Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maisteri ei saa töitä moneen vuoteen?

Vierailija
09.11.2016 |

Olen kielitieteiljä Etelä-Suomesta, eikö alallani ole töitä vai miksi olen ollut kotona vuosia? Muita kohtalotovereita?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain siivous ja lapiohommissa käytöksellä ei oo niin väliä. Mutta ei silloin kielitaidosta makseta.

Vierailija
22/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain siivous ja lapiohommissa käytöksellä ei oo niin väliä. Mutta ei silloin kielitaidosta makseta.

Tulehan tälle vuosituhannelle. Lapiohommat ovat aikaa sitten kadonneet ja siivous määritellään asiakaspalveluammatiksi, jossa käytöksellä on todella väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoissa haahuilee aika paljon porukkaa, joista tietää, että eivät tule työllistymään. Ei osata markkinoida omaa osaamista, ei oikein edes tiedetä, mitä töitä voisi hakea. Tällaisten tyyppien kannattaisi suosiolla jättää yliopisto väliin, ja kouluttautua esim. lähihoitajaksi tai siivoojaksi, jolloin työllistyminen olisi yksinkertaisempaa. Ap:nkin olisi kannattanut harrastaa kieliä esim. kansalaisopistossa ja jättää ammattihommat muille.

Vierailija
24/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin duuneihin tarvii aika monta kieltä nykyään, pitää olla melkonen moniosaaja et erottuu edukseen yhtään ku moni muukin tykkää kielten opiskelusta. Johtanu siihen et aika paljon ylitarjontaa just jostain englannista, ranskasta jne. yleisimmistä.

Ehkä joku erikoistuminen vois auttaa? Mut joo, paska tilanne ku moni ala on just tollasessa suossa nyt. :c

Vierailija
25/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä on kielitaidostasi, jos olet epäsosiaalinen etkä osaa edes käyttäytyä? Kenen luulet haluavan ottaa sinut töihin?

Vierailija
26/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kielitieteiljä Etelä-Suomesta, eikö alallani ole töitä vai miksi olen ollut kotona vuosia? Muita kohtalotovereita?

Olen myös kielitieteilijä Etelä-Suomesta. Valmistuin 10 vuotta sitten ja kerran olin 1,5 kk työttömänä.

Minkä koet olevasi alasi kun olet lukenut kieliä yliopistossa?

Minulla se on koordinointi ja asiakaspalvelu, joiden lomassa voin käyttää kielitaitoani. Vuosien mittaan olen oppinut paljon logistiikasta, kaupasta ja yhden erikoisalan tuotteista. Kehittänyt myös sosiaalisia taitojani.

Kotoa minua ei ole kukaan tullut duuniin hakemaan.

Välillä työskentelin ulkomailla kauan.

Olen ihan tavallinen keskipalkkainen työntekijä ja elämässäni on ollut rutkasti vastoinkäymisiä, en ole elinalepomäki siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän