Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mietitte nimetessä lapsianne?

Vierailija
09.11.2016 |

Kuka ihme antaa lapsilleen nimiksi Bou, Kosmo ja Vikkeri? Tainnut vanhemmilla olla halu erottua massasta...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimetessänne.

Mä mietin muistaakseni sitä, kuinka ihmeellistä oli tulla vanhemmaksi ja kuinka iso vastuu lapsen kasvattamisessa on.

Sitä en tiedä, kuka antaa lapsilleen nimeksi Bou, Kosmo ja Vikkeri.

Vierailija
2/6 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin että nimi olisi helppo ja selvästi lapsen sukupuoleen miellettävä. En olisi ikinä voinut antaa itsetehtyä supererikoista nuken /koiran nimeä omalle lapselleni. Siis ei saa tulla kiusatuksi vanhemman erikoisuuden tavoittelun tähden.... Ja ajattelin myös että missään nimessä etunimen eka kirjain ja sukunimen eka kirjain eivät saa olla samoja, koska kirjaimia piisaa, ei tarvitse niistä pihtailla ja nämä niilo niemiset, kalle korpiset ovat vähän säälittäviä.

Tämmösiä mietin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse mietin että nimi olisi helppoa sanoa ja lausua + ymmärtää missä päin maailmaa tahansa. Itse olen nimeltäni tyyliin Päivi-Kyllikki Nöttönen niin saan tavata aika huolella joka kerta. Ei tarvitse olla kuin joku Mia niin kaikki kysyy aina että yks vai kaks iitä?

Toiseksi mietin että kun opettaja huutaa pihalla "Sofia"! niin 20 tyttöä ei kysy että mitä ope? Eli suht harvinainen muttei liian erikoinen vrt. Xenia.

Kolmanneksi mietin yhteensopivuutta sukunimen kanssa, ei voi olla Jessica-Yelmiina Miettinen.

Neljänneksi googlasin nimen alkuperän ja mitä se tarkoittaa, lisäksi halusin välttyä siltä ettei nimi tarkoita mitään esim. arabiaksi (esim. Asko= yrjö, kiva huudella hävyttömyyksiä jossain rannalla). En tykkää esim. Nimestä Mira koska se on espanjaa vaikka merkitys onkin ihan söpö.

Viidenneksi mietin mille lapsi näyttää (tässä vaiheessa seulasta läpipäässeitä oli enää muutama nimi).

Vierailija
4/6 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin että nimi olisi helppo ja selvästi lapsen sukupuoleen miellettävä. En olisi ikinä voinut antaa itsetehtyä supererikoista nuken /koiran nimeä omalle lapselleni. Siis ei saa tulla kiusatuksi vanhemman erikoisuuden tavoittelun tähden.... Ja ajattelin myös että missään nimessä etunimen eka kirjain ja sukunimen eka kirjain eivät saa olla samoja, koska kirjaimia piisaa, ei tarvitse niistä pihtailla ja nämä niilo niemiset, kalle korpiset ovat vähän säälittäviä.

Tämmösiä mietin.

Säälittäviä? Aika hyvältähän ne kuulostaa. Tooodella moni sankari nimetty tuolla tavalla, koska se toimii:

Peter Parker

Jessica Jones

Stephen Strange

Bruce Banner

jne.

Vierailija
5/6 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Että nimi on helppo lausua eikä sen lausumisessa ole mitään tulkinnan varaa

-Että nimi on suomalainen perinteinen nimi, jonka kaikki tuntevat. Ei mikään muodikas muunnos

-Että nimi on lyhyt ja ytimekäs eli kaksitavuinen

-Että siitä tietää heti onko se tytön vai pojan nimi

-Että nimessä ei ole s- tai r-kirjainta sen varalta että lapsella on s-tai r-vika

-Että nimestä ei voi sukunimen kanssa vääntää mitään sanamuunnosta-munasaannosta

-Että nimi ei ole sen hetkinen muotinimi = joka toisella saman ikäisellä

-Että nimi miellyttää itseä

Vierailija
6/6 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin että miellyttää minua ja sopii lapselleni (eli lapsi on nimensä näköinen).

Mutta tärkeimpiä kriteerejä on se, että nimi osataan kirjoittaa ja lausua suomessa, ja sopii suomalaiseen sukunimeen. Ja se, että se nimi on jonakin päivänä vakavasti otettavan aikuisen ihmisen nimi, jolla haetaan töitä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme