80-90-luvulla nuoruutensa eläneet naiset, kostuuko pöksyt tästä menopelistä?
http://www.nettimoto.com/extra/images/suzuki-pv-3.jpg
Tällaisella mopedilla kaikki yläasteen jännäpojat huristeli tupakit huulessa. Nämä mopopojat oli aina tyttöjen suosiossa ja varmaan täällä on monia sellaisia joiden neitsyys lähti suzuki pv kyydityksen päätteeksi.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Se oli sitä aikaa, kun luokalla oli yksi jännäpoika ja hänetkin siirrettiin tarkkailuluokalle kun putkikassista löytyi tupakkaa. Tunneilla oli sen jälkeen rauhallista.
No ei varmastikaan 80- saatika 90-luvulla, kun ei tuollaista natsitouhua ollut enää 70-luvullakaan.
Joo, mutta kuka muistaa 70-luvun toyotat ja nissanit millä ajokortti-ikäiset pörräsivät ympäriä kyliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännäpojat? Ihan tavallisia mopopoikia ne oli.
Kyllä ne oli vähän jännäpoikia. Ei meidän kylillä kilttipojilla, eli siihen aikaan nynnyillä, ollut mopoja.
Meidän kylillä (asumalähiö Vantaalla) mopoja oli sekä koviksilla, taviksilla ja kilteillä pojilla ja myös joillain tytöillä. Enemmän mopo kertoi perheen varallisuudesta kuin asemasta teinien sosiaalisessa hierarkiassa. Ja siihen aikaan, siis 80-luvulla, asema sosiaalisessa hierarkiassa ei määräytynyt kovinkaan voimakkaasti perheen varallisuuden mukaan. Koulun koviksiin ja "mean girls" porukoihin kuului ihan yhtä paljon köyhempien ja varakkaampien perheiden lapsia, kuten myös vastaavasti muihinkin porukoihin.
Itse olin enemmän sellainen vähän nörtähtävä rillipäätyttö ja pojat joista kiinnostuin, olivat niin ikään nörtähtävää osastoa. Kovikset meidän koulussa olivat enemmän tai vähemmän kiusaajia, enkä ole koskaan pitänyt kiusaajista. Termiä "jännäpoika" tai "jännämies" ei kukaan koskaan käyttänyt. Itseasiassa tämä palsta on ainoa paikka, jossa olen kuullut noita termejä käytettävän.
Ja alkuperäiseen kysymykseen vastauksena, kuvan mopo ei herätä minussa mitään tuntemuksia.
Se oli sitä aikaa, kun luokalla oli yksi jännäpoika ja hänetkin siirrettiin tarkkailuluokalle kun putkikassista löytyi tupakkaa. Tunneilla oli sen jälkeen rauhallista.