13v tyttö raivostui talvikengistä
Käskin aamulla laittamaan talvikengät, koska oli luvattu rankkaa lumipyryä. Kaivoin kaapista Kuomat esille, tyttö raivostui, heitti kengät seinään ja haukkui minua niistä.
Ei mennyt kouluun koko päivänä.
Kommentit (43)
Laita tyttö ostamaan itse kenkänsä, ei tarvitse tapella.
Kannattaisiko ostaa tytölle mieleiset talvikengät niin ei sen takia tarvitse jäädä kotiin.
No ei kyllä meitin poika 12 v laittas ikinä. Viimeks tarhassa ollu kuomat. Onhan ne lämpimät ja hyvät, mutta ei varmaan passaa tuon ikäisille.
No ei kuomia enää päiväkodin jälkeen käytetä
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita tytön lintsanneen.
Tietenkin näin, mutta samalla myös illalla kenkäkauppaan teinin kanssa. Kuomat... just :=)
Joka päivä uusi aloitus teini-ikäisistä ja Kuomista. Edellisessä taisi olla 15-v. poika.
Kuomat tulee takas muotiin sitten vähän vanhempana.
Ehei mun 13-vuotiaalle tyttärelle ole Kuomat vuosiin kelvannut. Kyllä tosin ymmärrän sen. Ikävä kyllä tulisi koulussakin varmasti sanomista, sen verran raadollista nykytouhu.
Mun tyttö meinas pari pv sitten lähteä t-paita softshellin alla kouluun kun ei ollu "mitään päällepantavaa". kyllä lähti lämpimämmin puettuna ovet paukkuen.
Tärkeintä on, että menee kouluun vaikka pikkukengissä. Jos haluaa palella koko päivän, niin palelee sitten. Älä puutu sitten siihen asiaan. Nuorilla on hyvä verenkierto, kyllä he sen kestävät. Ja voi olla, että nuoren kaverit kuittailevat asiasta, joten voi olla että asenne muuttuu. Mutta tuo ei ole syy lintsata koulusta, sillä se on jo isompi ongelma. Omassa nuoruudessani ei käytetty pipoja eikä lakkia, vaan mentiin pää paljaana kouluun vaikka asteita on -20, eikä se menestymiseen vaikuttanut pitkällä ajalla.
Vierailija kirjoitti:
No ei kuomia enää päiväkodin jälkeen käytetä
Ei meillä niitä käytetty tarhassakaan, järkympiä saa etsiä.
Tää sama provo on muuten ollut ennenkin :)
Meillä 3 luokkalainen tyttö haluaa vielä Kuomat talveksi vaikka olen ostanut Viking talvisaapikkaatkin. Koulussa on kuulemma nopeampaa pukea välkälle. Aika monella ala-asteella Kuomia vielä on. Pääkaupunkiseudulla asutaan. Kyllähän niitä hyvännäköisiä lämpimiä talvikenkiä 13 vuotiaalle on esim Viking, Superfit, Halti jne.jos ne Kuomat ei enää kelpaa.
Miten Sorellit, onko ne tarpeeks coolit?
Tuon ikäinen tyttö voi vetää herneen nenään ihan mistä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita tytön lintsanneen.
Tietenkin näin, mutta samalla myös illalla kenkäkauppaan teinin kanssa. Kuomat... just :=)
Juuri näin :) tajuan ettei ne kuomat nyt ole ykkösvaihtoehto mutta ei converseillakaan pakkaseen...
Porvoossakin sitten satoi lumi tosiaan tänään :D
Anna mennä muutaman päivän tennareissa ja siinä 't-paita softshellin' kanssa kouluun näillä tuulilla ja lumisateilla, niin eiköhän se Siperia ala opettamaan pikkuhiljaa, kun kerran sieltä päin tuulee.. Ehkä sitten vanhempana alkaa taas Kuomat ja muut kiinnostamaan toisin sanoen alkaa käytännöllisyys ja lämmin vaate mennä muodikkuuden ohi.
Kuomat sopii päiväkoti-ikäisille joten ymmärrän nuortasi täysin.
Yläkouluikäinen ei pue Kuomia ja se on piste.
äiti jolla teinejä
No en kyllä moiti 13-vuotiasta. Paremmankin näköisiä kenkiä löytyy kyllä.