Yksi miete/kysymys Trumpista
Sanon suoraan, etten ole kaikkia faktoja selvittänyt enkä seurannut Trumpia tai muutenkaan maailman politiikkaa siitä mitään asiantuntevaa sanoakseni, joten suhtautukaa tähän sen mukaisesti. Tiedätte ehkä enemmän kuin minä.
Itseäni vaivaa Trumpissa se, että hän tuntuu vain päättäneen ryhtyä presidentiksi. Ikään kuin se itsessään olisi sellainen juttu hänelle, jonka hän omassa elämässään haluaa vielä saavuttaa, kun kaikkea muutakin on saavuttanut.
Clinton on ollut kauan politiikan parissa, mahtaa häntä ärsyttää, että joku ulkopuolinen vain tulee ja vie presidenttiyden hänen nenänsä edestä.
Vaikka Clinton hävisi taistelun, hän käsittääkseni jatkaa poliitikan parissa.
Jos Trump olisi hävinnyt, olisiko hän jatkanut politiikassa? Vai pitikö hänen vain saada se presidenttiys mutta itse politiikka ei olisi häntä muuten kiinnostanut? Olisiko hän silloin jättänyt politiikan ja asioihin vaikuttamisen vai tahtoiko hän vain pressaksi?
Kommentit (8)
Mitä mieltä olette?
Onko Trumpin presidentiksi pyrkimisen motiivilla edes merkitystä?
Trumppia on pyydetty presidenttiehdokkaaksi, Hillary on itse tunkenut.
Vierailija kirjoitti:
Trumppia on pyydetty presidenttiehdokkaaksi, Hillary on itse tunkenut.
Ai Trumpia on pyydetty, en tiennyt tätä. Kuka/ketkä?
Hillary on ollut politiikassa pitkään, hänellä on siis näyttöä (käsittääkseni kyseenalaistakin sellaista, mutta edes jotain), kun taas Trumpista ei ole mitään hajuakaan, millainen hän on tuollaisessa tehtävässä tai miksi se häntä kiinnostaa. Jos pressuus oli hänelle vain yksi saavutus listalleen, niin kyllästyykö hän siihen hommaan, vai ottaako hän sen alusta loppuun tosissaan? Hänestä on vaikea tietää, miten hän pelaa loppuun sen minkä on isosti aloittanut.
Trump on itse sanonut, että politiikka on hänelle harrastus. Ei omaa mitään aiempaa kokemusta, kyseessä on henkilö, joka ei kykene edes itse hallitsemaan omaa twitter-tiliään.
Varmaan siis olisi aikansa mölynnyt, ja lopulta kadonnut samaan paikkaan, kuin mistä tulikin.
Noooh, eiköhän tässä käy kuten Persujen jytkyssä.
Ensin hirveä biletys, että päästiin valtaan ja muutetaan kaikki.
Sitten kun alkaa selvitä että "ahaa, maassa on lakeja ja sopimuksia ja muita reunaehtoja ja valtion virassa niitä pitää niinku noudattaa" ja alkaa hoidettavien asioiden vaikeus ja monimutkaisuus tulla esiin, niin kyllä alkaa kyyti hyytyä.
Ja kun instant-poliitikon moraali ja luonne on se mikä on, niin pianhan luemme lehdistä otsikoita asiattomasta käytöksestä ynnä muusta mikä vie pois varsinaisesta politiikasta.
Ja pian ei sitten äänestäjät olekaan enää tyytyväisiä kun lupaukset eivät toteudu ja siinä sitä sitten ollaan. Taas. Dejà-vu.
Minusta Trump vaikuttaa hyvin kunnianhimoiselta, mistä kertoo hänen omaisuutensa ja nimensä joka paikassa. Siksi tämä presidenttiyskin tuntuu olevan hänelle saavutusasia.
Kun useimmat presidenttiehdokkaat tunnetaan politiikasta, ei heidän motiivejaan tule samalla tavalla epäiltyä. He kulkevat presidentiksi sitä tuttua reittiä. Olisiko Trump nähnyt samaa vaivaa presidenttiyden eteen? Jos hän olisi politiikasta tuttu, jos hänellä olisi näyttöä, olisiko hänestä koskaan tullut presidenttiä? Olisiko hänen näyttönsä ollut parempaa vai huonompaa kuin Clintonin, jos hän olisi aloittanut samasta pisteestä, pelannut samaa "peliä" jo vuosia ennen tätä hetkeä? Sitä kun ei tiedetä, on varaa kuvitella tuo aukko millaiseksi vain, mikä ei huono asia selvästikään hänen kannaltaan ollut.
Jaa no, hieman lapselliseltahan Trump vaikuttaa, mutta ei tälle nyt enää oikein mitään voi, muuta kuin lähettää toiveikkaan positiivisia ajatuksia cosmocseen.
Tämä lienee ollut maailmankaikkeuden hyväntahtoinen herätys:)