Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku käynyt raskaana ollessaan (iso maha jo) yliopiston pääsykokeissa?

Vierailija
07.11.2016 |

Noloa?

Onko typerää hakea jos on raskaana? Vaikuttaako sisäänpääsyyn (hahaha, naurettavaa jos vaikuttaa)

MInun viimeinen mahdollisuus hakea luultavasti. Jos pääsen, joutuisin lykkäämään toki aloitusta mutta opiskelupaikan saaminen olisi se juttu

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt, mutta eihän tuo voi eikä saa vaikuttaa valintaan.

Vierailija
2/8 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta, eivät ne pääsykokeiden tarkastajat tiedä, että olet raskaana. Ja jos tiedekunnassa on anonymiteettimenettely, eivät tiedä susta edes nimeä. Olen nähnyt raskaana olevia naisia pääsykokeissa (olin kolmena vuonna valvomassa humanistisen tiedekunnan pääsykokeita opiskeluaikana).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko nyt vain kirjallisista kokeista? Meillä ainakin niissä on monesti opiskelijoita palkattu valvojiksi. Heitä ei tuon taivaallista kiinnosta minkänäköinen olet. Ainoa tehtävä on valvoa ettei luntata ja tarkistaa henkkareista että oikea ihminen on kokeen tehnyt. Ei niiden kokeiden tarkastajat todellakaan ole valvomassa kokeita

Vierailija
4/8 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 5kk raskaana Hki Valtsikan pääsykokeissa. Pääsin sisään. Siksi mulla onkin niin fiksu tyttö, kun varmaan imi kaiken tiedon jo istukan kautta. :-)

Vierailija
5/8 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viimeisilläni raskaana pääsykokeissa. Ilmoita tiedekunnan kansliaan hyvissä ajoin ja pyydä erityisjärjestelyä vessan suhteen. Harva raskaana oleva kykenee istumaan 2,5h pissaamatta. Huomioi myös istumismukavuus ja jos tarvitset tukia/tyynyjä kyetäksesi istumaan sen 4-5h, niin ilmoita tästä myös. Lisäksi huomioi vauvan asento! Kuivaharjoittele kotona kirjoitusasentoa ja mieti, miten hallitset kirjoittamisen ja pienet varpaat kylkiluissa. Kaikeen muuhun varauduin itse mutta en siihen, että vauvan asento teki pöydän ylle kumartamisen mahdottomaksi.

Vierailija
6/8 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pääsykokeissa pääsee vessaan, vaikkei olisi raskaanakaan!

Vierailija
7/8 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään vaikuta, mistä ne tietää oletko raskaana vai et. Ei ne sun vatsaa osaa yhdistää siihen tiettyyn koepaperiin.  Ja miksi se olisi noloa? Jos pyrit yliopistoon oot oletettavasti aikuinen ihminen, aikuiset saa ihan normaalisti lapsia.

Vierailija
8/8 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksista :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi