Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maisteri ei saa töitä moneen vuoteen?

Vierailija
09.11.2016 |

Olen kielitieteiljä Etelä-Suomesta, eikö alallani ole töitä vai miksi olen ollut kotona vuosia? Muita kohtalotovereita?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo duunii - mitä osaat tehdä? Mistä olet palavasti innostunut?

Vierailija
2/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo duunii - mitä osaat tehdä? Mistä olet palavasti innostunut?

Kieliä osaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sen itse tiedät, onko alalla töitä? Ei ole paljon tullut seurailtua tuon alan paikkatarjontaa, joten en osaa sanoa. Mutta mitä olen lähipiirin työllisyystilanteita seuraillut, niin näyttää siltä, että jos alkaa pukkaamaan lapsia heti valmistumisen jälkeen, niin työllistyminen on vaikeaa. Eli jos vaikka valmistut 25v, teet pari muksua ja 30 vuotiaana alat hakemaan töitä ilman kunnon työkokemusta, niin vaikeaa on. Koulutuksesta saatu osaaminenkin on jo viidessä vuodessa vanhentunutta tietoa.

Vierailija
4/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se tarkoittaa ?

Mitä osaat tehdä?

Vierailija
5/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä saa IT-ammatilainenkaan pääkaupunkiseudulla. Ei täällä osaaminen ratkaise vaan se ketä tuntee, ja jos ei ole mikään kissanristiäisissä ravaava suupaltti niin heikolta näyttää! :D

Vierailija
6/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kieliä osaat? Mikä olisi sun alaa, opettajan työ, kääntäjä? Onko sulla muita erityistaitoja? Mitä työkokemusta sulla on ja kuinka paljon? Ikä?

Vierailija
7/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko

Opettaa

Myydä

Viestintää

Markkinointia

Jne

Vierailija
8/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkkausta

Käöntötöitä

Vierailija
9/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoona tökkii kun oon enemmän introvertti, liian vähän kokemusta, liian vanha koulutus, liian kallis vastavalmistuneeseen verrattuna, liikaa ikää, väärä sukupuoli. onhan näitä syitä

Vierailija
10/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi oman alan töitä. Etsi omaa osaamista edes läheltä liippaavia töitä. Perusta toiminimi ja tarjoa osaamistasi muille. Verkostoidu. Etsi sopivia kohteita linkedinistä, alan foorumeilta, toimistoista ja liittojen listoilta.

Etsi aivan jonkin muun alan töitä, jossa voit tai et voi hyödyntää kieliosaamistasi.

Vierailija
11/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä saa IT-ammatilainenkaan pääkaupunkiseudulla. Ei täällä osaaminen ratkaise vaan se ketä tuntee, ja jos ei ole mikään kissanristiäisissä ravaava suupaltti niin heikolta näyttää! :D

Osaajille löytyy kyllä töitä ja vieläpä hyvällä palkalla, mutta tuolle alalle on tainnut pesiytyä liikaa tuulimyllyn pyörittäjiä.

Vierailija
12/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkkausta

Käöntötöitä

Ei. Tulkiksi kannattaa ryhtyä vain, jos oikeasti tietää, mitä on tekemässä.

Sama pätee kääntämiseen. Kaikki kielitietelijät, oletan ap:tä filologiksi koulutukseltaan, eivät todellakaan ole kääntäjiä.

Vierailija
13/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kieliä osaat? Mikä olisi sun alaa, opettajan työ, kääntäjä? Onko sulla muita erityistaitoja? Mitä työkokemusta sulla on ja kuinka paljon? Ikä?

Olen 35+, siivoojana olen ollut kun ei ole muuta ollut tarjolla. Osaan Kotimaisten lisäksi englantia, espanjaa, italiaa, portugalia Sujuvasti.

Vierailija
14/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on sun kielet?

Vierailija
15/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulkkausta

Käöntötöitä

Ei. Tulkiksi kannattaa ryhtyä vain, jos oikeasti tietää, mitä on tekemässä.

Sama pätee kääntämiseen. Kaikki kielitietelijät, oletan ap:tä filologiksi koulutukseltaan, eivät todellakaan ole kääntäjiä.

Eikös filologi ole kultturiintutkija?

Vierailija
16/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustat toiminimen ja kirjoittausut jokaikisen käännöstoimiston listoille. Opettelet erikoissanastot, opettelet av-kääntämiseen tarvittavat ihjelmat, käyt kaikissa kielialueeseen sopivissa lähetystöissä myymässä palvelujasi.

Myyt osaamistasi jokaiseen isoon yritykseen, joka tekee kauppaa kaielialueille jotka hallitset.

Oletko tehnyt mitään näistä?

Vierailija
17/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoona tökkii kun oon enemmän introvertti, liian vähän kokemusta, liian vanha koulutus, liian kallis vastavalmistuneeseen verrattuna, liikaa ikää, väärä sukupuoli. onhan näitä syitä

No kannattaa varmaan pyytää vähemmän liksaa, jos ainoa kokemus on siivoojana ja tutkintokin vähän vanhentunut. Jos olet siis itsesi mielestä olet "liian kallis vastavalmistuneeseen, tuoreen tutkinnon omaavaan" verrattuna. 

Vierailija
18/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustat toiminimen ja kirjoittausut jokaikisen käännöstoimiston listoille. Opettelet erikoissanastot, opettelet av-kääntämiseen tarvittavat ihjelmat, käyt kaikissa kielialueeseen sopivissa lähetystöissä myymässä palvelujasi.

Myyt osaamistasi jokaiseen isoon yritykseen, joka tekee kauppaa kaielialueille jotka hallitset.

En ole myyjä tai markkinoija, sanon aina kaikki asiat suoraan vaikka se olisi haitaksi työllistymisessä, ihmissuhteissa jne. Joku haukkui joskus minua juntiksi, mutta kielten osaaja olen.

Vierailija
19/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole myyjä tai markkinoija, sanon aina kaikki asiat suoraan vaikka se olisi haitaksi työllistymisessä, ihmissuhteissa jne. Joku haukkui joskus minua juntiksi, mutta kielten osaaja olen.

Et siis ole hakenut duunia, eli kertonut kellekään osaamisestasi. Jatka siivoamista.

Vierailija
20/26 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoa sitten jos ei ole edes peruskäytöstapoja hallussa. Kieli kuin kieli moukka on moukka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi