Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ja miten te lähtisitte purkamaan tätä asiaa miehelle, kun en halua megariitaa aikaiseksi?

Vierailija
07.11.2016 |

Mies on stressaantunut. Se tekee paljon töitä ja etenee urallaan. Minä olen puolivahingossa kotiäidiksi jäänyt, kun oma ala ei työllistänyt ja me pärjäämme myös yksinään miehenkin palkalla.

Mies ei tee töitä sen takia, että minun on mahdollista olla kotona, mutta tottakai vastuu koko perheen elättämisestä stressaisi ketä tahansa. Minun vastuullani on luonnollisesti huomattavan paljon enemmän kotitöitä, kun olen kotona päivät pitkät. Käyn ruokakaupassa, teen ruokaa, pesen pyykit, hoidan lapsille vaatteet jne.

No. Viimeisen puolen vuoden aikana minusta on tuntunut siltä, että olen kuin ilmaa miehelleni. Olen tarpeellinen, mutta silti vähän kuin ilmaa. Mies kyselee jatkuvasti minulta omasta ulkonäöstään ja vaatetuksestaan, kun menee tärkeisiin tapaamisiin. Pitääkö laittaa tämä sininen vai tuo sininen paita ja nämä kalvosinnapit vai nämä. Mielipiteeni kelpaa. Silti, minun ulkonäköäni mies ei noteeraa millään tavalla. Ei ole sanonut kauniiksi todella pitkään aikaan.

Tänään päätin tehdä ruokaa oikein vaivalla. Kävin neljässä kaupassa, jotta sain herkkureseptin ainekset riivittyä kasaan. Itse ruoanlaittoon meni kolme tuntia. Kerroin tästä vaivasta miehelleni, joka tuli tunti sitten kotiin. Ei mitään reaktiota, vain 'jaa'. Söi ruokansa 5 minuutissa ja alkoi sen jälkeen räplätä läppäriään sohvalla. Kysyin, oliko ruoka hyvää. Joo oli.

Me ei riidellä, ollaan vapaa-aika yhdessä, tehdään lasten kanssa kaikenlaista yhdessä. Silti, olen jotenkin ilmaa, minua ei huomioida.

Joka kerta kun olen yrittänyt puhua tästä asiasta, mies ottaa sen itseensä ja vetoaa stressiin. Että äh, en mä ehdi miettiä oletko sä just tänään imuroinut koko talon, en huomannut sitä kotiin tullessa. En mä näe onko sun hiukset eri malliset tai sävytetty eri sävyllä kuin ennen. En mä ehdi keskittyä ruokaan, joo oli hyvää.. Jotenkin sellainen joo joo-olo koko ajan. En kaipaa kukkia tai serenadeja, ihan vain arjessa huomioimista. En oikein tiedä mitä. Ehkä sitä, että ihan vaan joskus mies vaikka sanoisi, että onpa mulla hiukset kivasti tai olenpa kaunis tai olipa hyvää ruokaa, kiitos. Mentäisiinkö yhdessä kävelylle, mäpä hieron sun jalkoja, mentäiskö katsomaan joku leffa, jonka haluaisit nähdä.. Ihan tavallista!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna menisin töihin ja hankkisin lapsille hoitopaikan. Saisit muuta ajateltavaa.

Vierailija
2/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna menisin töihin ja hankkisin lapsille hoitopaikan. Saisit muuta ajateltavaa.

Kiitos kommentista. Töihin voisin mennä, jos töitä olisi olemassa. Lapset eivät tarvitse hoitopaikkaa, ovat kaikki jo koululaisia.

Meinaatko, että jos olisin työelämässä, niin en kaipaisi mieheni huomiota ollenkaan?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään, kotiäidiksi ei jäädä vahingossa eikä puolivahingossa.

Mitä romanttisia aloitteita olet itse miehellesi tehnyt? Kolmen tunnin ruoanlaitto maanantaina on sulaa hulluutta ja  oma  valintasi. Elät leveästi kuplassasi ja märehdit liikaa.

Mene töihin, hanki harrastus tai ota itsellesi miniloma.

Tässä miehen mielipide.

Vierailija
4/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on taas kotiäidillä ongelmat. Keksi itsellesi jotain tekemistä ja harrastuksia, etkä vaan odota kotona miehesi huomiota. Huomaa varmaan sinutkin paremmin kun et aina ole siinä häntä varten käytettävissä.

Minun mieheni oli pitkällä sairaslomalla ja suoraan sanottuna ärsytti jo ihan, että oli aina kotona vastassa ja kaipaamassa huomiota kun tulin töistä, kun oli itse tylsistynyt ja kaipasi seuraa ja minä vaan hetken lepoa ja hiljaisuutta.

Vierailija
5/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on puolisona uraohjus.Herätä kaveri aamulla imemällä sen kasseja ja työntämällä kurkkua perseeseen, niin saa muutakin ajateltavaa kuin ressin.

Vierailija
6/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaat kirjoittaa kauniisti. Kirjoita miehellesi rakkauskirje. Ja laittakaa läppärit sun muut härpäkkeet välillä pois.

Vierailija
7/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet miehellesi itsestäänselvyys, joka mahdollistaa mukavan häiriöttömän arjen rullaamisen.

Vierailija
8/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentista. Töihin voisin mennä, jos töitä olisi olemassa. Lapset eivät tarvitse hoitopaikkaa, ovat kaikki jo koululaisia.

Meinaatko, että jos olisin työelämässä, niin en kaipaisi mieheni huomiota ollenkaan?

ap

Jos lapset ovat jo kerran koulussa, niin herra paratkoon töihin, vaikka et omalle alallesi pääsisikään.

Tai opiskelemaan. Ongelmasi on maailman etuoikeutetuimman ihmisen päätöntä ruikutusta!

-kolmonen-

9/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nätisti esim. että tiedän että olet väsynyt mutta minusta olisi ihana joskus kuulla kehuja,näin minäkin tein mutta ei tehonnut kyllä :D miestäni ei olla ikinä lapsena kehuttu ja hän ei kertakaikkiaan osaa,minä olen kehunut häntä alusta lähtien,ensimmäiset 10v hän haistatti vitut kun sanoin että hän on komea ja ihana isä.15v hän on alkanut uskomaan että pidän häntä oikeasti komeana seksikkäänä ja ihanana isänä.itse olen päätellyt siitä että hän yhä himoitsee minua että pitää minua seksikkäänä ja kauniina,mutta ääneen en sitä koskaan tule kuulemaan,sen oon jo hyväksynyt

Vierailija
10/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikerralla unohda se herkkuruoka. Ostat seksikkäät alusvaatteet ja näyttäydyt niissä miehellesi kun lapset menneet nukkumaan. Jos vieläkin on joo joo asenne niin sitten huolestuisin.

Ja kyllä minäkin suosittelen hakeutumaan töihin tai opiskelemaan. Vai haluatko loppuikäsi olla kotiäiti? Kotirouva?

Vierailija
11/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen. Älä odota, että miehesi tekee sinut onnelliseksi. Lopeta marttyyriasenne. Sinulla on kaikki hyvin. Nauti siitä ja näytä se miehellesi.

t. samanlaisessa tilanteessä elävä, mutta onnellinen

Vierailija
12/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sinun valintasi, että kävit niissä neljässä kaupassa. Miehellesi olisi riittänyt yksikin. Relaa ja muuta asennettasi. Valitat turhasta.

Vierailija
13/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja siksi paljohkosti lomalla silloin, kun mieheni ei ole. Olen huomannut, että puolison huomiota kaipaa enemmän (liikaa) silloin, kun itsellä on vapaa-aikaa paljon ja on tunteja yksikseen. Siitä tulee sellainen sosiaalinen vaje, jonka haluaisi miehen sitten täyttävän, kun tämä tulee kotiin. Siihen auttaa se, että hankkii tekemistä. Ei mitään puuhastelua, vaan ihan töitä tai opiskelua, pakollisia menoja, jotka sitovat aikaa. Osittain tämä varmaan auttaisi sinuakin. Olet yleisesti turhautunut ja tylsistynyt minotoniseen kodin hoitamiseen. Etsi avoimesta yliopistosta kiinnostava kokonaisuus ja ala opiskella. Yritä hankkia osa-aikaista työtä tai ryhdy tekemään vapaaehtoistyötä.

Ongelmasi ei kuitenkaan tunnu olevan aivan pelkästään turhautuminen. Kyllä meillä ainakin puolin ja toisin kehutaan. Arkena vähempi, viikonloppuna enempi. Kerrotaan toisillemme, että tykätään toisistamme ja rakastetaan. Mies sanoo kauniiksi. Mutta työarkena ei tosiaan ehdi ja jaksa niin leperrellä. Silloin on taas se sosiaalinen kiintiö jo niin täynnä, ettei kaipaa mitään kiehnäämistä vaan lepoa ja rauhaa.

Vierailija
14/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mieleesikään tullut sellaista skenaariota, että eroatte tai miehesi sairastuu vakavasti?

Hirveästi en ole nähnyt työpaikkailmoituksia kotiäideille. Ja ihan omaa eläkettäsi kannattaisi vähän edes petailla.

Vierailija
15/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin purkamaan asiaa kertomalla miehelle että kaipaisin että hän huomaisi minut. Keskustelisin myös siitä miksi hän vaikuttaa niin tunteettomalta, ilahduttaako häntä enää nykyisin mikään ja mistä asioista hän tuntee tai tuntisi onnea vai onko sellaisia ollenkaan.

Vierailija
16/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä tilannetta pitäisi mitenkään purkaa? Ei tuossa tilanteessa ole ongelmaa.

Vierailija
17/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa ihan normaalilta mieheltä. Saatko riittävästi sinut tyydyttävää seksiä?

Vierailija
18/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähtisin purkamaan asiaa kertomalla miehelle että kaipaisin että hän huomaisi minut. Keskustelisin myös siitä miksi hän vaikuttaa niin tunteettomalta, ilahduttaako häntä enää nykyisin mikään ja mistä asioista hän tuntee tai tuntisi onnea vai onko sellaisia ollenkaan.

Minä peräänkuulutan silti myös miehen oikeutta olla oma itsensä. Jos arjessa haluaa olla hiukan köriläs, eikä aina jaksa muistaa kertoa vaimolle kauniilla korulauseilla miten kaunis tämä on, tai miten ihmeellisen ihanaa hänen tekemänsä ruoka oli, häntä pitäisi silti rakastaa. Älkää vaatiko miehiltänne ihmeitä. Ei suomalainen mies välttämättä halua puhua niin paljon kuin mitä te naiset haluatte. Antakaa miestenne levätä työpäivän jälkeen. Lepoa on se, että saa ihan vain olla.

Vierailija
19/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
20/43 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako mies hyvää seksiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi