Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei lyhyitä miehiä koskevia seksistisiä standardeja vastaan taistella?

Vierailija
09.11.2016 |

Nainen voi sanoa "en tunne itseäni naiseksi lyhyen miehen kanssa" ja samalla halventaa lyhyen miehen miehisyyttä ilman että tätä nähdään minkäänlaisena ongelmana. Samanlaisiin asioihin puututaan jatkuvasti, mutta tähän ei.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä uhri.

Vierailija
2/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHM ei voi olla uhri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Meille naisille opetetaan nykyään koko ajan omaa arvoa joka paikassa. Miehet on unohdettu. Tämä on mennytkin ihan naurettavaksi.

Ei miehet saa olla enää miehisyydestään ylpeitä. Sen sijaan jos maskuliinisuutta korostetaan se nähdään pelkkänä sovinismina. Naisilla saa olla rauhassa omat naisten jutut.

Vierailija
4/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Meille naisille opetetaan nykyään koko ajan omaa arvoa joka paikassa. Miehet on unohdettu. Tämä on mennytkin ihan naurettavaksi.

Ei miehet saa olla enää miehisyydestään ylpeitä. Sen sijaan jos maskuliinisuutta korostetaan se nähdään pelkkänä sovinismina. Naisilla saa olla rauhassa omat naisten jutut.

Siis maskuliinisuushan nähdään nykyään ongelmana, joka pitäisi kitkeä (poika)lapsesta pois.

Vierailija
5/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi sanoa "en tunne itseäni naiseksi lyhyen miehen kanssa" ja samalla halventaa lyhyen miehen miehisyyttä ilman että tätä nähdään minkäänlaisena ongelmana. Samanlaisiin asioihin puututaan jatkuvasti, mutta tähän ei.

Koska olet kuullut naisen sanovan noin? Itse en ole koskaan. Ehkä siksi siihen ei puututa, kun ei se missään näy. Lyhyillä miehillä vaan päässään joku alemmuuskompleksi?

Vierailija
6/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni naiseksi muista ihmisistä huolimatta.

Olen pahoillani siitä, että koet pituutesi olevan ongelma, josta kirjoitat päivästä toiseen. Toivon, että saat jostain vaikka keskusteluapua.

t. 158 cm

Vierailija
7/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet kuullut naisen sanovan noin? Itse en ole koskaan. Ehkä siksi siihen ei puututa, kun ei se missään näy. Lyhyillä miehillä vaan päässään joku alemmuuskompleksi?

Joo google-haku antaa paljon tuloksia: https://www.google.fi/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF…

Vierailija
8/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on varmaan osittain syynä se, että tuon seksistisen standardin tunnustaminen leimaisi naiset seksisteiksi. Seksismiä vastaan on vaikea taistella ilman rahaa, ja rahaa Suomessa jaetaan tuohon tarkoitukseen vain naisjärjestöille. Lyhyiden miesten kokema seksismi ei luonnollisesti naisjärjestöjä kiinnosta, koska siinä joutuisi kasvattamaan miesten uhripääomaa naisten kustannuksella. 

Vierailija
9/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo google-haku antaa paljon tuloksia: https://www.google.fi/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF…

Selkeä vinkki: älä käytä Google-hakua. Miksi ihmeessä tarkoituksella etsit ongelmia?

Ohis

Vierailija
10/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani siitä, että koet pituutesi olevan ongelma, josta kirjoitat päivästä toiseen. Toivon, että saat jostain vaikka keskusteluapua.

t. 158 cm

Vittuilepa ihan suoraan jos tekee mieli vittuilla. Säälittävää tollanen.

Vierailija
11/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on varmaan osittain syynä se, että tuon seksistisen standardin tunnustaminen leimaisi naiset seksisteiksi. Seksismiä vastaan on vaikea taistella ilman rahaa, ja rahaa Suomessa jaetaan tuohon tarkoitukseen vain naisjärjestöille. Lyhyiden miesten kokema seksismi ei luonnollisesti naisjärjestöjä kiinnosta, koska siinä joutuisi kasvattamaan miesten uhripääomaa naisten kustannuksella. 

Uhripääoma?

Kirjoituksestasi huomaa, ettet ymmärrä YHTÄÄN MITÄÄN surusta, vaikeuksista ja todellisista huolista.

Vierailija
12/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten ongelmat eivät ole oikeita ongelmia.

T.naisasianainen

Vierailija
13/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että miehet itse eivät tuo näitä asioita niin paljon esille kuin esimerkiksi lihavat naiset. Et voi tietenkään lyhyenä asiasta valittaa, koska sehän tekisi sinusta entistä vähemmän "miehisen". Jos taas olet itse pitkä mies, niin miksi helvetissä asian puolesta puhuisit, kun kilpailu naisista on muutenkin kovaa.

Ja tosiaan vaikka niitäkin feministejä tietysti on jotka aidosti välittävät myös miesten kohtelun epäkohdista, suurin osa ihmisistä molemmista sukupuolista nyt vaan on itsekeskeisiä apinoita.

Vierailija
14/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 158 cm

Vittuilepa ihan suoraan jos tekee mieli vittuilla. Säälittävää tollanen.

Reagoit oman UHRIPÄÄOMASI kannalta. 

En syyllistänyt, vaan totesin tilanteen.

Sinun kannattaisi ihan oikeasti jutella jonkun kanssa aiheestasi, koska ymmärräthän, että monet naiset PITÄVÄT lyhyistä miehistä. 

Minäkin.

Suvussani kaikki miehet ovat lyhyitä eikä asia ole koskaan ollut mikään ongelma kenellekään. 

t. 158 cm

Vierailija
15/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten ongelmat eivät ole oikeita ongelmia.

T.naisasianainen

"Naisasianainen", jolla on penis?

Älä viitsi lietsoa. Kun jollain on psyykkisiä ongelmia, niin niihin pitää saada apua - ei herjauksia. 

Vierailija
16/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä feministin mielipide asiaan: Pieni ja siro Sara kertoo ettei ole erityisemmin perustanut pätkistä. ”Joskus opiskeluaikoina olisin voinut laittaa  ylleni t-paidan, että pätkät älkää vaivautuko. Jokunen lyhyt surkimus kuitenkin yritti pokailla bileissä. En ole koskaan tuntenut vetoa lyhyisiin tai  kovin laihoin miehiin. Päinvastoin. Suuren miehen rinnalla tunnen olevani pieni, suloinen ja naisellinen. Olen feministi, mutta haluan että mieheni on minua suurempi ja vahvempi.” Vankkarakenteinen, lähes satakiloinen Marko nostaa silloin tällöin  sätkivän emäntänsä ilmaan, omaksi ja vieraidenkin riemuksi. ”Seksi tietysti vaatii kekseliäisyyttä, etten vallan litisty”, naurahtaa Sara. Marko käyttää Sarasta hellittelynimiä ötökkä ja kärpänen. ”On ihanaa kun mieheni ylettyy korkealle ja voi avata yläkaapit.””

http://anna.fi/ihmissuhteet/parisuhteessa/komea-mies-mutta-patka-onko-p…

Mikään ongelmahan se ei tietenkään ole, että feministikin katsoo että on ihan ok puhua miehistä tuolla tavalla...

Vierailija
17/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhripääoma?

Kirjoituksestasi huomaa, ettet ymmärrä YHTÄÄN MITÄÄN surusta, vaikeuksista ja todellisista huolista.

Niin. Naisjärjestöt haluavat, että naiset mielletään uhreiksi ja miehet pahantekijöiksi, jotta voidaan asettaa mm. naisiin kohdistunut väkivalta erikoisasemaan ja naisuhrit miesuhreja tärkeämmiksi. Siksi ei haluta puuttua niihin ongelmiin, jossa nainen onkin "pahantekijä" ja mies uhri, kuten esim. lyhyiden miesten kokema seksismi. Mitä enemmän naiset nähdään viatomina uhreina, eikä pikkulapsia tappavina, miehiä syrjivinä ihmisinä, niin sitä paremmat oltavat on naisjärjestöillä rahoituksen suhteen.

Sinun viestistäsi huomaa, että haluat niin kovin pitää naisten puolta asiassa, mutta et osaa argumentoida asiallisesti ja rationaalisesti, joten turvaudut minun minun arviomiseeni (kaivon myrkyttäminen). Niin kuin se vähentäisi viestini arvoa yhtään, että sinä kuvittelet minun olevan jonkintyyppinen. Keskity aiheeseen, älä henkilöön.

Vierailija
18/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että miehet itse eivät tuo näitä asioita niin paljon esille kuin esimerkiksi lihavat naiset. Et voi tietenkään lyhyenä asiasta valittaa, koska sehän tekisi sinusta entistä vähemmän "miehisen". Jos taas olet itse pitkä mies, niin miksi helvetissä asian puolesta puhuisit, kun kilpailu naisista on muutenkin kovaa.

Ja tosiaan vaikka niitäkin feministejä tietysti on jotka aidosti välittävät myös miesten kohtelun epäkohdista, suurin osa ihmisistä molemmista sukupuolista nyt vaan on itsekeskeisiä apinoita.

Niinpä. Feministitkin pitävät miehiä säälittävinä, jos nostavat esille heitä koskevia epäkohtia. Varmaan tajuatte mikä kehäpäätelmä siitä syntyy? Mies taistelee itse asiassa parhaiten miehiin liittyviä stereotypioita vastaan pyrkimällä olemaan perinteinen mies, the strong silent type. Silloin miestä ei yritetä palauttaa ruotuun halventamalla häntä miehisyyden puutteesta.

Vierailija
19/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhripääoma?

Tämä mielipide oikeastaan kiteyttää koko tasa-arvokeskustelun ongelman. Miesten ongelmia, olivatpa ne miten pahoja tahansa, ei nähdä koskaan varsinaisina ongelmina muuta kuin ehkä juhlapuheissa. Joko niitä vähätellään tai sitten ne johtuvat miehestä itsestään tai patriarkaalisesta yhteiskunnasta. Tämä ei tietenkään auta ongelmista kärsiviä yhtään. 

Vierailija
20/27 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu tämä. Minut saa todella märäksi ajatus itseäni lyhyemmän miehen kanssa rakastelu. Onneksi olen päässyt siitä harrastamaan

Tärkeintö kuitenkin on miehen äly ja  itseluottamus. Ulkonäkö, pituus ja paino on vain ulkokuorta jotka ei oikeasti ratkaise yhtään mitään. 

N176