Onko kaikilla ylipainoisilla naisilla mielenterveysongelmia?
Vai ihan sattumalta on ollut kolmella viimeisellä tapaamani naisella? Ovatko ne syy vai seuraus ylipainoisuuteen?
Kommentit (40)
On, ihan joka ikisellä ylipainoisella naisella on poikkeuksetta mielenterveysongelmia. Mitä sä oikeen kuvittelit?
Onko kukaan tavannut huomattavasti ylipainoista naista jolla EI ole mielenterveysongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Lopeta ylipainoisten naisten tapailu jos noin ihmetyttää
Lopetin jo. Pullukka saa olla mutta ei pöpi päästään.
T. Ap
Kyllä. Niitä vituttaa se paino jatkuvasti mutta yhä uudelleen he huomaavat iltaisin mussuttavansa sipsiä häpeissään.
Lihavuus altistaa mielenterveyden ongelmille. Etenkin lihavuus lapsilla ja suuret sokerimäärät sekä eines pitoinen bullshit ruoka altistaa adhd tyyppisille oireille.
Mielenkiintoinen kysymys! Sairastuin masennukseen ja samaan aikaan painoni nousi huomattavasti. Olen yrittänyt laihduttaa, mutta ei onnistu, mutta koska se ei sen enempää masenna niin olen antanut olla.
Onko kaikilla minimunamiehillä mielenterveysongelma. Veikkaan 1x2, että on.
Älä viitsi; äitini on lihava ja kaksi siskoani vasta lihavia ovatkin eikä heillä ole minkäänlaisia mielenterveysongelmia. Minä taasen olen laiha kuin riuku ja F-diagnoosia löytyy...
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikilla minimunamiehillä mielenterveysongelma. Veikkaan 1x2, että on.
Tais norppa herätä.
T: Lenkin kokonen kyrpä
Kyllä nyt terve ja älykäs nainen pitää itsestään huolta. Selvä juttuhan tämä on.
Usein on. Jos puhutaan nyt oikeasti todella ylipainoisista ihmisistä, kukaan mieleltään tasapainoinen ei vain yksinkertaisesti syö itseään terveydellisesti haitallisen kokoiseksi (vrt. kukaan mieleltään tasapainoinen ei myöskään laihduta itseään terveydelle haitallisen laihaksi)
Siitä, onko ylipaino syy vai seuraus, ei voi tehdä yksimielistä päätelmää. Toiset alkavat syödä masennukseensa, yksinäisyyteensä, syövät sillä tajuavat siitä tulevan nopeaa mielihyvää... Tai sitten heräävät masentuneisuuteensa vasta jo ylipainon synnyttyä jolloin saattavat masentua entisestään.
Mutta joo. Selvästi keskusteluun eksyi jo muutama mielensä pahoittanut, mutta mielestäni keskustelu avattiin suht nätisti ja naisten painosta keskusteleminen useinkin on mehiläispesään härkkimistä. :)
Monilla varmasti. Lihavuus ei ole kaunista suurimman osan mielestä ja välinpitämättömyys kehosta ja terveydestä kielii käytännössä joka kerta jonkinasteisista psyykkisistä vaikeuksista. Usein matala koulutustaso, kuormittava työ ja kunnianhimon puute näkyvät myös lihavuutena.
Toki joukossa on myös tasapainoisempia tapauksia.
Ylipaino varsinkin keski-ikäisillä on aika normaalia, eikä siihen tarvitse liittyä kuin rakkaus ruokaan ja vähäinen liikkuminen.
Sen sijaan lihavuus varsinkin nuoremmilla ja fyysisesti terveillä varmasti pitää taustallaan ainakin jonkinlaista mielenterveysongelmaa. Masennusta, syömishäiriötä, tunteisiin syömistä jne.
Joojoo, aivan varmasti. Ja jos nainen laihtuu, niin ne mt-ongelmatkin katoavat. Eikun!