Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v 2kk ei sano yhtään sanaa, koska huolestua?

Vierailija
08.11.2016 |

Ei taida sanoa edes tavuja mistään sanoista. Joskus itkiessä kuulostaa ihan kun sanoisi äiti mutta en usko että on ihan tarkoituksellista. Jokeltelee vaan omaa puhettaan. Lähti kävelemään 10 kk iässä ja motorisesti on muutenkin hiukan ikäistään edellä. Olen kuullut että pojilla saattaisi puhe tulla myöhemmin mutta kyseessä on tyttölapsi. Koska tarvii huolestua?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä oo kumpikaan lapsi sanonut mitään tuon ikäisenä 😄

Vierailija
22/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan lapsella on todennäköisesti joku häiriö puheen kehityksessä, jos ei kolmivuotiaana vielä puhu mitään. Voit siis odotella noin vuoden ja 10 kuukautta ennen kuin on syytä olla huolissaan. Jos puolentoista vuoden päästä sanoo ensimmäisen sanan, kehittyy todennäköisesti vuodessa yhtä hyväksi puhujaksi kuin ikätoverinsa. Meillä tyttö ei sanonut kaksivuotiaana muuta kuin mamma, mutta 2,5-vuotiaana puhui jo enemmän kuin päiväkotikaverit. 

Meillä kans lapsesta arvioitu, että oppinut varmaan tosi aikaisin puhumaan kun puhuu niin paljon ja hyvin. Oikeasti oppi puhumaan tosi myöhään, kehittyi vaan huiman nopeasti sitten.

Kaikkea tekin mietitte, jokainen kehittyy omaa tahtia, eikä se kerro yhtään mistään, mikä kiire?

Ihme juttu kun lasten pitäisi kauhealla kiireellä nykyään oppia kaikki.

Ja kotona olevat lapset oppivat monia asioita usein hitaammin kuin vaikka päiväkotilapset - heidän kun on vähän pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kansa sanoo, että "lapsi astuu kielensä päälle" eli jos alkaa kävelemään aikaisin, puheen kehitys viivästyy. 

Minä en antanut tyttärieni alkaa kävelmään alle 1 vuotiaana, jotta tulee vahva selkä. Nyt ovat 26, 23 ja 19 vuotiaat ja selät on kunnossa! Meillä on suvussa skolioosia ja välilevy prolapsia. Itselläni on myös hyvä selkä uskoakseni juurikin siksi, että mummo pisti konttaamaan pitkälle yli vuoden vanhaksi.

Toinen mitä en antanut tyttärien teini-iässä tehdä, on "pomppivat harrastukset". Minua ei mummo päästänyt yleisurheiluvalmennettavaksi, ettei tule kohdunlaskeumaa iäkkäämpänä.

Juoksuharrastus on naiselle pahinta, sillä posket, rinnat ja pakarat kärsivät juoksuaskeleen aiheuttamasta iskusta. Kollageenisäikeet katkeilevat pikkuhiljaa ja aiheuttavat kudosten veltostumisen.

Olen yli 50 vee, 4 lasta alatie synnyttänyt ja imettänyt. Ei roiku tissit, posket tai pakarat ja selkä ja polvi- sekä lonkkanivelet on kunnossa.

Lenkkeillä toki voi mutta se pitää tehdä "lönköttämällä" tai reippaasti kävelemällä. Mutta niin, ettei paikat "hölsky".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän