Mitä ajattelisit tällaisesta ihmisestä? (FB)
Tutustut livenä uuteen ihmiseen, ja lisäätte toisenne Facebook-kavereiksi.
Hänellä on siellä "salanimi", jossa on hänen oikea etunimensä mutta keksitty sukunimi. Tyyliin Tiina Rusina tai Elias Keksipaketti (keksittyjä esimerkkejä, mutta siis sukunimen paikalla olisi muu sana kuin olemassa oleva sukunimi).
Henkilöllä olisi siellä paljon kuvia elämästään ja tietoa työpaikoista, asuinpaikasta ym., MUTTA hänellä ei olisi siellä lukuisien kuviensa joukossa ainuttakaan kuvaa itsestään tai kenestäkään muusta ihmisestä. Eli pelkästään paikkoja, rakennuksia, eläimiä ym.
Tuo olisi oletettavasti hänen henkilökohtainen päätunnuksensa FB:hen eikä mikään sivu-account tms.
Mitä ajatuksia herättäisi? Minkä ajattelisit olevan mahdollinen syy siihen, että hänen Facebook-profiilinsa olisi tuollainen? Onko itselläsi tai jollain tutullasi noin? Miksi?
Itselläni on ihan oikea etu- ja sukunimi siellä näkyvillä, mutta en laita paljon tietoja eikä siellä ole yhtään kuvaa minusta (koska olen ruma). Haluan olla suht huomaamaton, ehkä ujouteni takia en ole kovin avoin, mutta en myöskään salaile mitään eritoten tai anna väärää tietoa mistään, eikös väärän nimen laittaminen ole myös kiellettyä FB:n säännöissä (minulta joskus poistettiin tunnus, jossa oli valenimi, koska kyseinen tunnus oli sivu-account peliä varten). Jos laittaisin sinne paljon kuvia, niin varmaan sitten jossain kuvassa esiintyisin itsekin.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Se, millaisia kuvia kukin postaa, on hänen oma asiansa. Joku ehkä mieluummin postaa kuvia mielenkiintoisina pitämistään asioista ennemmin kuin itsestään tai muista ihmisistä.
On oma asia joo, eikä ole muuta väitettykään, ainoastaan syy siihen minua kiinnostaisi, koska olen utelias. Kaikkiin kuvauskohteisiin ei ole edes aiheellista lisätä myös sitä omaa naamaa, mutta jos laittaa paljon kuvia kokemuksistaan eikä ole itse yhdessäkään kuvassa mukana, niin minusta on tarkoituksellinen päätös (eli yksi tai useampi syy on olemassa), että jättää itsensä pois tuosta kokemukseensa liittyvästä kuvasta.
Joillakin voi olla erillinen fb-tili työasioille ja toinen tili yksityiskäyttöön. Yksityistilissä ehkä sitten käytetään aliasta. Se, millaisia kuvia kukin postaa, on hänen oma asiansa. Joku ehkä mieluummin postaa kuvia mielenkiintoisina pitämistään asioista ennemmin kuin itsestään tai muista ihmisistä.