Kimille ja Mintulle tulee toinen lapsi.
Siitä se kiireinen pikkulapsiaika alkaa, kun ikäeroa tulee vain pari vuotta.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks niin moni tekee sen virheen että lapsille ihan pieni ikäero? Aiaiai :D
Miksi se on virhe? Mikä sitten on kehityspsykologisesti optimaalinen ikäero? Onko oikeasti jotain tutkimuksia, että lyhyestä ikäerosta on lapselle merkittävää haittaa ja jos, niin kumpi siitä enemmän vahingoittuu, isompi vai pienempi sisarus? Entä jos perheessä on vielä vanhempiakin lapsia, muuttaako se tilannetta jotenkin?
Ihmisen luonnollinen lisääntymisväli on 3-4 vuotta http://yle.fi/uutiset/3-7953870
Hankkiokohan lisää lastenhoitoapua?
Vierailija kirjoitti:
2 vuotta ei ole mikään ihan pieni ikäero, varsinkin kun niitä lapsia ei itse hoida.
Minttu nyt on ihan väärin raskaana ja varmaan huono äiti, eikä oo kaunis ja on tyrkky. Referoin tän ketjun sanoman näin. :)
Kyllä palstalla tämä tiedettiin jo elokuussa! :D
Räikköset piipahti Suomessa ja oli lentokentältä kuva. Silloin oli jo spekulointia, että Minttuhan on raskaana. Jäi mieleen. En itse osallistunut keskusteluun, mutta luin. Huvittaa aina nämä tarkkasilmäiset. Heillä on Tieto!
Av- mammat on guruja.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, uutisen kommenteissa toivotaan toista poikaa. Jos eka olisi tyttö ja toinen tulossa, harmiteltaisiin ettei poikaa tälläkään kertaa. Mitä tää poikien suosiminen on?
Se on sitä jengiä, joilla on maastohousut, torilta ostettu isäntä/emäntä/bossipaita, kouvolatukka, tatuointeja, kova ääni ja panhuilun mallinen rivi pikkupoikia, joilla on niskassa pitkä hiustupsu ja adhd, ja äiti palvoo "supersankareitaan". Perhe katsoo formuloita ja lätkää.
Mikä virhe? Meillä on pojilla 1 v 8 kk, enkä näe siinä mitään virhettä. No joo, välillä oli unet vähissä kun rytmit erilaiset vauvalla ja parivuotiaalla, mutta se oli lyhyt aika se. Pojat ovat olleet hyviä kavereita jo siitä asti, kun nuorempi oppi konttaamaan. Vanhempi ei ollut edes mustasukkainen, joku sanoi, että noin pieni ei osaa olla, vaan ottaa vauvan vähän kuin olisi saanut uuden lelun.
Vierailija kirjoitti:
Hankkiokohan lisää lastenhoitoapua?
Oliskohan Monacon kaksosparin lastenhoitajista joku vapautunut? Pitäähän sitä nännypari taloudessa olla.
Varmaan tyttö tulossa, koska Ice on saamassa supersankarin sidekickin. Vrt. Hyypiän pelimies - lipunmyyjä-asetelma.
Siis lapsia ei kannata hankkia kun vasta n. 4-5 vuoden päästä edellisestä. Raskaus on hirveä rasite kropalle synnytyksestä puhumattakaan. Antakaa nyt jestas sentään kropanne (ja päänne) levätä! Ja tämä ei ole nyt Mintulle vaan yleisesti.
Kimi ja Minttu on hankkinut lapset aika hyvään aikaan. Minttu ollut 28v ja 30v lapsien syntyessä? Noni ei liian nuori :)
Vierailija kirjoitti:
Mikä virhe? Meillä on pojilla 1 v 8 kk, enkä näe siinä mitään virhettä. No joo, välillä oli unet vähissä kun rytmit erilaiset vauvalla ja parivuotiaalla, mutta se oli lyhyt aika se. Pojat ovat olleet hyviä kavereita jo siitä asti, kun nuorempi oppi konttaamaan. Vanhempi ei ollut edes mustasukkainen, joku sanoi, että noin pieni ei osaa olla, vaan ottaa vauvan vähän kuin olisi saanut uuden lelun.
Apua, pitäisikö nyt sitten huolestua? Meillä vauva juuri noussut kontilleen, ei kylläkään konttaa ja 2-vuotias repi lelultaan jalan irti?! Jos se pitää vauvaa leluna niin kohta on pää irti. Luoja, pitää olla tarkkana näiden sankareiden kanssa.
Mä taas sanoisin, että ikäero ihan max 3 vuotta, varsinkin jos pitää pikkulapsiaikaa raskaana ja haluaa muutakin elämää.
Jos kolmekin lasta tekis aina viiden vuoden välein, niin sehän on jumankekkum 15 vuotta elämästä sitä pikkulapsiarkea. Jos taas tekee kolme lasta kolmessa vuodessa, niin tuo pikkulapsiaika lyhenee puoleen.
Mulla itellä on kaks lapsista reilun vuoden ikäerolla. Leikkivät jo 1 ja 2 -vuotiaina hienosti keskenään pieniä hetkiä. Siitä nuo hetket vain pitenivät. Sitten mulla on yks irrallinen, reilusti yli tuon mainitun viiden vuoden ikäerolla muihin. Jestas tuo yksinäinen roikkui vielä viisivuotiaanakin aikuisen puntissa ja vaati huomiota. Eli se pikkulapsivaihe todella kesti ja kesti.
Mutta tiedostan myös, että tää on vaan mun mielipide ja mun kokemus.
Joka tapauksessa oikein paljon onnea Räikkösille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on virhe? Mikä sitten on kehityspsykologisesti optimaalinen ikäero? Onko oikeasti jotain tutkimuksia, että lyhyestä ikäerosta on lapselle merkittävää haittaa ja jos, niin kumpi siitä enemmän vahingoittuu, isompi vai pienempi sisarus? Entä jos perheessä on vielä vanhempiakin lapsia, muuttaako se tilannetta jotenkin?
Koska se on aivan v*tun raskasta ja vanhemmat palaa loppuun! Paljon helpompaa kun toinen on hieman isompi jo!
On se kyllä. Meillä on lapset 2 vuoden ikäerolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on aivan v*tun raskasta ja vanhemmat palaa loppuun! Paljon helpompaa kun toinen on hieman isompi jo!
Minttu voi palkata ellei ole jo lastenhoitajaa, taloudenhoitajaa jne. Aiku ihanaa kun saavat toisen lapsen. Mikä Mintulla on ollessa, ei tarvitse niska limassa tehdä duunia vaan keskittyy lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sä, mutta ei kaikki. Jollain menee helposti montakin pientä kerralla.
No onnea vaan jos haluaa elää pelkästään lapsilleen, minä haluan ehdottomasti myös muuta elämää.
Jokainen perhe ja tapaus on toki erilainen, mutta tätä palstaa lukiessa on tullut selväksi, että niissä perheissä, joissa lapsien ikäero on suuri, pikkulapsiaikaa vietetään kauemmin. Eli siinä vaiheessa, kun esikoinen on esim. 12-vuotias, ja hänen kanssaan voisi matkailla jo vähän aikuismaisemmin, niin 6-vuotiaan kuopuksen takia mennäänkin yhä bamsekerhokohteisiin.
Esikoinen syntyi minun ollessa 22v. Kuopus syntyi kun olin 33v. Suunnittelin itseni yhden lapsen äidiksi, yllättäen sitä tultiinkin raskaaksi 30v+ ehkäisystä huolimatta ja päätin pitää lapsen. Yli kymmenen vuoden jälkeen oli ihanaa palata vauva-aikaan, lisäksi esikoinen oli innolla mukana kokoajan ja leikki paljon vauvan kanssa. Ja leikkii edelleen. Tosi hyvin mennyt kaikki.
Ja ei en suunnittellut tällaista ikäeroa, en suunnittellut kuopusta ollenkaan mutta elämä kuljettaa ja hyvä niin. :)
Tyttö sieltä tulee, sanokaa mun sanoneeni ;-)
Ei yllätys, Instan väljien asujen perusteella olen epäillyt jo n. 2 kk. Lisäksi vähemmän julkisuudessa ja varikolla.