Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten voi oikeesti olla että rikollinen pääsee lähihoitajaksi?! :O

Vierailija
09.11.2016 |

Aloitin syksyllä lähihoitajaopinnot ja nyt meille sanottiin että tammikuun työssäoppimisjaksoa varten tarvitaan rikosrekisteriote. Meidän luokalla on yksi 34-vuotias mies joka sitten kysyi opettajalta että "Mites se mun tuomio?" ja opettaja vastasi: "Ei se vaikuta ku se on vaan pahoinpitely ja näpistys ja se oli ehdollinen, niinku sun kanssa puhuttiin". Olin hämmästynyt. Voiko ihan oikeasti rikollinen päästä lähihoitajaksi?! :O

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ilmeisemmin voi, jos teillä sellainen kerran on.

Vierailija
2/12 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi? Mikä olisi rikolliselle parempi ammatti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsittääkseni alalle pääsyn estävät kaikki seksuaalirikostuomiot, tuomiot vakavista väkivaltarikoksista (törkeästä pahoinpitelystä murhaan) sekä vakavat huumausainerikokset. Paljon riippunee myös siitä, minkä ikäisenä rikokseen on syyllistynyt. 15-vuotiaana hetken vitutuksessa kaverille annettu litsari on hieman eri luokkaa, kuin 25-vuotiaana suoritettu toisen ihmisen potkiminen sairaalakuntoon.

Vierailija
4/12 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi? Mikä olisi rikolliselle parempi ammatti?

Ammattitappaja hitman ..tilaustyönä xxxxxxxxxe

Harvoin näitä näkyy molemmat. Fi sivuilla taitaa olla vain lehdissä :)

Vierailija
5/12 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen opettaja luettelisi luokan kuullen oppilaan rikokset joista on tuomion saanut??

Vierailija
6/12 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen opettaja luettelisi luokan kuullen oppilaan rikokset joista on tuomion saanut??

No ei tuo varsinaisesti luokan kuullen luetellut, mutta ei mitenkään kuiskannutkaan. Ihan yksityisesti sanoi, mutta varmasti ainakin puolet luokasta kuuli ja monenkin päät kääntyi siinä vaiheessa kun tuosta oli puhe. Siinä moni muukin kyseli rikosrekistereistään mutta muilla oli lähinnä jotain sakkoja liikennerikkomuksista.

Ap

Vierailija
7/12 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samalla tavalla kuin alkoholisti ja huumeidenkäyttäjä pääsee. Eksäni on siis tällainen ja aikansa oltuaan joutilaana työkkäri tyrkytti hänelle lähäriopintoja(???). Pääsikin sitten sinne, tuolloin hän oli vielä ulkoisesti ihan normaali ja oli pitkiäkin(pari kuukautta) selviä kausia.

Eikä siinä mitään, mutta uskomattominta on se, että ex joutui useasti keskeyttämään koulun päihdeongelmiensa takia. Hän mm. joutui suljetulle päihteistä johtuvista syistä. Silti ei potkittu koulusta pihalle, koska "ei saa mielenterveydellisten asioiden takia". No ei varmaan mutta haloo. Hän oli opintojen aikana töissä ja oli sielläkin kännissä, kotihoidossa kun sai olla yksin.

Ihan uskomatonta settiä. Ei onneksi enää tee noita hommia vaan dokailee täyspäiväisesti. sitä en tiedä onko edelleen jossain koulussa kirjoilla.

Vierailija
8/12 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Että varas pääsee ihmisten lähelle ja sehän voi taas näpistää..järkyttävää!

Vierailija
9/12 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho! Että varas pääsee ihmisten lähelle ja sehän voi taas näpistää..järkyttävää!

Varas joka on PAHOINPIDELLYT ihmisiä, pääsee HOITOalalle! Luottaisitko oman lapsesi tai sairaan äitisi sellaisen hoitoon?

Ap

Vierailija
10/12 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sille alalle enää järjestetä, ainakaan kaikkialla, edes minkäänlaisia valintakokeita/haastatteluja. Pahinta juurikin on se, että työssään vastaavat heikommassa asemassa olevista. Mutta kai se sitten vain menee niin, että vanhukset, vammaiset ja lapset on kuka tahansa kykenevä hoitamaan. Hitusen sairasta, eihän sitä tiedä kuka ne mummun tabletit napsii ja sitä rataa.

Vierailija
11/12 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lähihoitaja koulutukseltani ja vuosien myötä huomannut miten kokoajan vain ennemmän tulee työkavereiksi näitä mielenterveys- ja päihdetapauksia. Sitten lisäksi nämä suomenkieltä osaamattomat. Harvassa on enää pätevät normaalit hoitajat. Itse aion siirtyä muihin hommiin, sen verran hävettää oma "ammattikunta" ja lisäksi en pysty katsomaan enää vierestä sitä touhua. Lääkkeitä häviää, asiakkaita hoidellaan miten sattuu, selviä virheitä tapahtuu päivittäin, jotka aiheuttaneet asiakkaitten menehtymisiä ( näistä ei puhuta) ja kirjataan käyntejä/lääkkeenantoja yms. joita ei ole tehty edes.

Vierailija
12/12 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että on joku rikostuomio ei ehkä oikeuta ihan 'rikolliseksi' sanomista ellei ole taparikollinen. Monilla ihmisillä on liian jyrkkä käsitys näistä asioista, koska eivät ole itse olleet oikeuslaitoksen kanssa tekemisissä ja sitten ajatellaan että kaikki rikoksen tehneet ovat vaarallista pohjasakkaa ja käsitykset revitään iltalehtien huutolööpeistä, joiden takana olevissa jutuissa puolet on toimittajan päästä keksittyä tuubaa. 

Huvittavimpana pidän sitä että vartijaksi ei pääse ilman 'nuhteetonta taustaa', vaikka käytännössä kai järkeä käytetään tuossakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä