Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aina jotenkin ajatellut että haluaisin olla yrittäjä mutta

Vierailija
09.11.2016 |

mites kun idea puuttuu täysin eikä mulla oo mitään erityistä osaamistakaan... tuntuu että tässä maailmassa ei voi tehdä mitään aina joku asia tulee vastaan kaikki on tehty niin vaikeaksi...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Et ole vielä vaihtanut vihollisten puolelle, eikä sitä kannata tehdä.

Vierailija
2/13 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mites kun idea puuttuu täysin eikä mulla oo mitään erityistä osaamistakaan... tuntuu että tässä maailmassa ei voi tehdä mitään aina joku asia tulee vastaan kaikki on tehty niin vaikeaksi...

Mulla sama juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen palkkatyössä ja oon sivutoiminen yrittäjä. Yrittäminen vaatii aika paljon. Paljon aikaa ja viitseliäisyyttä, ja jonkun verran asioista tietämistä. Kannattaa perehtyä verotukseen  ja muutenkin olla ajan hermolla. Ei tällä mun firmalla ainakaan rikastumaan pääse, mutta pientä lisätuloa saattaa saada silloin tällöin. Silti se on vaatinut paaaaljon aikaa ja vaivaa. 

Vierailija
4/13 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan yrittämistä kaihailet ilman osaamista? Hämmentävää.

Vierailija
5/13 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas olisi ihanaa tehdä töitä itsenäisesti ja yrittäjämäisesti, hyviä ideoitakin on, mutta pää ei kestä sitä taloudellista vastuuta, stressiä, paperitöitä ym.

Vierailija
6/13 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis tosiaan riippuen hieman minkälainen yritys on, niin vapaa-aika tulee kutistumaan aika radikaalisti. Et voi välttämättä lähteä ulkomaanmatkalle, koska kuka hoitaa sillä välin yrityksesi (olettaen siis että ei työntekijöitä), viikonloput/vapaapäivät menee yrityksen asioita hoitaessa. Välillä tulee yllättäviä asioita joita täytyy hoitaa, ja ne todella täytyy hoitaa ihan itse ja selvitellä. Ja sitten taloushallinnon antaminen jonkun muun vastuulle (tilitoimisto) on mun mielestä epämiellyttävä ajatus, en tiedä voisinko luottaa mihinkään tilitoimistoon, että tekisivät työnsä kunnolla (olen ollut itse tilitoimistossa töissä, niin tiedän). Minä teen itse mun yrityksen taloushallinnon kokonaisuudessaa, koska mulla on ammatillinen pätevyys siihen. Lisäksi teen kaiken muunkin :) On ollut myös tosi opettavaista ja oon oppinut todella paljon tässä kun yrittäjänä oon toiminut. On tullut perhedyttyä siis verotukseen, kirjanpitolakiin, markkinointiin, vähittäismyyntiin, verkkokauppaan ym. Sinänsä palkitsevaa, mutta tosi raskasta välillä.

t.viestin nr 3 lähettäjä

7/13 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ollut yrittäjänä mieheni kanssa 20v ja mietitään toisenkin yrityksen perustamista jolla voitaisiin työllistää lapsetkin mikäli heillä on kiinnostusta.alaa mietitään kovasti,hyviä puolia on vapaus valita ite lomat ja työajay ja toki yrityksen menestyminen tuntuu hyvältä.huonoja oli alkuun että vei silloin kaiken vapaa-ajankin eikä ollut takeita menestymisestä.vuosia on osattu pitää työ ja perhe-asiat erillään.työt jää työpaikalle ja niistä ei puhuts mitään kotona,meillä siitä ihana yrityksen toimiala että koulutetaan itseämme lisää kokoajan ja molemmat nautimme työstämme.jos yrittäjäksi alat aloita pienestä,älä ota isoja lainoja,tee laskelmia onko yrittäjyys kannattavaa ja kehitä liikeidea joka vielä paikkakunnaltasi puuttuu.mutta jos on stressaaja luonnne en suosittele yrittäjyyttä ollenkaan.

Vierailija
8/13 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen haaveilin omasta kaupasta.. teininä haaveilin omasta kampaamosta... Lähinnä tuntuu että pitäis vaan keksiä jotain uutta... kampaamoita on vaikka kuinka ja kauppojakin on... maaseutukin muutenkin on aika haasteellinen paikka kun ei täällä oo niin paljon potentiaalisia asiakkaita.. Koulutuksenkin hankkiminen hankalaa kun koulutksia on vähennetty..

Vierailija
9/13 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siis tosiaan riippuen hieman minkälainen yritys on, niin vapaa-aika tulee kutistumaan aika radikaalisti. Et voi välttämättä lähteä ulkomaanmatkalle, koska kuka hoitaa sillä välin yrityksesi (olettaen siis että ei työntekijöitä), viikonloput/vapaapäivät menee yrityksen asioita hoitaessa. Välillä tulee yllättäviä asioita joita täytyy hoitaa, ja ne todella täytyy hoitaa ihan itse ja selvitellä. Ja sitten taloushallinnon antaminen jonkun muun vastuulle (tilitoimisto) on mun mielestä epämiellyttävä ajatus, en tiedä voisinko luottaa mihinkään tilitoimistoon, että tekisivät työnsä kunnolla (olen ollut itse tilitoimistossa töissä, niin tiedän). Minä teen itse mun yrityksen taloushallinnon kokonaisuudessaa, koska mulla on ammatillinen pätevyys siihen. Lisäksi teen kaiken muunkin :) On ollut myös tosi opettavaista ja oon oppinut todella paljon tässä kun yrittäjänä oon toiminut. On tullut perhedyttyä siis verotukseen, kirjanpitolakiin, markkinointiin, vähittäismyyntiin, verkkokauppaan ym. Sinänsä palkitsevaa, mutta tosi raskasta välillä.

t.viestin nr 3 lähettäjä

Totta, vapaa-ajalle voi sanoa bye-bye. Yrittäjänä pärjäämiselle ei nykyään meinaa riittää, että hallitsisi vain oman ammattiosaamisensa. Kirjanpitoa ja verotusta kannattaa opiskella ennen yrittäjäksi alkamista. Vaikka kyseiset työt ulkoistaisi, et voi täysin luottaa tilitoimistoon. Jos tilitoimisto tekee virheen, niin yrittäjä on ainoa joka kärsii ja ottaa vastuun.

Vierailija
10/13 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yrittäjyydessä oo mitään ihmeellistä. Voit myydä ihan mitä vain, mikä on laillista ja laittaa sille hinnan. Osta markalla ja myy kahdella. Katsele jotain tuotteita vaikka, mitä voisit myydä.

Tai sitten voit myydä omaa aikaasi - jotain avustuspalveluita esim. vanhuksille. Käyt kaupassa, autat ruoanlaitossa heidän kotonaan, vaihdat vaikka palaneen lampun. Perusjuttuja, joita jokainen osaa, mutta kaikki eivät pysty tai halua tehdä ja ovat valmiita maksamaan sulle siitä.

Vierailija
11/13 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yrittäjyydessä oo mitään ihmeellistä. Voit myydä ihan mitä vain, mikä on laillista ja laittaa sille hinnan. Osta markalla ja myy kahdella. Katsele jotain tuotteita vaikka, mitä voisit myydä.

Tai sitten voit myydä omaa aikaasi - jotain avustuspalveluita esim. vanhuksille. Käyt kaupassa, autat ruoanlaitossa heidän kotonaan, vaihdat vaikka palaneen lampun. Perusjuttuja, joita jokainen osaa, mutta kaikki eivät pysty tai halua tehdä ja ovat valmiita maksamaan sulle siitä.

:DD Jos olisi yrittäjä ja möisit euroilla, verottaja olisi kiinnostunut toimistasi.

Vierailija
12/13 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:DD Jos olisi yrittäjä ja möisit euroilla, verottaja olisi kiinnostunut toimistasi.

Täh?

Vierailija
13/13 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen osa-aikatyöläinen ja osa-aika yrittäjä. Minulle sopii tämä yhdistelmä. Yrityksessä saan tehdä asioita niinkuin haluan ja työsuhde tuo jonkinlaisen turvan tunteen. Yrityksen perustaminen on helppoa ja siihen saa hyvin neuvoja mm uusyrityskeskuksesta ja jopa verotoimistosta.