Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ja miten te lähtisitte purkamaan tätä asiaa miehelle, kun en halua megariitaa aikaiseksi?

Vierailija
07.11.2016 |

Mies on stressaantunut. Se tekee paljon töitä ja etenee urallaan. Minä olen puolivahingossa kotiäidiksi jäänyt, kun oma ala ei työllistänyt ja me pärjäämme myös yksinään miehenkin palkalla.

Mies ei tee töitä sen takia, että minun on mahdollista olla kotona, mutta tottakai vastuu koko perheen elättämisestä stressaisi ketä tahansa. Minun vastuullani on luonnollisesti huomattavan paljon enemmän kotitöitä, kun olen kotona päivät pitkät. Käyn ruokakaupassa, teen ruokaa, pesen pyykit, hoidan lapsille vaatteet jne.

No. Viimeisen puolen vuoden aikana minusta on tuntunut siltä, että olen kuin ilmaa miehelleni. Olen tarpeellinen, mutta silti vähän kuin ilmaa. Mies kyselee jatkuvasti minulta omasta ulkonäöstään ja vaatetuksestaan, kun menee tärkeisiin tapaamisiin. Pitääkö laittaa tämä sininen vai tuo sininen paita ja nämä kalvosinnapit vai nämä. Mielipiteeni kelpaa. Silti, minun ulkonäköäni mies ei noteeraa millään tavalla. Ei ole sanonut kauniiksi todella pitkään aikaan.

Tänään päätin tehdä ruokaa oikein vaivalla. Kävin neljässä kaupassa, jotta sain herkkureseptin ainekset riivittyä kasaan. Itse ruoanlaittoon meni kolme tuntia. Kerroin tästä vaivasta miehelleni, joka tuli tunti sitten kotiin. Ei mitään reaktiota, vain 'jaa'. Söi ruokansa 5 minuutissa ja alkoi sen jälkeen räplätä läppäriään sohvalla. Kysyin, oliko ruoka hyvää. Joo oli.

Me ei riidellä, ollaan vapaa-aika yhdessä, tehdään lasten kanssa kaikenlaista yhdessä. Silti, olen jotenkin ilmaa, minua ei huomioida.

Joka kerta kun olen yrittänyt puhua tästä asiasta, mies ottaa sen itseensä ja vetoaa stressiin. Että äh, en mä ehdi miettiä oletko sä just tänään imuroinut koko talon, en huomannut sitä kotiin tullessa. En mä näe onko sun hiukset eri malliset tai sävytetty eri sävyllä kuin ennen. En mä ehdi keskittyä ruokaan, joo oli hyvää.. Jotenkin sellainen joo joo-olo koko ajan. En kaipaa kukkia tai serenadeja, ihan vain arjessa huomioimista. En oikein tiedä mitä. Ehkä sitä, että ihan vaan joskus mies vaikka sanoisi, että onpa mulla hiukset kivasti tai olenpa kaunis tai olipa hyvää ruokaa, kiitos. Mentäisiinkö yhdessä kävelylle, mäpä hieron sun jalkoja, mentäiskö katsomaan joku leffa, jonka haluaisit nähdä.. Ihan tavallista!

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään, kotiäidiksi ei jäädä vahingossa eikä puolivahingossa.

Jos toinen vaan päättää keskustelematta tehdä ikuisesti 12-tuntisia työpäiviä, niin kyllä siinä saattaa puolivahingossa ajautua kotiäidiksi tai -isäksi, kun aika ajoin oksennustauti kiertää koko perheen tai täit jyllää monta viikkoa, eikä hoitoon ole asiaa.

Vierailija
42/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa muuten, mutta minulla on omakin elämä. Minulla on paljon harrastuksia ja opiskelen mm kieliä pitääkseni pääkoppani toiminnassa. Tälläkin hetkellä olen kolmatta viikkoa ulkomailla, mies kotona.

Kotona ollessani hoidan kaiken lähes 100 %, enkä odota siitä kiitosta, mieshän minun elämiseni maksaa ja mahdollistaa elämästäni nauttimisen 😊. Tosin hän kyllä kiitoksiakin jakelee ja selkeästi arvostaa stressitöntä kotielämää.

En myöskään jää tyhjän päälle missään skenaariossa, vaan olen varmistanut itselleni mukavan tulevaisuuden joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla persoonaa? Ihminen, joka vain on kotona eikä edes (vähintään) seitsemän vuoden työttömyyden jälkeen edes hakeudu koulutukseen, on varmaan ihan hiton tylsä. Mistä miehen pitäisi olla sinussa kiinnostunut, jos olet kiinnostava kuin alemaksalaatikko?

En sano tätä ilkeyttani vaan jotta heräisit: jotta mies kiinnostuisi, pitää sinussa olla jotain kiinnostavaa. Ja sori vaan, mutta joku hiton erikoisempi ruoka ei kuule vielä paljoa kiinnostusta herätä. Jos käyttäydyt kuin tylsä kodinkone, sellaisena sinua kohdellaan.

Miten tämä mies on kiinnostava?

Lapanen, joka ei edes vaatteitaan osaa itse päättää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi