Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä ahdistuksesta? HELP

Vierailija
09.11.2016 |

Tuntuu vaan etten jaksa enää. Haluais vaan nukkua pois kun kaikki tuntuu niin pahalta. Pahinta on että yritän esittää iloista kavereille ja sitten kun en jaksa se purkautuu ja saatan äksyillä. on minulla läheisiä kenelle puhun rehellisesti mutta kun en haluaisi olla taakkana kenellekkään. Terapiassa olen käynyt mutta terapeutti kertoo vain että "koita kestää se paha olo, siihen et kuole". en varmaan kuolekkaan... ellen sitten tapa itseäni. mutta sekin oli sitten itsepäistä minulta läheisilleni. olen tällä hetkellä sairaslomalla, mutta sekin loppuu ja ensi kuussa olisi tarkoitus jatkaa opiskeluja jotka siis ovat kesken. olen niin paska ihminen.. olen siis 19-vuotias ja masentunut. kerroin joskus kun asuin vilä kotona äidilleni ja hän vain sanoi että "pitää vain jaksaa, on minullakin vaikeaa mutta minä en valita koska se on säälittävää, jopa sinulta". en tiedä mitä tehdä. kertokaa te. pyydän jo anteeksi sekavaa kirjoitusta. kertokaa vaikka omia kokemuksia jos ei muuta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviämällä ahdistuksesta.

Vierailija
2/17 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koet halua kuolla, ota se heti puheeksi ja vaadi osastohoitoa. Suisidaalisuushan on syy päästä osastolle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koet halua kuolla, ota se heti puheeksi ja vaadi osastohoitoa. Suisidaalisuushan on syy päästä osastolle?

Jo tilanne on akuutti, niin soita 112.

Vierailija
4/17 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo tilanne on akuutti, niin soita 112.

Piti siis olla jos tilanne akuutti, mutta ymmärsit varmaan.

Vierailija
5/17 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän positiivisia asioita elämää . Vähemmän alkoholiA,kahvia.

Vierailija
6/17 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti mietit itsemurhaa niin se on jo aika vakava juttu 🙁 Itselläni pahimpaan ahdistukseen ( joka ei kylläkään ollut lähelläkään itsemurha-aikeita, mutta aiheutti ihan fyysisiä oireita kuten unettomuutta, huimausta jne ) auttoi liikunta ja metsä... niin hullulta kuin se kuulostaakin niin metsällä on kumma voimaannuttava ja rauhoittava vaikutus.

Vierailija
7/17 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole akuutti tilanne, en ole tappamassa itseäni. Silloin kun on erittäin paha ahdistus niin kieltämättä sellaisia ajatuksia tulee ja toisinaan olen esim. lyönyt itseäni, ahminut ruokaa, vetänyt kännit. Kamalaahan tämä on. Nyt olen jo pitkän aikaa yrittänyt välttää noita keinoja ja mennä esim. juoksemaan ulos tai kävelemään. Harmi kun nyt tuolla pihallakin on niin kylmä ilma ettei sinne kehtaa mennä...

t. aloittaja

Vierailija
8/17 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä pyydä teitä terapioimaan minua, se ei vauvafoorumille tietenkään kuulu. mutta omia kokemuksianne ja keinoja jotka helpottavat teitä enemmänkin kyselen.

t. aloittaja

Vierailija
9/17 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti mietit itsemurhaa niin se on jo aika vakava juttu 🙁 Itselläni pahimpaan ahdistukseen ( joka ei kylläkään ollut lähelläkään itsemurha-aikeita, mutta aiheutti ihan fyysisiä oireita kuten unettomuutta, huimausta jne ) auttoi liikunta ja metsä... niin hullulta kuin se kuulostaakin niin metsällä on kumma voimaannuttava ja rauhoittava vaikutus.

Totta. Metsässä kävely on parasta lääkettä.

Vierailija
10/17 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut koskaan joogaa? Netissä on paljon videoita joiden mukaan voi kotona tehdä.

Vierailija
11/17 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lähtee liikkeelle ...ajatuksissa, lukemalla, kuuntelemalla, kävelemällä, ulkoilemalla....siis tekee jotain mikä irrottaa ajatukset siitä ahdistuksesta....tavallaan uskallat päästää irti siitä turvallisesta tutusta ahdistuksen tunteesta. Sehän on sulle tuttu kaveri? Vai kuin?

Ajan kanssa ne muut asiat tulee sen ahdistuskaverin tilalle. Ja se välillä pukkauksella esiin, mutta sinä opit laittamaan sen pienemmälle...niinkuin radion äänen tai sitten opit laittamaan oven kiinni ja sanomaan heippa sille. Anna itsellesi aikaa ja ymmärrystä. Ole itse itsellesi armollinen.

Silläkin voi lohduttautua, että jokaisella noita ahdistuksesta on. Se on yksi tunne. Se kuuluu ihmisyyteen.

Ilman sitä ahdistusoppia sinä et ole sinä, mutta anna itsellesi mahdollisuus muuttua ja anna lupa olla juuri niinkuin olet.

Kivahan se olisi, jos kaikki menisi kevyesti (tai olisiko?), mutta ne lapsuuden kokemukset siellä pukkaa ja ne lapsen tuntemukset ja turvattomuuden tunteet. Nyt aikuisena olet turvassa. Asiat on ihan hyvin, vaikka ne tutut tunteet tulee esiin...milloin mikäkin asia niitä tuo esiin.

Kun tiedostat nuo, niin alat oppimaan mielen rauhaa. Kokeile rentoutuksia ja mindfullness harjoitteita. Niitä on netissä paljon.

Nyt on ulkona ihana lumikeli. Sinne aistimaan hienoa ilmaa.

Olet hieno sellaisena kuin olet. Juuri sinä. Ala syöttämään sivuillesi positiivisia totuuksia. Ne oppivat.

Vierailija
12/17 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...syötä aivoillesi positiivisia ajatuksia....niin piti kirjoittaa.

Aivot oppivat.

Vierailija
13/17 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepää, lue kirjoja, katso elokuvia. Jotain sellaista kevyttä joka saa ajatukset hetkeksi muualle ja aivot saa tavallaan levätä.

Onko sinulla lääkitys kunnossa?

Vierailija
14/17 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2kpl Diapam 10mg

15/17 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittavia suosittelisin kokeilemaan,sit ihan vaan kaikkea mikä tuntuu susta hyvälle,meditoimista kannattaa kokeilla

Vierailija
16/17 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta liikuntaa. Puhu.

Sulla ei tunnu olevan mitään erityistä syytä tuolle?

Vierailija
17/17 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan itseäni, kaikki ahistaa, oon tosi nolo ja kiusallinen. Ihan kamala. Rukoilen välillä että kuolisin pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi