Alakoululaisen pelaamisen rajoittaminen
No niin, nyt ollaan siinä tilanteessa, että ekaluokkalaisen pelaaminen on hetkessä lähtenyt ihan lapasesta. Jotain growtopiaa se pelaisi tauotta. Minkälaiset säännöt teillä on pelaamisen suhteen?
Kommentit (5)
Ei rajoitteita, jos koulu sujuu hyvin. Jos arvosanat laskevat, niin rajoitus pelaamisen, kaverien näkemisen, harrastusten ym. kohdalla astuu voimaan. Näin lapsi oppii ottamaan vastuuta ja näkee miten oma toiminta vaikuttaa tilanteeseen
Vielä kesällä poika ei pelannut ollenkaan. Syksyllä koulun alettua se alkoi ensin pikkuhiljaa, ja nyt pari viikkoa poika tosiaan varmaan olisi pelannut yöt läpeensä jos saisi. Huomaan jo muutoksia, esim. nukahtaminen on vaikeutunut. Nyt lähti kavereille ja käskin jättää kännykän kotiin. Mulla on vanhempien numeroita, enköhän pysy kartalla missä menee. Ajattelin että voisin nyt kokeilla sellaista, että joka päivä läksyjen jälkeen saa pelata puoli tuntia. Viikonloppuna sit ehkä enemmän. Ap
Mä oon yrittänyt joskus samasta täällä keskustella mut ei tää oo kauheen someseksikäs aihe. :) Mä kuitenkin tiedän että aika monet rajoittaa pelaamista. Jotkut kokonaan, jotkut sallii viikonloppuisin, jotkut rajoittaa viikottaisen/päivittäisen peliajan. Kannattaa kokeilla mikä teillä toimii. Jos lapsi oireilee jo, ilman muuta pelaamista pitää rajoittaa.
Mitä se sulle kuuluu mitä ekaluokkalainen tekee? Se on sen oma asia.
Noita sääntöjä on lapsen kaveriperheissä nähty. Lapsi saa pelata tietokoneella kerran viikossa tunnin. MUTTA lapsella on älypuhelin, jolla tuskin vain soittelee elintärkeitä puheluja ja kun kaverukset kiertävät toistensa luona, jokaisen sellaisen luona pelataan, joka saa pelata. Lopputulos: lähes kaikki vapaa-aika pelien kimpussa. Pitäisin tiukkaa linjaa, jos vain valvonta on mahdollista ja parastahan se olisi mahdolliseksi tehdä. Esikoisen kanssa tästä väänsin, kun sekosi täysin Minecraft-peliin ja täällä av:lla hoettiin vain, että pelaaminen on kiva harrastus. Tiedän, olen kalkkis.