Onko mulla rintasyöpä:( ? Erikokoiset rinnat ja toinen olkain tippuilee
Olen sairauspelkoinen ja nyt huomasin yhden jutun.
Mulla tippuilee joissakin rintsikoissa vasen olkain, oikea ei niinkään. En muista onko ollut aina/miten kauan näin. Aloin tutkimaan asiaa ja huomasin että vasen rinta on vähän isompi:( Tästäkään en tiedä onko aina ollut kun en ole aiemmin tutkinut.
Menen kyllä lääkärille mutta se vasta viikon päästä ja olen ihan paniikissa.
Osaako kukaan sanoa tästä? Onko kellään ollut?
Kommentit (63)
Usko nyt, eri paria olevat rinnat ovat täysin normaalia. Katso vaikka täältä
http://www.007b.com/breast_gallery.php
Osta oikean kokoiset liivit niin pysyy tissit kupissa.
minulla on jotenkin luisut olkapäät ja olkaimet valuvat aina! äidilläni sama riesa.
ja erikokoiset rinnat ovat muuten todella yleinen juttu :)
Laita nyt aapee ne kuvat,liivien kanssa ja ilman,edestä ja molemmilta sivuilta
Tissitieteentohtori kirjoitti:
Laita nyt aapee ne kuvat,liivien kanssa ja ilman,edestä ja molemmilta sivuilta
Se ois jo liian järkyttävää nähtävää:/
En ole lääkäri, mutta voin vilkaista.
Mammoon joutuu odottamaan vielä kuukauden:( Olen toisessa aloituksessa kertonut siitä "hyvänlaatuisesta" tiivistymästä joka oli mammossa reilu 3v sitten, nyt tk lääkäri laitto lähetteen mammoon kuulemma mun rauhottamiseks. En voi olla ajattelematta että syöpä levinnyt kaikkialle, radiologi ei ehkä tunnistanut piilevää pahaa tms. Mitään kyhmyjä ei onneks tunnu.
Ja lisäks mulla Mirena joka lähes varmistaa ton rintasyövän:( En voi kun itkeä enää.
Ei voi olla totta! Olet käynyt mammossa 3vko sitten, ja nyt olet menossa uudestaan?! jos ei 3vko sitten ole ammattilaiset huomanneet mitään vikaa ja panikoit edelleen vaikkei sinulla edes ole mitään oireita, niin vika on psyykkisellä puolella, ja tarvitset psykologia. Et mammografiaa.
Sinne on pitkät jonot ihan niidenkin ihmisten takia, kenellä oikeasti on syöpää tai muita oireita, ja sinä menet sinne kuukauden välein ihan vain huvikseen tukkimaan jonoja. Puhumattakaan siitä että kohta saat syövän niiden turhien röntgentutkimusten seurauksena.
Ja tiedän mistä puhun, minulla vaikea ahdistuneisuushäiriö, ja sairauden pelkoja, mutta olen saanut niihin apua psykiatrisella polklinikalla, joten sinne sinunkin pitää lähetettä pyytää, eikä enää muihin turhiin tutkimuksiin.
Eikö täällä oo ketään röntgenhoitajaa?
Mulla on ollut jo 40 vuotta eripariset rinnat. Ja 15 vuotta oli tippuva olkain, kunnes oivalsin käyttäväni vääränlaisia liivejä. Luultavasti sinullakin on vain vääränmalliset liivit eikä suinkaan rintasyöpä.
Mullakin on samaa, mut se johtuu suureksi osaksi mun vinosta kropasta ja eri virheasennoista mm. lantiossa. Menepä peilin eteen alasti ja katso onko myös esim. toinen kylki suorempi kuin toinen ja tuntuuko toinen jalka pidemmältä? Kannattaa käväistä vaikkapa osteopaatilla.
Rinnoissa voi olla paljon myös hyvänlaatuisia kyhmyjä ja muhkuroita. Esim. jodin puute voi aikaansaada kystia mm. rintoihin.
Mulla on vasemmalla kylki alhaalta korkeammalla, vaikea selittää.
Ei siis ole mitään omin käsin eikä lääkärinkään käsin löydettävää kyhmyä, huolettaa vaan toi vanha lausunto.
Jos joku tietäisi noista lausunnoista jotain ? Sillon soitin lääkäriasemalle ja sanoivat että kaikki hyvin jos radiologi niin lausunut. Silti luen kokoajan kauhutarinoita miten voikin asia olla:(
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellään muulla ole samaa?
Kyllä on, pitäisiköhän munkin huolestua. Nimenomaan vasen olkain valuu ja kaikilla rintsikoilla. Oikea rinta on suurempi ja on alkanut roikkumaan enemmän ja "kudossäikeet" näkyy rumasti. Ja rintojen iho punertaa epätasaisesti molemmissa.
Mammossa voisi kohta olla hyvä käydä, mutta onneksi ei ole rahaa, joten jatkan rintojen tutkimista ja jos joku erilainen kyhmy löytyy niin sitten lääkäriin.
2 vuoden välein yksityinen gyne ei ole mitään löytänyt.
Mä en melkeenpä uskalla enää katsoa rintaa, näyttää aina oudommalle vaan. Ap
Ja googlaus on tuonut tiedon että rintasyöpä jää aika useinkin näkymättä mammossa ja ultrassa:( Mihinkään ei todellakaan voi luottaa.
Ja nyt ympärys 80-85 mitä käytän, laskurin mukaan 75-80.