Kuka teillä laittaa isänpäivänä ruuan ja ketä tulee syömään?
Meillä mies suunnittelee ja tekee pääruuan, minä teen jälkiruuan / kakun.
Yhdessä käydään kaupassa, siivotaan ja minä katan pöydän ja siivoan jäljet.
Meille tulee tänä vuonna minun vanhemmat ja miehen lapset avopuolisoineen.
Kommentit (24)
Mies kaiketi, hän tykkää kokkaamisesta toisin kuin minä.
Ihan oman porukan kesken ollaan. Meillä ei ole ollut tapana viettää isänpäivää (tai äitienpäivää) sen kummallisemmin. Muksut antavat tekemänsä kortit/lahjat ja siinä se.
Isä on kuollut 20v sitten, ei suunittele pääruokaa, eikä jälkiruokaa.
Minä teen kakun ja ruuan. Lapset antavat kortit ja osa ikätason mukaisen lahjan. Minä sitten ostan "lasten puolesta" isälle yhden kalliimman lahjan koko perheeltä. Ollaan ihan meidän perheen kesken, isoisälle lähetetään kortti ja soitetaan puhelu. Meille isän- ja äitienpäivät ovat tärkeitä perheensisäisiä juhlia, niin kuin ne ovat olleet molemmissa lapsuudenkodeissammekin.
Anoppi yritti ensimmäisenä isänpäivänä järjestää minun miehelleni, eli pojalleen, isänpäivän kakkuineen, lahjoineen, kaikkineen (eronnut miehen isästä). Ehdotuksen kuultuaan mies sanoi, aijaa olenko minä sinun isäsi, minäkö luulin että poikasi. Meni onneksi kerrasta perille, mies tiesi kysymättäkin että minulle oli tärkeää saada leipoa kakku ja ostaa lahja esikoisemme puolesta.
Minä suunnittelen, käyn kaupassa ja kokkaan sekä siivoan jäljet. Syömään tulevat molemmat vanhempani, veljeni sekä omat lapseni.
Sama toistuu jouluna ja äitienpäivänä, koko päivä menee itsellä keittiössä. Välillä kaipaisin vaihtelua tähän käytäntöön ja olen sitä varovaisesti yrittänyt sanoakin.