Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs palstalaiset sanovat, diagnoosia kehiin?! pitkä sepustus.

Vierailija
07.11.2016 |

5vkoa sitten alkoi tämä show aika tyypillisillä flunssaoireilla eli nuhaisuudella ja yskimisellä, pienellä kurkkukivulla. Sitten alkoi ainakin minulle epätyypilliset oireet kuten aivan järkyttävä päänsärky jota oli useampana päivänä ja jopa siinä määrin, että työterv.lääkäri komensi aivokalvontulehdustutkimuksiin. Sitä ei löytynyt. Kurkkukipu oli 10vrk niin kova, että jouduin syömään Panacodia ja Burana600mg vuoronperään jotta pystyin jotakin jotenkin nielemään. Sitten iski silmätulehdus. Limaista yskimistä on riittänyt.
Nielunvilj oli negatiivinen ja crp oli korkeimmillaan vain 16=virusperäistä. Keuhkot olleet koko ajan ok, korvat myös.
Tauti tokeni siinä määrin, että pääsin töihin jossa olin ed 2vkoa, nielu hieman "outona" toki yhä ja yskimistä ja se silmätulehduskuuri päällä. Eka kuuri siihen loppui pari vkooa sitten ja 3vrk sen jälk alkoi uusi silmätulehdus, geelimuotoinen lääkekuuri siihen loppui viime pe, 9vrk jälkeen.

Sitten koitti tämä viime yö/ tämä aamu. Viimeyönä jouduin ottamaan Panacodia kurkkukipuun, oli niin turvonnut nielu etten sitä "aukkoa" sieltä nähnyt kun suuhun kurkin, syljen nieleminen sattuui niin etten voinut nukkua/nukahtaa. Aamulla kun nousin niin kumpikin silmä taas tulipunaiset. Kurkussa tuntunut viimeiset 4vrk kuin jokin terävä piikki siellä muljuisi eestaas, lääkäri ei nähnyt mitään.
Aamupvä meni terveyskeskuksessa, työterveyteen ei ollut aikoja kuin iltapäivälle niin menin tervariin. Siellä uusi nielunvilj ja crp oli aivan norm eli alle 5. Oltuani 3h siellä ja labraan menossa, lensi oksennus ja kaaressa. Pääsin kotiin niin oksensin 2x 15min matkalla. Kotona oksensin 7x ja äsken heräsin 1,5h unien jälkeen. Nyt ei okseta.

Saisiko kommentteja, MIKÄ minulla on ja miksi en parane? kerron kohta lääkärin "arvauksen" asiaan, samaa sanoi toissavkolla työterv.lääkäri mutta voiko olla...nyt sitten alkoi kolmas, 3!, kuuri silmäantibiootteja 5vkon sisään.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppa?

Vierailija
2/17 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa sentään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometta.

Vierailija
4/17 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli homeesta tuollaiset oireet, loppui kuin seinään kun vaihdoin asuntoa.

Vierailija
5/17 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mononukleoosi poissuljettu verikokeella (=pusutauti)?

Vierailija
6/17 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo ns pusutaudin oireet tähän nyt ihan natsaa..verikokeissa kaikki muut arvot olleet ok paitsi se crp silloin pari viikkoa sitten hieman koholla ja tänään normaali. Uskon, että muutkin perheessä oireilisivat jos kotonamme hometta olisi, uutena ostimme aikanaan kotimme vaikka eihän se mitään tietty kerro.

ap

Vierailija
7/17 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentaminen on ehkä loppunut nyt, tai ainakin rauhoittunut koska nielemäni neste (1dl lightPommacia) on pysynyt nyt jo 1h sisällä. Oksensin klo11-13.30 välillä n.10x. Pystyisköhän sitä jotain pientä vielä tänään syömäänkin, eilen söin viimeksi päivällisaikaan ja tänään mennyt alas vain n.2dl tuota Pommacia.

ap

Vierailija
8/17 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten kertonut mitä lääkäri veikkasi

Vierailija
9/17 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian aikaisin riemuitsin, oksentaminen alkoi uudelleen eilenillalla ja sitä riemua kestikin n.2h ajan vähän väliä ja siinä välissä oli niin kuvottava olo että pisti itkemään ja oikein toivoin että oksennus tulisi. Aika heikossa hapessa olen, kun en ole pystynyt mitään syömään enkä oikein juomaankaan sitten su alkuillan. Hieman jogurttia ja mehukeittoa mennyt, hieman limpparia, ei mitään muuta.

Niin ja ainoa veikkaus mikä lääkäriltä on tullut on ollut adenovirus. Sen sanoi työterv.lääkäri, tuo eilinen terveyskeskuslääkäri ei sanonut oikein mitään, laittoi kyllä kun pyysin niin lähetteen labraan missä otettiin verikoe Adenon selvittämiseksi mutta tuloksien saamisessa menee 7-10vrk.

ap

Vierailija
10/17 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
11/17 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiv?

Vierailija
12/17 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on adenovirus? Joka tapauksessa joku virus tuo on. Ei kai siihen auta muu kuin lepo. Jos et saa syötyä tai juotua mitään niin lähdet sairaalaan!

Vierailija
13/17 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt kolmatta viikkoa hirveä väsymys ja uupumus. Kurkussa toisella puolella kipua. Jatkuvasti lämpöä. Lihaksia joko heikottaa tai särkee. Myös päätä särkee ja huonovointisuutta, mutta ei oksentelua. Voisin nukkua vaikka kellon ympäri. Sydämentykytyksiä ja rytmihäiriötä myös. Onko sulla myös tuollaista järkyttävää väsymystä? Mietin että onko liikkeellä joku outo virustauti.

Toinen vaihtoehto on se, että sulla on erillisiä oireita, esim olet raskaana ja sen lisäksi flunssassa.

Vierailija
14/17 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adenovirus tai mykoplasma.

Vierailija
15/17 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle iski kurkku- ja poskiontelotulehduksen jälkeen kamala stressi päälle, ja pelkäsin terveyteni puolesta ja aloin oksennella lähes joka päivä. 

Vierailija
16/17 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain allergiareaktiolta.

17/17 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuudetta tai seitsemättä viikkoa flunssassa. Nyt on kuulemma jotain pitkäkestoista liikenteessä. Välillä on kuumetta, välillä ei, välillä on kurkku niin kipeä ja turvonnut ettei mitään rajaa. Ääni oli melkein viikon pois yhdessä vaiheessa... Soitin lääkärille ja käskettiin levätä ja juoda tarpeeksi. Oksetusta ei ole ainakaan vielä ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän