kasvaa.Painoarvio tällä viikolla vaavilla olis 850g. Pituutta sillä on ihan normaalisti. Ens viikolla sitten taas näkee äippäpolilla kuinka vaavi on kasvanut. Jännää.

Mullekin tulee välillä sellaisia kauhun hetkiä,että mitä raskaus on kohta ohi ja nyytti on täälä. Välillä ihan paniikin omaisesti pitää miettiä,että pitäis jo hakea kaikkee valmiiksi. Mutta odotetaan ensteks ny se äippäpaketti.

Kiitti kaikille jokka vastaili siihen mua häiritsevään masuviiva ongelmaan. Mulla on tosiaan masuviiva tullut ihan huomaamatta tohon alhaalta rintalastaan asti. En tajua kuinka en ole sitä muka aemmin huomannut.

Lilli81 28+4

Vierailija
10/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaan esikoisen (7v.) kanssa kotona ja kerrankin on aikaa näin päiväsellä kirjoitella, illalla kun tuntuu jo välillä turhalta kirjoittaa, kun ei tiedä, lukeeko niitä loppupinoja enää kovin moni. Tytöllä on välillä jopa 40 astetta kuumetta ja ihan veto pois katselee nyt videoita, kuulemma tällaista virustautia liikeellä. :( No, en pistänyt pahakseni, vaikka sain itse vapaapäivän. Jonkinlainen pesänrakennusvimma taisi minuunkin nyt ainakin vähäksi aikaa iskeä, siivosin koko alakerran, luuttusin lattiat ja sulatin pakkasen. Nyt pitäisi vielä saada yksi poppanaliina kudottua valmiiksi, tuo maha alkaa vain jo hiukan olemaan tiellä. ;)

Kävin eilen lääkärineuvolassa (2.kerta) vähän aikaistetusti, kun alkuviikosta oli kummaa paineen tunnetta ja supistuksia, tosin kivuttomia. Lääkäri (joka oli sama kuin viimeksi, enkä oikein tykännyt silloinkaan hänestä) tuntui tosi hätäiseltä ja ehkä vähän epävarmalta. Totesi, että paikat ehkä vähän pehmenneet ja lähetti päivystykseen TAYSiin. No, menin sinne ja onneksi ei kyllä ollut ruuhkaa. Ottivat verikokeet(neuvolassakin jo otettiin rh- vasta-aineet, joten pistettiin samana päivänä molempiin käsivarsiin, yök), pissanäytteen ja saga-näytteen, kun viime raskaudessa mulla oli streptokokkibakteeri. Noi kaikki voi kuulemma aiheuttaa ennenaikaisia supistuksia. Lääkäri tutki ja totesi, että hyvin on paikat kiinni ja kohdunkaulaakin kuulemma todella reilusti. Kuulemma raskaana olevalla ja varsinkin uudelleensynnyttäjällä kohdunseutu aina vähän pehmeä, epäili vähän itsekin sivulauseessa tuon neuvolalääkärin kokemusta... TOtesi vielä, että kun kaksi edellistä on olleet yliaikaisia, suurella todennäköisyydellä tämä menee samalla tavalla. että sinänsä turha käynti, mutta tulihan tarkistettua. Ja näinpähän Tuutikin ultrassa, vaikka aika epäselvää kuva mulle oli. Lääkäri oli kyllä mukava ja näytti, missä mitäkin on. Mieli olisi tehnyt kysyä, näkyykö sukupuoli,mutten sitten kehdannut. Onneksi kaikki kuitenkin hyvin.

tulipahan pitkä, koittakaa jaksaa lukea. :)

Vaaksa ja Tuutikki 25+3

Vierailija
11/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olen taas kurkkimassa...

Esikoinen oli toukokuun vauva. Paljon käytimme vain lyhythihaisia bodyja ja siihen sit housut plus sukat (vauvalla tuntui aina olevan viileät varpaat, vaikka ei ollut kylmä) tai potkuhousut. HArmittaa ihan kun oli muutama tosi söpö pitkähihainen asu, ja ne jäi tosi vähälle käytölle. Mekkoja käytimme paljon lyhythihaisten kanssa. Ulos kun menimme, niin peitoilla sai tarvittaessa lisäkerroksia, joku pitkähihainen ulkoasu voi olla ehkä hyvä olla varalla, sadesään tulessa. Meidän asunto oli kyllä tosi lämmin, itsekin ihan topilla pärjäsi ja pidimme ikkunoita paljon auki.

Eli jos asuntonne on lämmin, niin ihan muutamalla pitkähihaisella pärjää, joku viileän sään ulkoiluun sit kans lämpimämpi asu. Varmasti on teidän talvivauvoilta jääny paljon tällaista.

Itsekin sain nyt tuollaisen makuupussin. Siinä on vähän vuorta. Ajattelin, että se on yökäyttöön varmaan kätevä, vaikkei ne vauvat vielä paljon pienenä peittoja potki pois. Toisaalta ajattelin myös ensin käyttää kapaloa tämän tulokkaan kanssa, lakanan avulla. Mun pussin malli on semmonen hihaton pussi, eli lapsella pitää olla sit hihallinen paita ainakin siellä päällä.

No tämä siis tuli vaateasiasta mieleen...

Vierailija
12/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kysyä, kuka on käynyt sokerirasituksessa ja mitkä on olleet siihen johtaneet syyt ja seuraukset? entä tuliko siitä huono olo?

Sokerirasitus mulla on kahden viikon päästä. Mä en kyllä helposti voi huonosti, että kai se siitä. Mulla tuo lähtöpainon painoindeksi oli hiukan ylipainon puolella, joten sen takia tuohon kontrolliin joudun. Kahdesta edellisestä en ole joutunut, vaikka ekassa lähtöpaino sama kuin nyt ja tokassa 5 kiloa enemmän. Painoa on nyt tullut 9 kg, aikas paljon siis, mtuta esikoisesta tuli kaikkiaan 16 kg ja toisesta 21 kg, ja kaikki lähti imettäessa. itse asiassa tokasta tuli tuo 21 ja imetysaikana lähti 35, että sinänsä en jaksa stressata. eivätkä ole neuvolassakaan huomautelleet, vielä ollut suht rajoilla tuo nousu. Meillä kaksi edellistä vaikeasti allergisia ja olen itse joutunut karsimaan ruokavaliotani imetysaikana, ja varaudun siihen nytkin, joten nyt en jaksa tarkkailla vielä syömistä.

Vaaksa ja Tuutikki 25+3, sekä isommat tyttö 2/99 ja poika 1/01

PS. vauvan paino eilen ultrassa 750g, joten aikas iso jo alkaa olemaan ja vatsakin kasvanut kiitettävästi.

Vierailija
13/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tänään keskusteltu masuvaavien painosta, joten osallistumpa minäkin. Kun kävin Kättärillä näiden supistusten takia, lääkäri arvioi ultran avulla vauvan painoksi yli 1100 g. Ja viikkoja oli silloin 26+3. Hän kyllä totesi, että " tämä onkin jo reilun kokoinen!" Eli nähtävästi vauvat ovat aika erikokoisia näillä viikoilla? Esikoinen painoi syntyessään 3600 g eli en uskoisi (enkä varsinkaan toivoisi...) kuitenkaan, että tästäkään mitään erityisen isoa vauvaa tule.

En myöskään lääkäriltä tuolla käynnillä vauvan sukupuolesta kysellyt, varsinkin kun olin tosi huolissani. Mutta ajattelin seuraavassa kontrollissa ensi ti kysäistä, jos kaikki on muuten hyvin, eikä huoli sekoita päätä.

Mariadee: juuri tuollaiselta kuin eilen kirjoitit, minusta tällä hetkellä tuntuu, eli olen toisten " armoilla" . Mietin tässä juuri vanhuksia, jotka tarvitsee apua kaikkeen. Oma olo tuntuu vähän samanlaiselta. Jokaista pientä juttua suunnittelee paljon etukäteen ja miettii, että jaksanko kävellä jotain 100 metriä... ja on tosiaan aika rankkaa kun kotona on joku " vieras" koko ajan esikoisen hoidon takia. No, kysymys ei onneksi nyt niin hirveän monesta viikosta ole, eli eiköhän tämä ole kestettävissä :)

Pesänrakennusvietti olisi kova, mutta ei voi muuta kuin mielessään suunnitella vaatekaappien järjestelyt sun muut verhonvaihdot ja odotella parempia vointeja.

t äitimiia rv 27+6 (huomenna taas uudella viikolla, jee!)

Vierailija
14/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neitin huoneen sain taas järjestettyä, vaikka eipä ne lelut kovin kauan paikoillaan pysy, mutta onpahan nyt ainakin lattialta kaikki raivattu pois. Vois vaikka imuroida ja luututa pitkästä aikaa. Ihan kamala mimmonen määrä tuolla tytöllä on kaiken maailman romua ja mitään ei muka sais heittää pois.... Saa nähdä mahtuuko täällä muutaman vuoden päästä enää olemaan kun noiden barbien ja muiden prinsessajuttujen lisäksi tulee vielä pikkuautot, autoradat, jääkiekkopelit ja muut poikien lelut. Tilaa pitäis olla ihan hyvin 4 ihmiselle (126 neliötä), mutta näyttää jo pahasti siltä että tuo yks 4-vuotias käyttää koko talon...

Vaaksa tasi mietiskellä, että lukeeko niitä iltakirjotuksia kukaan. Mulla ainakin on tapana käydä lukemassa edellisillan viimoset jutut aina kun tuun seuraavana päivänä koneelle. Kovin monen päivän pinoja en tahda jaksaa lukea, kun yleensä aika nopeita nämä mun visiitit koneella.

Nyt alkaa nälkä kurnia siihen malliin, että syömään on mentävä. Onneksi tein eilen sen verran reilun satsin, että nyt ei tarvi ku lämmittää;)

Quest ja Mikki yhä vaan 26 tasan

Vierailija
15/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa käydä kattoos jos on ylimääräistä aikaa.

http://www.nic.fi/~aljarven/vauva.htm

Vierailija
16/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä pesänrakennusvietti herännyt. Oon siivonnut ja kuurannut kaikki paikat mitä mieleen juolahtaa. Olen myös pessyt kaiken mahdollisen talvitakista villasiukkiin. Ylimääräistä tavaraa on tullut heitettyä aika paljon pois.

Kävin tänään kirpparilla ja mukaan tarttui muutamat vauvan vaatteet. Ostin semmoisia erittäin hyväkuntoisia. Ja hinnat 1e tai 2e kappale. Ihanaa shoppailla halvalla. Ostin myös toissapäivänä Lindexistä kaksi bodya, pipon ja sukat. Ne on ensivaatteet kun päästään sairaalasta. Tänään läysin sieltä kirpparilta vielä potkarit siihen asusteeseen. Ja ensikengätkin on... =) Tuleekohan niitä paljon käytettyä. Ne on semmoiset sporttiset tossut. Aivan ihanat! Minäkin vähän mietin, että mitä sitä laittaa vauvalle päälle alkukesästä. Pitää varmaan käydä vielä ostamassa joku kevyt ulkoilupuku. Nyt oon antanut itselleni luvan alkaa ostelemaan vauvan vaatteita kun jo kerta viimeinen kolmannes lähti käyntiin (ainakin vau´kirjan mukaan).

Mulla oli illalla sama kuin Lillillä, että vauva oli kääntynyt poikittain ja potki kovasti kylkeen. Se kyllä koski. Mies yritti hieroa kevyesti vatsaa että vaihtais asentoa. Ostin muuten sieltä kirpparilta semmoisen bodyn missä lukee, että Daddy loves me ja I love daddy toisella puolella. Aivan hellyyttävä!

Mulla taitaa olla vauhti päällä. Oon koko ajan ihan tohinassa. Johtuu myös tuosta aivan ihanasta ilmasta. Aurinko paistaa, alle 10 astetta pakkasta. Kyllä elämä on ihanaa! Tässä vois rueta ihan rallattelemaan!

Tytteli-83 rv 26+2

Vierailija
17/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailenpa kerrankin kun jotain tiedän.. :) Eli ainakin Ellokselta saa sellaisia vauvanvaate starttipakkauksia, itse tilasin viime vuonna esikoiselle ja olivat hyviä. Tänä vuonna värit sekä tytöille ja pojille ja sit sellanen unisex-väri. Oma paketti oli luonnovalkoista ja vaaleanruskeaa joten tosi hyvä!

Unipussia voi varmaan käyttää myöskin vaunuissa mutta meillä se on ollut " peittona" n. 4 kk:n iästä lähtien ja on ihan korvaamaton, poika (nyt 11 kk) ei osais varmaan ilman sitä nukkuakaan, on rakkain unilelu samalla! Saa nähdä kun kesä tulee voi untuvatäytteinen pussi olla liian kuuma ja ajattelin hankkia jonkun ohkasemman. Meidän poika pyörii sängyssä ja on aina miten päin sattuu, nousee öisin istumaan, seisomaan jne. joten tavallista peittoa ei voi edes harkita jos haluaa pitää pojan lämpimänä. Meillä ainakin toimii ja hankin kyllä ehdottomasti pikkukakkoselle samanlaisen!!!! Meidän pussi on ostettu ihan lastentarvikeliikkeestä, voi kyllä tilata netistäkin aika monelta vauvantarvike/vaatesivuistoilta!

MiljaMaaria 27 + 5

Vierailija
18/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan kertarysäyksellä, äsken!

Voiko olla näin iloinen parista pienestä asiasta? Aivan energinen olo tuli! 1) aivan täydellinen asia on että kummiasia selvis vihdoin ja viimein. Olen niin iloinen kun he suostuivat kummeiksi,etten tiedä miten päin olisin.(Ketää muuta ei olis ollutkaan,kun kukaan muu ei kuulu kirkkoon. Ja sitten olis jäänyt vaavi kastamatta.)

2) toinen päivän kohottaja. Mun yks hyvä vanha koulukaveri uskaltautui kertomaan,että heille on tulossa vaavi heinäkuun alussa. Ei ole uskaltanut kertoa aiemmin. Jotenkin tuli vaan tosi hyvä olo,sen puolesta. MÄ OLEN IHAN OUTO!Juttelin just kaverin kans mesessä ainakin tunnin ja kyllä helpotti oloa. Meidän vaaveistahan saa sitten kaverit toisilleen! Ikäistään seuraa. Ja sitten voidaan yhdessä vielä käydä kaupungillakin :)

Että sellasta,nyt energiaa kyllä riittäis. Mitähän alkais tekeen? Varmaan jotain kivaa!

Lilli81 28+4

Vierailija
19/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäkö: Kyseli Bailatinosta. Bailatinomama on vielä aika uus juttu, joten ei vielä monessa paikassa ole saatavilla tunteja. Itse olen käynyt nyt kaksi kertaaa juuri avatussa Kampin keskuksen " HighHeels" -tanssikoulussa. http://www.highheels.fi/studio/etusivu.htm

Tässä on lista paikkakunnittain Bailatinomama-ohjaajista:

http://tanssiurheilu.fi/bailatino/ohjaajat/mama

HighHeelsissä tunteja on 4 kertaa viikossa..eikä niihin tarvitse sitoutua, eli voi mennä ilmoittautumatta tunnille kun itselle sopii. Tunnit on aina ma ja ti klo 10 ja torstainan 10.15 ja 19.30. Kertamaksu on 10 ¿ ja 10 kerran kortti oli 95¿.

On kyllä ihan super hauskaa kun lähes kaikki on vasta-alkajia ja vaikka olisi aikaisemmin tanssia harrastanutkin niin nopeasti huomaa että keskivartalo ei toimikkaan ihan samalla tavalla kuin ennen. Itse olin juuri eilen tunnilla ja seuraavan kerran menen maanantaina.

Hmmm... mistäköhän muusta oli puhetta? Unipusseista:

Itse aion myös kokeilla. Kapaloa tulen varmaan myös käyttömään jos kaveri on kovinkin levoton, mutta varmaan kesällä tulee liian kuuma nukuttaa kapaloon. Tai sitten se pitää avata vaivihkaa kun vauva on nukahtanut. Siskollani on ollut vain 3 talvivauvaa (joita olen ahkerasti hoitanut) ja talvellakin kapalo helposti oli liian kuuma jos vauvalla oli muita vaaatteita päällä... mutta kaipa se riippuu niin huoneen lämmöstä ja onko vauvi vilukissa vai kuumakalle.

No mutta eikun heikunkeikun!

Ninni rv 24+2

Vierailija
20/24 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aurinkoinen päivä..

Ollaan remonttia viimeistelty eilen ja tänään. Haettu kattolistoja ja kiinnitetty niitä yms. Laitoin mä ihan itse lasikuitutapettiakin :) Ja ulkona tietysti oltu ja heppa hoidettu..

Masussa ' meiän rinsessa' on potkinu koko päivän ja oikeaan kylkeen. LILLI ja TYTTELI-83 kirjotteli, et vauva oli ollu poikittain. Mulla se on ollu kans ja jo monta päivää. Eikä käänny ollenkaan :( Potkut meinaan sattuu välillä, kun niissä alkaa olla voimaa! Neuvolatätikin sano keskiviikkona, et vaavi on poikittain.. Ei oo tajunnu vielä, et miten päin siellä kuuluu olla :)

VAAKSA kysy sokerirasituksesta. Olen ollut, just keskiviikkona. Mä olen lievästi ylipainoinen, äidillä ja sedällä on diabetes siinä mun syyt.. Onneks testi näytti, et kaikki on ok eli ei syytä huoleen! Se juoma maistuu laihalta coca-colalta missä on kuitenkin hiilihappoa ja yleensä ne tarjoo sitä kylmänä. Ei siitä tuu paha olo ollenkaan (ainakaan mulle). Ota vaan mukaan paljon kiinnostavaa luettavaa!! Et aika kuluu nopeammin :)

KYSYMYS: PUUTUUKO TEILLÄ YÖLLÄ KÄSI/KÄDET, KUN NUKUTTE?

Mulla puutuu ja se on tosi kiusallista, kun herää siihen, ettei käsissä ole tuntoa. Mä ilmeisesti nukun niiden päällä tai jotain?! Mun serkku kärsi samasta vaivasta ja mietinkin, et kuin yleistä se on..vessassa juoksemisen ja jalkojen särkemisen lisäksi.

Ei vaan, kyllä nyt täytyy lähtee vielä kaupassa käymään!

Hauskat viikonloput kaikille!