Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En myy kirpputorilla vaatetta yhdellekään, joka kysyy

Vierailija
08.11.2016 |

-sisältyykö postikulut hintaan (kyse 5 euron tavarasta, postikulut 7 euroa)
-voitko tuoda (300km, en tosiaan)
-ja ne perkeleen mittaukset

Tästä keräilen läjän vaatetta ja hävitän roskiin. En olisi uskonut, että tämä on näin vaikeaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Vierailija
2/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu, ap! Ja sitten vielä ne, jotka kehtaa tingata ennestään jo puoli-ilmaisesta tavarasta hintaa alemmas, ARGH!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiksen sijasta voinet kuitenkin kipata ne vaikka Uffille

Vierailija
4/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn torilla, paikallisella Facebook-kirppiksellä ja Huutonetissä. Torilla ja Huutonetissä olen ilmoittanut postikulut, ja lähinnä torilla tulee kysymyksiä hinnan alennuksesta. Tässä viimeksi 45 euron tuote, postikulut 14 euroa. Tämä yksi kysyy, myytkö 40 eurolla sisältäen postikulut. Juu, en myynyt.

Vierailija
5/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uffin pomoja ei kannata rikastuttaa.

Vierailija
6/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Alkaa turhauttaa, joten juuri lahjoitin kaksi kassillista hyväntekeväisyyskirpparille. Akat on ihan hulluja FB-kirppareilla. Muutaman euron vaatteesta pitäisi ottaa kaikki mahdolliset ja mahdottomat mitat, ottaa miljoona lisäkuvaa, mahdotonta päättää ostaako vai ei, ja sit jos ostaa, noutoaikaa hierotaan ikuisuus, ehkä perutaan viime hetkellä nouto, vaikka olen sanonut olevani yleensä aina kotona. Ai niin, ja tingitään tietysti väh. 20 % hinnasta.

Vierailija
7/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaa vaatteet valmiiksi samalla kun kuvaat.

Postikulut voit ilmoittaa sekeästi etukäteen ilmoituksessa, esim pieni ärräpaketti 5,50e.

Pystyykö uusavuton aloittaja viemään edes roskiin tavaroitaan, heittele rojut komeroon ja syytä tästäkin jotakuta toista ?

Vierailija
8/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ottaa kuvaa päällä?

No en kai tätä myisi jos näyttäisi hyvältä minun päälläni tai olisi sopiva koko...

Vierailija
9/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllästyin myös nettikirppiksellä mymään mitään, ja ostaminenkin on välillä hankalaa. Pari kertaa tullut huijatuksi. Ja tarkoitan siis näitä kirppiksiä jossa jäsenet ovat ympäri Suomea. 

Suosin vain näitä oman asuinalueen kierrätysryhmää ja lähialueiden. Helsingissä toki helpompaa kun paljon porukkaa, kuulun neljään paikalliseen kierrätysryhmään. Se postittaminen on aika työlästä ja just se kun aletaan aina tinkiä postikuluista vaikka kaupat on jo sovittu.

Vierailija
10/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyn torilla, paikallisella Facebook-kirppiksellä ja Huutonetissä. Torilla ja Huutonetissä olen ilmoittanut postikulut, ja lähinnä torilla tulee kysymyksiä hinnan alennuksesta. Tässä viimeksi 45 euron tuote, postikulut 14 euroa. Tämä yksi kysyy, myytkö 40 eurolla sisältäen postikulut. Juu, en myynyt.

Postikulut suomen sisällä 14 e, hahhhah. Ulkomailtakin saa tilattua halvemmalla.

Vierailija
11/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mukana parissakymnmenessä fb:n kirppisryhmässä ja kaikissa on sääntönä että postien on sisällyttävä hintaan tai ne on selvästi kerrottava erikseen, esim. 5€ + postikulut 7€. Suurin osa, tai ainakin aktiiviset, ovat varmasti vuosien aikana tottuneet tähän. Sitten jos joku yhtäkkiä myykin vaikka takkia 5€:lla, mutta postikuluista ei ole sanottu mitään, niin kyllähän siinä heti herää halu tarkistaa, että ihanko oikeasti postikulutkin on hinnassa mukana.

Sitten taas ne mittaukset. Mitat voi vaihdella paljonkin eri valmistajien kesken, toisen S voi olla toisen M. Lisäksi vaatteen mitat muuttuu/ voi muuttua pesuissa, kokomerkintä M vastaakin S:n mittoja. Jollakin on pitkä selkä, toisella pitkät kädet, yhdellä isot rinnat, toisella paksu vyötärö. Eipä se pelkkä kokomerkintä kaikkea vaatteen mitoista kerro. Monessa ryhmässä on myös sääntönä että mitat on automaattisesti ilmoitettava myynti-ilmoituksessa.

Ap:n olisi varmaan kannattanut ensin tutustua ryhmien sääntöihin (löytyy kyllä sieltä ryhmän tiedoista) ja vaikka seurailla toisten kaupantekoa ja sitten miettiä kykeneekö tuohon kaikkeen....

Vierailija
12/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu mielummin roskiin kuin että kukaan saisi yhtään mitään. Ei helv..

Vierailija
13/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mukana parissakymnmenessä fb:n kirppisryhmässä ja kaikissa on sääntönä että postien on sisällyttävä hintaan tai ne on selvästi kerrottava erikseen, esim. 5€ + postikulut 7€. Suurin osa, tai ainakin aktiiviset, ovat varmasti vuosien aikana tottuneet tähän. Sitten jos joku yhtäkkiä myykin vaikka takkia 5€:lla, mutta postikuluista ei ole sanottu mitään, niin kyllähän siinä heti herää halu tarkistaa, että ihanko oikeasti postikulutkin on hinnassa mukana.

Sitten taas ne mittaukset. Mitat voi vaihdella paljonkin eri valmistajien kesken, toisen S voi olla toisen M. Lisäksi vaatteen mitat muuttuu/ voi muuttua pesuissa, kokomerkintä M vastaakin S:n mittoja. Jollakin on pitkä selkä, toisella pitkät kädet, yhdellä isot rinnat, toisella paksu vyötärö. Eipä se pelkkä kokomerkintä kaikkea vaatteen mitoista kerro. Monessa ryhmässä on myös sääntönä että mitat on automaattisesti ilmoitettava myynti-ilmoituksessa.

Ap:n olisi varmaan kannattanut ensin tutustua ryhmien sääntöihin (löytyy kyllä sieltä ryhmän tiedoista) ja vaikka seurailla toisten kaupantekoa ja sitten miettiä kykeneekö tuohon kaikkeen....

Kyllä ostajassa on vika, jos ilmoituksessa lukee, että vain nouto. Silti jankataan maailman tappiin, että kuuluuko postikulut hintaan.

Toinen. Ostajana minulla ei ole ollut ikinä ongelmaa. Olen kysynyt myyjältä, onko tavara tallella ja kysynyt, paljon postimaksu ja pannut rahat tilille. Tavarat ovat tulleet parin päivän päästä.

Nyt ymmärrän, miksi olen saanut kiitoksia hyvästä ostotapahtumasta.

Ap

Vierailija
15/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lahjoittaa myös  esim Pelastusarmeijalle, Vastaanottokeskuksiin, Hurstille, Emmaus, Fida jne.

Uffistahan on uutisoitu jo vuosikaudet että vain murto-osa tuotosta menee apua tarvitseville.

(ohiksena, en ole tuo jolle vastasit)

Vierailija
16/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lahjoittaa mieluummin Pelastusarmeijaan.

Vierailija
17/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota viikoksi pöytä itsepalvelukirppikselle. Ei tarvi vastata kenenkään kysymyksiin, ei päivystää netissä, ei postittaa, ei avata ovea kellekään eikä tavara mene roskiin. Kerran viet ja lopuksi haet jääneet ja lahjoitat johonkin, vaikka konttiin, jos uff tökkii.

Vierailija
18/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanottokeskuksiin aika turha lahjoitella naisten ja lasten vaatteita.

Vierailija
19/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kirjoittaa tuollaiset tiedot valmiiksi, mittojen kysyminen on ihan ymmärrettävää, mutta en kyllä itse kehtaisi pyytää tuomaan satojen tai edes kymmenien kilometrien päähän.

Jos tiedot on valmiina ja silti kysellään, niin en itsekään vastaisi. Jos ei vaivaudu ilmoitusta lukemaan, niin miten tosissaan sitä tuotetta edes olisi ottamassa? Tai miten tarkka on muissa asioissa kuten vaikka sovituissa ajoissa...

Vierailija
20/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa postikulut mitkä on kalliimmat kuin itse tuote. Ja että mielummin laitetaan roskiin kuin myydään vaikka puolet halvemmalla mitä alunperin oli pyynti. En ymmärrrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme