Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääteknikot/apteekkialalla olevat auttakaa!!!

Vierailija
07.11.2016 |

Mulla on lähihoitajan tutkinto, mutta haluaisin siiryä apteekkialalla. Onko mahdollista päästä lääketeknikoksi töihin ilman aikaisempaa kokemusta? Olisin kiinnostunut oppisopimuksella opiskelusta, kannattaako sitä mainita heti hakiessa?

Muita vinkkejä ja kokemuksia lääketeknikon työstä otetaan vastaan, millaista on käytännössä, millainen palkkaus, millainen työllisyys ym.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/8 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtilanne taitaa olla erittäin hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko kellään enemmän kokemuksia??

Vierailija
4/8 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pelkällä lukiotaustalla apteekissa teknisenä työntekijänä, teen vieläkin opiskelujen ohessa satunnaisia vuoroja.

Töihin kuului pääasiassa tilausten teko kaksi kertaa päivässä ja aamuvuoroissa niiden purkaminen ja merkkaaminen tietokoneelle sekä sen jälkeen tuotteiden hyllytys ja hyllyjen siistiminen. Asiakaspalvelu ja kassatoiminta on obviously iso osa töitä, mutta lääkeaineista ei saa antaa neuvoja kuin farmaseutit, proviisorit ja apteekkari. Lisäksi välillä lääkelainat/niiden palautus muista apteekeista ja kauppa-/pankkireissut ym pikkujutut. Palkka on harjoittelijalla about 1200€, teknisellä muistaakseni 1800€ pintaan.

Vierailija
5/8 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pelkällä lukiotaustalla apteekissa teknisenä työntekijänä, teen vieläkin opiskelujen ohessa satunnaisia vuoroja.

Töihin kuului pääasiassa tilausten teko kaksi kertaa päivässä ja aamuvuoroissa niiden purkaminen ja merkkaaminen tietokoneelle sekä sen jälkeen tuotteiden hyllytys ja hyllyjen siistiminen. Asiakaspalvelu ja kassatoiminta on obviously iso osa töitä, mutta lääkeaineista ei saa antaa neuvoja kuin farmaseutit, proviisorit ja apteekkari. Lisäksi välillä lääkelainat/niiden palautus muista apteekeista ja kauppa-/pankkireissut ym pikkujutut. Palkka on harjoittelijalla about 1200€, teknisellä muistaakseni 1800€ pintaan.

Niin ja tietysti palkka voi olla suurempi, jos tekee vuoroja sunnuntaisin ja pyhäpäivinä.

Vierailija
6/8 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka hanurista ja apteekin hierarkia on tiukka, farmanomina olet alimmainen.

Vierailija
7/8 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka hanurista ja apteekin hierarkia on tiukka, farmanomina olet alimmainen.

Apteekissa, jossa olen töissä, ei ole kyllä ollut mitään arvojärjestystä; kaikki työntekijät tulevat toimeen keskenään, eikä ketään sorsita tittelin perusteella. Vaikka Apteekkari on tietysti se pomo, jota työntekijät kunnioittaa, meille on sattunut todella mukava ja ymmärtävä, joka on hyvää pataa työntekijöidensä kanssa. Toki se varmaatu riippuu apteekista, mutta ei ole mitenkään kiveen hakattua, että näin on.

-4

Vierailija
8/8 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, töihin haluaisin nimeomaan suoraan että pääsisin näkemään mitä se käytännön työ on ja sopiiko se minulle, jatkossa jos riittää vielä haluja olen suunnitellut opiskelevani farmasiaa yliopistossa.

Taidan pistää hakemusta menemään, saaa nähdä miten käy.